Piata globala a telefoniei mobile va atinge la sfarsitul lui 2005 aproximativ doua miliarde de utilizatori. Conform unui studiu Deloitte & Touche, cererea va fi sustinuta de dezvoltarea economica din Asia si din America Latina.
ALEXANDRU RADESCU
|
IMPORTANT. In cativa ani, celularul a ajuns printre obiectele de care nu ne mai despartim |
Ultimul studiu pe piata globala a telefoniei mobile aparuse la sfarsitul anului trecut si fusese intocmit de catre International Telecommunication Union (
ITU). Astfel, din raport reiesea ca pana la mijlocul anului 2004 numarul abonatilor de telefonie mobila atinsese cifra de 1,5 miliarde, in jur de un sfert din populatia lumii.
Cifra reflecta o crestere spectaculoasa a segmentului de telefonie mobila, in special in tarile aflate in curs de dezvoltare, numarul abonatilor dublandu-se din anul 2000.
"ALO?". Din studiul firmei de consultanta Deloitte & Touche, preluat de CNN, rezulta ca apelurile vocale vor continua sa fie principalul aducator de venituri si profituri pentru companiile de telecomunicatii, volumul acestora urmand sa creasca in urma scaderii tarifelor. De asemenea, rata de penetrare a celularelor va trece de cota de 100% in unele regiuni, unde utilizatorii vor detine mai multe aparate, separat pentru date si pentru voce.
CONTINUT. "Cel mai atractiv si mai profitabil segment al industriei creatoare de continut pentru telefoane mobile va fi cel al personalizarii aparatelor: tonuri de apel, wallpaper sau jocuri", se arata in raport.
In ceea ce priveste operatorii de telefonie fixa, acestia au de infruntat presiunea din partea telefoniei mobile si a provider-ilor de telefonie prin Internet (VoIP), dar "majoritatea apelurilor vocale vor fi initiate si se vor termina tot in retelele lor".
ANUL RFID. "In 2005, tehnologia de identificare prin unde radio (RFID) va parasi cu totul laboratorul si isi va face aparitia pe piata. Pana la sfarsitul anului, peste 10 milioane de «etichete» RFID vor fi vandute si utilizate", estimeaza raportul Deloitte. In ceea ce priveste Romania, se asteapta ca din a doua jumatate a acestui an, cel putin un lant de hipermarket-uri sa inceapa utilizarea etichetelor RFID pe produsele comercializate.