x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Scînteia Special Sugestii, sesizări, reclamaţii: Cioburi de sticlă în iaurturile de la "Alimentara" din Bulevardul Republicii colţ cu Moşilor

Sugestii, sesizări, reclamaţii: Cioburi de sticlă în iaurturile de la "Alimentara" din Bulevardul Republicii colţ cu Moşilor

07 Feb 2009   •   00:00

În interiorul unui plic trimis re­dac­ţiei de cititorul nostru N. Andrei din Str. Spătarului nr. 31, Sectorul 2, Bu­cureşti, se afla, alături de o scrisoare, şi un mic pacheţel. Reacţia firescă a fost să deschidem întâi pacheţelul.



Aici se afla … un ciob de sticlă, e drept, nu prea mare, cam de 1,5 cm pe 0,6 cm şi gros de 2 mm. Citim de îndată şi scrisoare pentru a ne lămuri despre ce este vorba. "Este pentru a treia oară – se arată în scrisoare – când, în răstimp de circa o lună, găsesc bucăţi de sticlă spartă în borcane de iaurt. Mai este necesar să spun ce se putea întâmpla dacă intrau în gura unui copil? Cum poate fi calificată atitudinea acelor lucrători de la întreprinderea de industrialiare a laptelui care, prin neglijenţă şi comoditate, pot prejudicia sănătatea unor oameni? Aştept răspuns. Precizez că iaurtul l-am cumpărat de la Alimentara din Bulevardul Republicii, colţ cu Moşilor."
De bună seamă, răspunsul la aceste întrebări şi la altele care se pun în le­gătură cu astfel de fapte trebuie să-l dea neapărat factorii de răspundere de la întreprinderea în cauză, redacţia ur­mând să-l publice la această rubrică.


***
De la Centrala pentru desfacerea produselor petroliere Bucureşti am primit zilele trecute o adresă prin care suntem avertizaţi că ni se remite "scrisoarea tov. Părtan Simion din Bucureşti (prin care acesta sesiza că, la staţia de benzină Băneasa, anumiţi clienţi sunt serviţi preferinţial – n.n.) împreună cu răspunsul nostru". Nu este însă nicidecum vorba de un răspuns adresat redacţiei, aşa cum prevăd hotărârile de partid şi de stat, întocmit pe baza unor cercetări minuţioase şi în care să se prevadă măsuri concrete pentru eradicarea unor astfel de procedee contrare normelor de etică şi echitate socia­listă, ci de o copie după un răspuns dat autorului scrisorii. Nu-i rău că i s-a răspuns şi cetăţeanului în cauză, dar considerăm că era normal să se răspundă în primul rând redacţiei, aşa cum cer prevederile privind scrisorile trimise presei. Considerăm că faţă de modul în care a fost soluţionată sesizarea de mai sus, se impune a se menţiona următoarele:
Pe scrisoarea originală sunt două apostile, din care una pune punctul pe "I". Iat-o: "Omul are dreptate. Eu îmi însuşesc punctul său de vedere şi propun să îl împuternicim (autorul solicită să i se permită depistarea şi fotografierea lucrătorilor găsiţi în culpă – n.n.), astfel încât să desfacem contractul de muncă celor găsiţi vinovaţi. Dar cu dovezi!" intenţie lău­da­bi­lă! Dar… a rămas în fază de intenţie pentru că în răspunsul dat cetăţeanului nici pomeneală de aşa ceva. Se afirmă doar că… "am cercetat şi prelucrat cele semnalate de dv. cu întreg personalul staţiei (Băneasa – n.n.), atrăgându-se atenţia că vor fi aspru sancţionaţi, conform Codului Muncii, în cazul când vor înlesni servirea pre­ferenţială". Şi mai departe. "Vă in­for­măm că nu există o pompă a vân­zătorilor" (ceea ce ştim cu toţii, deşi ea funcţionează!), "iar aceştia sunt obligaţi să servească în ordinea sosirii". Şi pe asta o ştim cu toţii, inclusiv vânzătorii, şi totuşi se serveşte preferenţial.
Dacă se voia cu tot dinadinsul să se constate adevărul, nu era greu de aflat: 2-3 persoane din partea centralei, necunoscute în staţiile "PECO", să fi asistat nu mai mult de 1-2 ore şi aveau probe. În ce ne priveşte, am constatat că faptele sesizate în scrisoare sunt adevărate. În încheierea răspunsului adresat autorului scrisorii se afirmă: "Vă rugăm să ne anunţaţi ope­rativ, tel. 148597, în cazul când constataţi nere­guli, pentru a interveni prompt şi a lua măsurile co­res­pun­zătoare". Informaţia privind numărul de telefon este utilă, fapt pentru care o oferim celor interesaţi. În rest… să vedem cum vor evolua lucrurile.


***
Din cercetările efectuate pe baza scrisorii adresate redacţiei a rezultat că municipiul nostru s-a confruntat cu unele greutăţi în privinţa asi­gu­ră­rii cu apă potabilă, datorită secetei în­de­lungate – ne răspunde Consiliul po­pular municipal Tg. Jiu. Comitetele exe­cutive ale Consiliului popular ju­deţean şi municipal, cu sprijinul uni­tăţilor economice din municipiu, au realizat o aducţiune din râul Sohodol pe o porţiune de 2.5 Km, în bazinul de captare Vâlceana – Runcu, astfel că debitul a crescut cu 200 l/secundă şi, în prezent, sunt create toate condiţiile de funcţionare a centralelor termice şi de asigurare a apei calde şi reci pentru populaţie. În încheierea răspunsului adresat redacţiei se precizează că scrisoarea a fost cercetată de prim-vicepreşedintele Comitetului executiv al Consiliului municipal Tg. Jiu.
Rubrică realizată de Neculai Roşca, Scînteia, nr. 14461 din 1989

×
Subiecte în articol: special