Într-un an în care criza marchează recorduri negative pe piaţa locală a bunurilor de folosinţă îndelungată, există un singur sector cu rezultate pozitive: televizoarele.
Analiştii firmei de cercetare de piaţă GfK estimează un maximum de plus 10% până la sfârşitul anului, comparativ cu 2009, dar vestea şi mai bună, pe termen lung, ar fi că rata de penetrare a televizoarelor cu ecran plat se află undeva în jur de 10%.
Vânzările au fost susţinute de desfăşurarea Campionatului Mondial de Fotbal, chiar dacă impactul nu a fost atât de mare precum cel al Campionatului European de Fotbal din 2008. În orice caz, performanţa pe piaţa televizoarelor LCD din iunie 2010 a fost cu 60% mai bună decât cea înregistrată în aceeaşi lună a anului trecut.
Pe de altă parte, piaţa tv-urilor a mai primit un impuls şi de la fiscalitate: cele mai mari vânzări au fost obţinute în ultimele zile ale lunii iunie, înainte de majorarea taxei TVA. Monitorizarea GfK mai arată că piaţa este dominată de modele cu diagonale de 26 şi 32 inci.