Astfel, Europa de Est a crescut cu 19%, ţările din Orientul Mijlociu şi Africa cu 20%, iar ţările din zona Asia-Pacific au cunoscut de asemenea o creştere de 20%, cu principalele motoare în China şi India. Prin contrast, potrivit US Retail Tracking Service aparţinând NPD Group, vânzările totale de camere digitale au scăzut în Statele Unite cu 2% de-a lungul ultimului an, posibil ca urmare a efectelor crizei financiare.
Aproximativ jumătate dintre camerele cu obiective interschimbabile au opţiuni video, cu o tendinţă pronunţată spre funcţiuni HD. În sectorul obiectivelor interschimbabile, opţiunea full HD reprezintă mai mult de o treime din vânzări, în vreme ce în Asia acest segment a atins 40%, dublându-se în decurs de un an.
Ultimele inovaţii în piaţa digitală obligă consumatorii să-şi înnoiască, să-şi înlocuiască bunurile de folosinţă îndelungată pe care le deţin. Opţiunile care ţin de conectivitate sau GPS-ul sunt unele dintre cele mai interesante funcţii. Caracteristica 3D reprezintă de asemenea ţinta principală a pieţei foto, dar este nevoie de mai mult timp pentru maturizare, astfel încât să se ajungă la consum de masă. Continua îmbunătăţire a calităţilor tehnice se traduce în creşterea preţurilor medii, graţie dorinţei consumatorilor de a plăti în plus pentru beneficii suplimentare ale produselor lor foto.