x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Studiu - Comertul online ne schimba obiceiurile

Studiu - Comertul online ne schimba obiceiurile

de Alexandru Radescu    |    28 Ian 2006   •   00:00
Studiu - Comertul online ne schimba obiceiurile

Potrivit unui raport prezentat la Forumul Economic de la Davos, furtul sau pierderea informatiilor personale sau financiare reprezinta un motiv de ingrijorare mai mare decat acela privind terorismul sau ecologia.

Cumparaturile online cresc in volum de la an la an, pe fiecare continent. Direct proportional cresc si temerile celor care utilizeaza instrumentele electronice de plata. Cu ocazia Forumului Economic Mondial de la Davos, a fost prezentat un nou studiu privind comportamentul celor care fac plati online. In cadrul acestui studiu, consumatorii au raportat aparitia unor modificari in comportamentul lor, in special atunci cand fac cumparaturi online.

Daca 63% dintre "consumatorii electronici" spun ca sunt mai atenti cand arunca documente care contin informatii financiare, doar 50% studiaza politica de confidentialitate a companiilor cu care fac afaceri. De asemenea, 62% dintre cei care fac cumparaturi online aleg mai atent site-urile de unde fac cumparaturi.

TEMERI. Pe de alta parte, 40% dintre consumatori s-ar simti mai in siguranta daca ar avea mai multe informatii referitoare la modul cum se pot proteja, pentru a nu-si pierde datele personale. 36% au aratat ca s-ar simti mai siguri daca ar sti ca o organizatie independenta implementeaza anumite standarde.

La realizarea studiului au participat peste 6.000 de consumatori din Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Germania, Rusia, Africa de Sud, Australia, China, India, Japonia, Mexic si Brazilia. Chestionarul s-a derulat in perioada noiembrie-decembrie 2005.

Potrivit unor informatii prezentate de DotCommerce, "2005 a adus infractorilor informatici un profit mai mare decat al traficantilor de droguri". La nivel mondial, furtul sau pierderea informatiilor personale sau financiare reprezinta principalul motiv de ingrijorare pentru consumatorii din intreaga lume (64%).

PROBLEME. "I-am chestionat pe consumatori cu privire la problemele care sunt cu precadere importante pentru ei la nivel personal, mai degraba decat la nivel de tara", a declarat Mike Dabadie, de la "Harris Interactive", care a derulat un studiu in 12 tari dezvoltate sau in curs de dezvoltare.

Problemele legate de securitatea datelor le-au depasit pe cele generate de degradarea mediului (loc secund, cu 62%) si de terorism (pozitia a treia, cu 58%), precum si alte surse majore de ingrijorare, de exemplu pierderea locului de munca (57%), boli sau epidemii (55%) si catastrofe naturale (46%).

STUDIU
"I-am chestionat pe consumatori cu privire la problemele care sunt cu precadere importante pentru ei la nivel personal, mai degraba decat la nivel de tara" - Mike Dabadie, reprezentantul Harris Interactive
×
Subiecte în articol: IT