Doar 10% dintre elevii din Ilfov vor să urmeze un învățământ dual.
"În temeiul parteneriatului încheiat cu CJ Ilfov referitor la orientarea profesinală a elevilor, raportul ultimului chestionar al testelor aplicate elevilor arată că 10% din procentul celor chestionați ar urmări să parcurgă acest traseu educațional, învățământ profesional sau dual. Din 3.700 de absolvenți de clasa a VIII-a, 3.200 au fost suspuși chestionării, restul nu au participat.
În același raport, 70% din deciziile pe care le luau elevii erau sub impulsul influenței părinților. Părintele dorește în mod special pentru copilul său un învățământ liceal, în detrimentul învățământului profesional. Este o luptă și o ambiție a mea de a schimba această mentalitate. Sunt optimistă și cred că vom reuși iar în 2029 o să fie atinsă ținta", spune Doina Tecu.
Inspectorul școlar mai precizează că lipsa transportului școlar este o problemă acută și crede că rezolvarea acestuia ar ajuta învățământul dual să se dezvolte mai repede.
Totodată, operatorii economici din zonă nu sunt dispuși să investească în educația elevilor.
"O altă problemă este numărul mic de solicitări de școlarizare ale unor operatori economici. Avem operatori economici care solicită an de an 5-6 locuri, astfel că sunt clase constituite de învățământ dual cu 4-5 parteneri economici. Este destul de dificil. Dincolo de bursa profesională primită de la buget și de acea bursă de la CJ Ilfov, învățământul dual permite operatorului economic să îi ofere, în limita posibilităților, și o bursă suplimentară. Aici se fac diferențe. Când avem o clasă cu 5 operatori diferiți, cu potențial financiar diferit, apar probleme. Este o reticență a operatorilor economici, spre deosebire de Brașov, care este pionier în învățământul dual. Deși toate aceste cheltuieli pe care le suportă operatorul economic cu elevii din învățământul dual sunt deductibile", explică aceasta.