Afacere - Localizare, monitorizare, bani
Aproximativ 175 de milioane de terminale cu platformă GPS s-au vândut anul trecut pe glob, tot mai mulţi producători de telefoane apelează şi la această tehnologie. Piaţa românească de echipamente de localizare ajunge în acest an la 15 milioane de euro.
Aproximativ 175 de milioane de terminale cu platformă GPS s-au vândut anul trecut pe glob, tot mai mulţi producători de telefoane apelează şi la această tehnologie. Piaţa românească de echipamente de localizare ajunge în acest an la 15 milioane de euro.
Afacere - Localizare, monitorizare, bani
Aproximativ 175 de milioane de terminale cu platformă GPS s-au vândut anul trecut pe glob, tot mai mulţi producători de telefoane apelează şi la această tehnologie. Piaţa românească de echipamente de localizare ajunge în acest an la 15 milioane de euro.
O societate tehnicizată în care omul este supus erorii, iar maşina dă verdicte nu ar fi aproape de "perfecţiune" fără servicii de monitorizare şi localizare. De undeva de sus, brigada de sateliţi oferă servicii care sunt tot mai folosite şi în "civilie". Un concediu nu mai e interesant fără GPS. Dacă până recent, dispozitivele de poziţionare prin satelit tronau liniştite pe piaţă, iată că industria GSM a început să muşte tot mai mult din business.
TERMINALE ŞI TENDINŢE. Analiştii de la Berg Insight spun că anul trecut s-au vândut 175 de milioane de terminale cu platforme GPS, iar la o rată anuală de creştere de 26%, piaţa globală va ajunge la 560 de milioane de unităţi în 2012. Celularele WCDMA vor fi principalul motor de creştere. De la anul, platforma GPS va deveni o "componentă obligatorie în toate terminalele high-end". Analiştii Berg consideră că Nokia şi Google vor fi doi jucători puternici pe această piaţă, dar este loc şi de inovaţii în serviciile de social-networking (gen MySpace şi Facebook)
PIAŢA ROMÅNEASCÅ. Pe piaţa românească de echipamente şi servicii de localizare prin satelit se înregistrează creşteri furibunde: 250% în 2007 faţă de 2006, din punct de vedere cantitativ, respectiv 10 milioane de euro. "Pentru 2008 estimăm o piaţă 15 milioane de euro şi 20.000 de unităţi vândute, iar dacă se menţine ritmul de creştere, până în 2010 vom ajunge la 80.000 de bucăţi şi o piaţă de 23 de milioane de euro", spune Bogdan Condurăţeanu, director tehnic Sheba Distribution, distribuitor oficial al Garmin în România. 85% din clienţi sunt firmele care deţin flotă comercială precum şi persoane fizice.
Aproximativ 175 de milioane de terminale cu platformă GPS s-au vândut anul trecut pe glob, tot mai mulţi producători de telefoane apelează şi la această tehnologie. Piaţa românească de echipamente de localizare ajunge în acest an la 15 milioane de euro.
O societate tehnicizată în care omul este supus erorii, iar maşina dă verdicte nu ar fi aproape de "perfecţiune" fără servicii de monitorizare şi localizare. De undeva de sus, brigada de sateliţi oferă servicii care sunt tot mai folosite şi în "civilie". Un concediu nu mai e interesant fără GPS. Dacă până recent, dispozitivele de poziţionare prin satelit tronau liniştite pe piaţă, iată că industria GSM a început să muşte tot mai mult din business.
TERMINALE ŞI TENDINŢE. Analiştii de la Berg Insight spun că anul trecut s-au vândut 175 de milioane de terminale cu platforme GPS, iar la o rată anuală de creştere de 26%, piaţa globală va ajunge la 560 de milioane de unităţi în 2012. Celularele WCDMA vor fi principalul motor de creştere. De la anul, platforma GPS va deveni o "componentă obligatorie în toate terminalele high-end". Analiştii Berg consideră că Nokia şi Google vor fi doi jucători puternici pe această piaţă, dar este loc şi de inovaţii în serviciile de social-networking (gen MySpace şi Facebook)
PIAŢA ROMÅNEASCÅ. Pe piaţa românească de echipamente şi servicii de localizare prin satelit se înregistrează creşteri furibunde: 250% în 2007 faţă de 2006, din punct de vedere cantitativ, respectiv 10 milioane de euro. "Pentru 2008 estimăm o piaţă 15 milioane de euro şi 20.000 de unităţi vândute, iar dacă se menţine ritmul de creştere, până în 2010 vom ajunge la 80.000 de bucăţi şi o piaţă de 23 de milioane de euro", spune Bogdan Condurăţeanu, director tehnic Sheba Distribution, distribuitor oficial al Garmin în România. 85% din clienţi sunt firmele care deţin flotă comercială precum şi persoane fizice.
Citește pe Antena3.ro