Compania Facebook a anunţat noi măsuri pentru a se asigura că cercetările realizate de reţeaua de socializare se desfăşoară conform reglementărilor companiei, ca urmare a polemicii din luna iulie declanşată de studiul care arăta că Facebook şi-a manipulat emoţional utilizatorii, relatează agenţia France Presse.
'Vrem să facem cercetări care să îmbunătăţească Facebook, dar vrem să le facem în modul cel mai responsabil', a declarat joi pe blogul său Mike Schroepfer, responsabil cu tehnologia în cadrul companiei.
Cea mai mare reţea de socializare va avea o echipă formată din responsabili din diferite departamente ale companiei care va avea rolul de a evalua proiectele de studiu pentru a se asigura că sunt conforme cu directivele companiei. 'Acest nou cadru de lucru va acoperi cercetările interne şi cele care vor putea fi publicate', a adăugat Mike Schroepfer.
Timp de săptămână, din 11 până în 18 ianuarie 2012, compania Facebook şi cercetători de la Universităţile Cornell şi California San Francisco au utilizat sistemul algoritmic al reţelei pentru modificarea conţinutului informaţiilor recepţionate de un grup de utilizatori, pentru a studia impactul asupra emoţiilor acestora.
Cercetarea a fost publicată în revista ştiinţifică Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) la 17 iunie.
Autorităţile americane de reglementare în domeniu au primit la 3 iulie 2014 o plângere în care se precizează că acest studiu a încălcat regulile de protecţie a vieţii private. Ulterior, directoarea pentru operaţiuni din cadrul companiei Facebook, Sheryl Sandberg, a prezentat scuzele companiei utilizatorilor acestei reţele.
Autoritatea britanică de reglementare în domeniul supravegherii datelor cu caracter personal a anunţat la aceeaşi dată deschiderea unei anchete pentru a stabili dacă Facebook a încălcat legislaţia prin "contagierea emoţională" a 700.000 de utilizatori ai acestei reţele de socializare. (Agerpres)