x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Un nou scandal legat de Facebook. ”Au recunoscut noi erori”

Un nou scandal legat de Facebook. ”Au recunoscut noi erori”

16 Noi 2016   •   21:27
Un nou scandal legat de Facebook. ”Au recunoscut noi erori”

Facebook a raportat miercuri mai multe erori în măsurarea audienţelor într-o serie de conţinuturi în reţeaua sa, recunoscând că acestea au fost adesea supraevaluate, şi a anunţat o serie de măsuri pentru a le rezolva, relatează France Presse.

Aceasta este a doua oară în ultimele luni când reţeaua socială americană se confruntă cu probleme de acest tip: ea a recunoscut deja la sfârşitul lunii septembrie că a furnizat timp de doi ani statistici greşite privind durata medie de vizionare a videoclipurilor, umflată artificial cu rate cuprinse între 60% şi 80%.

De data aceasta, Facebook susţine, de exemplu, că, începând din luna mai, datele agregate pentru 7 sau 28 de zile pentru audienţa "pagini" (create în reţeaua sa de către companii sau branduri) au uitat să "de-duplice'' persoanele care au revenit în mod repetat în timpul acestor perioade. Odată corecţia făcută, numărul de vizitatori ar trebui să fie revizuit în scădere cu 33% şi 55%.

De asemenea, Facebook recunoaşte că a supraestimat cu 7% până la 8% în medie, începând cu luna august, timpul petrecut pe articolele publicate de editorii de ziare utilizând instrumentul său Instant Article.

De asemenea, reţeaua a optat pentru o definiţie mai restrictivă a numărului de vizionări ale reclamelor plătite şi integrate în fluxul de noutăţi al utilizatorilor săi, ceea ce ar trebui să reducă în medie cu 20% cifrele de audienţă pe care le furnizează agenţilor de publicitate.

Facebook dă asigurări, în schimb, că a subestimat numărul persoanelor care urmăresc integral clipurile publicate pe reţea. Numărul "clipurilor vizualizate 100%" ar trebui, prin urmare, să crească cu aproximativ 35%.

Compania precizează că aceste date eronate nu sunt cele pe care se bazează pentru a fixa preţurile practicate pentru publicitatea în reţeaua sa.

Aceste măsurători ale audienţei sunt, totuşi, importante pentru agenţiile de publicitate şi pentru companii, care le folosesc pentru a evalua impactul campaniilor lor, ca şi pentru reţeaua socială, care obţine cele mai multe venituri din publicitate şi are interes să păstreze încrederea acestora furnizând statistici fiabile.

Facebook a anunţat, de asemenea, miercuri că a înfiinţat un nou sistem de revizuire internă pentru a se asigura că măsurătorile sale sunt clare şi la zi. Compania promite o mai mare transparenţă pe viitor, cu definiţii mai clare ale datelor furnizate, precum şi cu informaţii regulate privind modificările pe care le întreprinde. Facebook a mai precizat că ia în calcul utilizarea mai multor date furnizate de către companii specializate în măsurarea audienţei, precum comScore sau Nielsen. www.agerpres.ro

×