De cinci ani, românii se puteau lăuda cu unul dintre cele mai mari canale de navigaţie din lume: Dunăre – Marea Neagră.
S-a cochetat cu ideea construirii acestui canal încă din timpul lui Carol I, dar lucrările au început abia în 1949, în vremea lui Gheorghiu-Dej. Sistat patru ani mai târziu, fiind clasificat ca nerentabil, proiectul a fost modificat şi reluat în 1976 de Ceauşescu.
Se voia a fi una dintre marile ctitorii ale "Epocii Nicolae Ceauşescu" şi o dovadă a superiorităţii "conducătorului iubit" faţă de predecesorul său. "Magistrala albastră", o nouă piatră preţioasă bătută pe sceptrul conducătorului României socialiste, a fost inaugurată cu mare fast în 1984.
Ziarele, televiziunea şi radioul prezentau în reportaje şi ştiri măreaţa realizare. Artiştii îi dedicau cântece şi poezii. În 1989, însă, presa a fost neobişnuit de tăcută la împlinirea a cinci ani de la darea în funcţiune a canalului. Presa oficială prezenta aceleaşi subiecte: ultimele sarcini în agricultură, exporturi extraordinare şi depăşirea planului în întreprinderile fruntaşe.
Citește pe Antena3.ro