x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Sectorul IT – singura evoluţie pozitivă în Q4 pe 2008

Sectorul IT – singura evoluţie pozitivă în Q4 pe 2008

18 Feb 2009   •   00:00

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut în trimestrul patru cu 6.3% faţă de acelaşi trimestru al anului 2007, potrivit unui studiu efectuat de GfK România.



Cel mai important declin l-au înregistrat electrocasnicele mari. Au scăzut, de asemenea, produsele electrocasnice mici, foto şi electronice. Piaţa terminalelor de telefonie mobilă a stagnat, în timp ce sectorul IT a fost singurul care a înregistrat o creştere. Cu vânzări totalizând 258 milioane EUR, reprezentând o creştere de 1.8%, sectorul IT a fost singurul care a avut o evoluţie pozitivă în trimestrul al patrulea. Piaţa telecom a fost relativ stabilă, cu o scădere slabă de 0.6%. Scăderea a fost mai importantă pentru echipamentele de birou - 6.5%. Electrocasnicele mici, produsele foto si cele electronice au avut un trend similar, pierzând 8.6%, 8.2% şi respectiv 8.0%. Piaţa electrocasnicelor mari a fost cea mai puternic afectată, înregistrând o scădere de 18.7%. "În mod evident, trimestrul patru a fost slab in comparaţie cu aşteptările. Produsele având caracteristici superioare şi preţurile mai mici nu au putut contrabalansa efectele crizei financiare mondiale care au fost resimţite la noi în ţară cu precădere în luna decembrie. Deşi condiţiile de creditare şi creşterea ratei şomajului au determinat consumatorul să fie mai prudent în ultimul trimestru din 2008, rămâne totuşi de văzut în ce măsură vor influenţa aceşti factori climatul de consum în 2009", a declarat managing director GfK România, Andi Dumitrescu. Supremaţia în vânzări a fost deţinută de notebook-uri, care au continuat să atingă rate de creştere pozitive în fiecare trimestru al lui 2008. Aceasta se datorează faptului că eroziunea constantă de preţ la notebook-uri le-au făcut accesibile consumatorilor, din ce în ce mai interesaţi de mobilitate. Concluziile se bazează pe studiile efectuate în panelul de retail al GfK Retail and Technology. Acesta include date de vânzări de la peste 190.000 de magazine din întreaga lume.


 

×
Subiecte în articol: IT