x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Proba maturităţii

0
03 Oct 2009 - 00:00
Sediul Regionalei CF Bucureşti e situat în complexul de clădiri al Gării de Nord. Edificiul masiv, care for­mează "coronamentul" celei mai mari gări feroviare din ţară, se în­tinde pe două şi trei niveluri, cu lungi coridoare, cuprinzând un con­glomerat uriaş de unităţi specifice activităţii feroviare, un an­gre­naj ce pulsează non-stop. Regionala oferă un cadru pro­pice afirmării ti­nerilor a căror ac­ti­vitate fructuoa­să este ilustrată şi de un loc I pe care organizaţia CTC îl deţine la nivelul sectorului şi Capi­talei, în întrecerea utecistă în domeniul transportu­ri­lor şi telecomunicaţiilor de 4 ani consecu­tiv.

Atât Doiniţa Nicola, secretara comitetului UTC, cât şi ceilalţi membri ai comitetului, sunt prezenţi, în permanenţă, în primele rânduri ale întrecerii uteciste ce se desfăşoară în organizaţiile Regionalei şi care cu­prinde tineri din sectoarele de instalaţii, reparaţii linii, căi ferate cu şine sudate, atelierul de proiectare, oficiul de calcul, expediţie-camionaj, autobază şi altele. Toate aceste aspecte creionează portretul colectiv al unei organizaţii de tineret fruntaşe, implicată concret în efortul remarcabil al miilor de oameni ai muncii, de ne­nu­mă­ra­te ori fruntaşă pe ramură în întrecerea socialistă şi, deci, le redăm în cele ce urmează cu adevarată mân­drie revoluţionară.

În Atelierul de recondiţionat şine sudate se dă o nouă viaţă şinelor de cale ferată, pe a căror suprafaţă lu­cie de rulare bandajele roţilor au lăsat amprente vizibile. Tocmai aici, un­de ochiul, format la măsurarea unor dimensiuni de ordinul mi­cr­o­ni­lor, este pus la probe de înaltă acui­tate şi perfectă apreciere, tine­re­tul se remarcă printr-o calificare su­perioară, împletită cu un deo­se­bit spirit de responsabilitate muncitorească, frumoase atribute înscrise şi pe cărţile de vizită ale lăcătuşilor Marian Petcu, Petru Petcu, Tudor Ionescu din generaţia lor. Până nu demult, o parte din pie­sele şi subansamblele necesare multor instalaţii şi automatizări fero­viare se importau. Îmbinând ela­nul creator al tinerilor cu experienţa celor mai vârstnici, colectivul secţiei CT 3 a ajuns să producă astăzi piese egale, ca parametri şi ca fiabilitate, cu cele din import, demonstrând înal­ta capacitate a muncitorilor, tehnicienilor şi inginerilor feroviari Cecu Bucur şi George Dinu care şi-au legat numele de modul prin care CT 3 şi-a schimbat "din mers" sistemul de lucru, dar, mai ales, a produs mutaţii calitative în conştiinţa tinerilor situaţi pe primele locuri în întrecerea utecistă, parte integran­tă a marii întreceri socialiste.

Desigur că tinerii îşi iubesc locul ace­la în care s-au format şi au cu­noscut bucuriile împlinirii lor de­pline. E un sentiment firesc, am spu­ne, şi căruia i se asociază atracţia magnetică a şantierului, locul în care munca se împleteşte cu ro­man­tis­mul revoluţionar, mereu viu, prin care tinerii se rea­lizează, se împlinesc şi se definesc, ei, tinerii, la marea şcoală a muncii pentru ţară.

Pentru organizaţia de tineret din Regionala de Căi Ferate a devenit o tradiţie şi o mâdrie faptul că, în fiecare an, mulţi tineri fac dovada maturităţii lor politice şi profesionale, solicitând să lucreze pe diferite şantiere naţionale ale tineretului. Anul acesta, punctele fierbinţi unde tinerii feroviari bucureşteni au îmbrăcat nişte salopete cu ecusonul de brigadier, ducând mai departe această frumoasă tradiţie, sunt şantierele naţionale ale tineretului de la Centrala Termoelectrică Drobeta Turnu-Severin, Centrul Civic al Capitalei sau Amenajarea Complexă a Râului Argeş.

Sudorul Dănuţ Nistor, lăcătuşul mecanic Alexandru Simion şi alţi tineri din această organizaţie şi-au pus semnătura pe metalul şi be­to­nul nemuritor al marilor obiective economice din ţara noastră. Unii vin, şi alţii pleacă pe şantier. O oarecare monotonie, parcă intrată în obişnuinţa vieţii profesionale este astăzi înlocuită cu realitatea aspră şi dreaptă a şantierului, cu superba încordare a muncii de brigadier.

Iată de ce, dezbătând şi aprofun­dând documentele programatice pentru Congresul al XIV-lea al partidului, amplu şi profund mobilizator program de gândire şi acţiune pentru comunişti, pentru tânăra generaţie, pentru întregul nostru popor, ei, tinerii, ce fac parte din har­nicul detaşament al Regionalei CF Bucureşti, fac, prin fapta lor de zi cu zi, dovadă a ataşamentului lor neabătut la politica partidului şi statului nostru, a hotărârii de a face totul, de a nu precupeţi nici un efort pentru a-şi îndeplini în mod exemplar sarcinile ce le revin.
Mioara Negescu - Scînteia Tineretului, nr. 12.541/1989
Citeşte mai multe despre:   articolul zilei

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de