x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Cine mai face azi diferenţa între o „ştire tradiţională” şi una publicată prin intermedul platformelor social media?

Cine mai face azi diferenţa între o „ştire tradiţională” şi una publicată prin intermedul platformelor social media?

de Alexandru Radescu    |    21 Mar 2014   •   17:54
Cine mai face azi diferenţa între o „ştire tradiţională” şi una publicată prin intermedul platformelor social media?

Informaţia şi consumul de ştiri au devenit deja parte din viaţa cotidiană a consumatorilor care, astfel, fac din ce în ce mai puţin diferenţa între o ştire tradiţională şi una publicată prin intermedul platformelor social media. Dintre consumatorii cu vârsta sub 25 de ani, de exemplu, peste 45% susţin că nu mai fac această diferenţă, conform unui studiu efectuat în 10 ţări la solicitarea producătorului taiwanez de smartphone-uri, HTC.

Pe de altă parte, pentru consumatori, subiectul a devenit mai important decât sursa, mai mult de jumătate dintre cei intervievaţi (55%) declarând că sunt mai degrabă interesaţi de povestea relatată într-o ştire decât de provenienţa acesteia.

Vârsta este de asemenea un aspect important în comportamentul de consum al informației - 50% dintre respondenţii la studiul HTC cu vârsta peste 55 de ani se declară loiali surselor tradiţionale de ştiri, în timp ce doar aproximativ 34% dintre cei cu vârste sub 25 de ani dovedesc aceeaşi loialitate.

Cu ştirea în pat

Nevoia de ştiri este din ce în ce mai evidentă încă de la primele ore ale dimineţii. Aproape jumătate (42%) dintre cei 10.000 de consumatori care au participat la studiul HTC admit faptul că în decurs de o oră după ce se trezesc verifică ştirile, iar o treime (38%) dintre ei citesc ştiri şi cu o oră înainte de culcare.

Mai mult, consumatorii manifestă chiar o dependenţă pentru ştiri - aproape două treimi (63%) admit faptul că simt o reală nevoie să fie primii care află veşti în legătură cu subiecte de interes din toată lumea. 65% dintre respondenţi susţin că au o viziune mai amplă şi mai bine documentată asupra ştirilor şi informaţiilor de actualitate datorită faptului că au acces la surse şi perspective multiple de informare. Totodată, 72% dintre participanţii la studiu se declară a fi bine informaţi în legătură cu evenimentele importante la nivel mondial, datorită prevalenţei de ştiri pe multiple canale de informare.

Mulţi dintre consumatori citesc ştirile zilinice direct de pe telefonul mobil, având acces la informaţie rapid şi simplu, oricând şi oriunde. Accesibilitatea imediată a informaţiilor a dus astfel la o diminuare a componentei de informare prin partajarea pe platforme sociale. Doar unul din opt utilizatori (13%) publică ştiri în social media şi numai 14% apreciază ştirile de pe reelele de socializare. Consumatorii preferă mai degrabă să partajeze ştirile locale pe platforme sociale (30%), spre deosebire de ştirile şi informaţiile din domeniul sănătăţii (9%) sau cele despre celebrităţi (4%), considerate a fi mai uşor accesibile decât cele locale.

 

 

 

 

 

×