Potrivit unui raport prezentat la Forumul Economic de la Davos, furtul sau pierderea informatiilor personale sau financiare reprezinta un motiv de ingrijorare mai mare decat acela privind terorismul sau ecologia.
Cumparaturile online cresc in volum de la an la an, pe fiecare continent. Direct proportional cresc si temerile celor care utilizeaza instrumentele electronice de plata. Cu ocazia Forumului Economic Mondial de la Davos, a fost prezentat un nou studiu privind comportamentul celor care fac plati online. In cadrul acestui studiu, consumatorii au raportat aparitia unor modificari in comportamentul lor, in special atunci cand fac cumparaturi online. Daca 63% dintre "consumatorii electronici" spun ca sunt mai atenti cand arunca documente care contin informatii financiare, doar 50% studiaza politica de confidentialitate a companiilor cu care fac afaceri. De asemenea, 62% dintre cei care fac cumparaturi online aleg mai atent site-urile de unde fac cumparaturi. TEMERI. Pe de alta parte, 40% dintre consumatori s-ar simti mai in siguranta daca ar avea mai multe informatii referitoare la modul cum se pot proteja, pentru a nu-si pierde datele personale. 36% au aratat ca s-ar simti mai siguri daca ar sti ca o organizatie independenta implementeaza anumite standarde. La realizarea studiului au participat peste 6.000 de consumatori din Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Germania, Rusia, Africa de Sud, Australia, China, India, Japonia, Mexic si Brazilia. Chestionarul s-a derulat in perioada noiembrie-decembrie 2005.Citește pe Antena3.ro
"I-am chestionat pe consumatori cu privire la problemele care sunt cu precadere importante pentru ei la nivel personal, mai degraba decat la nivel de tara" - Mike Dabadie, reprezentantul Harris Interactive