x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

21 de gări CFR vor înghiţi 227 de milioane de euro

0
Autor: Iulia Barbu 24 Oct 2011 - 21:00
21 de gări CFR vor înghiţi 227 de milioane de euro


227 de milioane de euro este suma care va fi investita in modernizarea a 21 de gari CFR. Lucrarile vor fi fi­nan­tate din fonduri nerambursabile de la Comisia Europeana prin Fondul European de Dezvoltare Regio­na­la (FEDR) – 69,25% si de la bugetul de stat – 30,75%. Potrivit datelor transmise de CFR, 16 gari ar trebui sa fie gata in urmatorii doi ani. Bani pentru asistenta tehnica avem inca din 2007, prin programul Phare. Pe atunci, alocarile estimative se ridicau la suma de 90 de milioane de euro, pentru 21 de gari. Cel tarziu in 2009, contractele de lucrari ar fi trebuit sa fie atribuite.

Intre timp, in Ro­mania abia acum se organizeaza licitatiile. Potrivit unor documente aflate in posesia Jurnalului National, inca din 2007, CFR avea suportul financiar pentru asistenta tehnica in pri­vinta proiectelor de modernizare a garilor. Prin programul Phare, CFR ar fi trebuit sa primeasca asistenta pentru un lot de cinci gari si pentru alt lot de 16 gari. Pentru lotul de cinci gari, unde intrau statiile CF din Targu-Jiu, Targoviste, Miercurea Ciuc, Baia Mare si Satu-Mare, valoarea totala a contractului de asistenta tehnica a fost de 894.000 de euro, din care 638.000 de euro au fost banii UE prin programul Phare.

Data prevazuta pentru finalizarea contractului a fost noiembrie 2007. Cele cinci gari ar fi trebuit sa aiba contractele de lucrari finalizate in primavara anului 2008. In acest moment ar fi trebuit sa vorbim de cel putin cinci statii de cale ferata care sa aiba conditii europene. Acestea inseamna: servicii de calitate pentru calatori, cai de acces la tren reorganizate – pasaje subterane cu iesiri la peroane, peroane noi, spatii noi de asteptare; spatii noi comerciale in statii; facilitati moderne pentru angajatii Companiei de Cale Ferata; dar si un plan de actiune pentru imbunatatirea calitatii serviciilor CFR destinate publicului si realizarea unui management de calitate.

Trei ani mai tarziu, CFR nu a predat nici o gara modernizata. Abia acum au fost organizate licitatiile, dar potrivit unor surse din minister, pana in acest moment nu au fost semnate devizele de incepere a lucrarilor. Vor­bim astfel de statiile: Botosani, Piatra-Neamt, Vaslui, Bistrita, Zalau, Targu-Mures, Sfantu Gheorghe, Braila, Slobozia, Calarasi, Giurgiu, Ale­xandria, Slatina Pitesti, Ramnicu-Val­cea, Resita. Pentru gara din Bo­to­sani, bugetul estimat este de 5 mili­oane de euro. Pentru statia din Piatra-Neamt trebuie alocate 6,5 milioane de euro, bani de la FEDR si bugetul de stat. Modernizarea garii din Vaslui va costa 7,3 milioane de euro. Statia din Bistrita are si ea un buget estimat de 14,7 milioane de euro. Gara din Zalau va costa 9,2 milioane de euro. Gara din Targu-Mures are o estimare financiara de 11,7 milioane de euro, termenul estimat fiind 2012-2014. Statia de la Sfantu Gheorghe va primi 10,8 milioane de euro. Gara din Braila va avea alocat pentru mo­dernizare un buget de 11 milioane de euro. La Slobozia, statia de cale ferata va costa 7,7 mi­lioane de euro, iar cea de la Calarasi va costa 6,9 mi­lioane de euro. Pentru modernizarea garii din Giurgiu vor fi alocate 3,9 milioane de euro. Pentru statia din Alexandria, pentru care a existat un buget estimat de 4,1 mi­lioane de euro, cererea de finantare a fost retrasa.

5 milioane de euro trebuie alocate pentru modernizarea garii din Slatina. Gara din Pitesti are nevoie de 14 mi­lioane de euro pentru moder­ni­zare, iar cea din Ramnicu-Valcea are un buget estimat de 9,3 milioane de euro. Statia de cale ferata din Resita va costa si ea 5,2 milioane de euro.

Finantarea este asigurata de FEDR si bani de la buget. In princi­piu, aceste gari ar trebui sa fie gata in 2013. Practic, ramane de vazut. In Ro­mania lucrurile se intampla de multe ori invers din punct de vedere cro­nologic. Astfel ca, numai in vara anului trecut, la un pas sa piarda fon­du­rile europene alocate pe infrastructura feroviara, CFR se preocupa de achizitionarea unor sisteme in­te­li­gen­te pentru legitimatiile de calatorie. Totul era acoperit de doua contracte, primul atribuit in luna februarie, in valoare de 225.600 de euro, si al doilea semnat in luna iunie, in va­loare de 474.000 de lei. Practic, CFR a introdus mai intai closca si pe urma ouale de aur in afacere. In februarie 2010 au fost achizitionate imprimantele termice pentru emiterea legitimatiilor de calatorie in trafic in­ter­national si ulterior a fost atribuit aceleiasi firme si contractul privind biletele de hartie termica. Contractul are o forma-cadru si o durata de desfasurare pana in 2014, putand fi, bineinteles, modificat prin acte aditionale. Acordul-cadru a implicat incheierea de contracte anuale

intr-o limita de maximum 270 de mi­lioane de bilete si un minimum de 200 de milioane de bilete pentru patru ani, la un pret de 23 lei pe mia de bucati. Deocamdata, sistemul va fi aplicat numai pentru trenurile inter­na­tio­na­le, putine la numar, ce-i drept. Sistemul va fi insa extins si in tara. Astfel ca, daca acum un an CFR se preocupa de bilete termice, ramane de vazut cum va evolua investitia ma­siva in modernizarea garilor de cale ferata. Nu de alta, dar banii europeni trebuie cheltuiti in urmatorii trei ani, altfel devin istorie.

Citeşte mai multe despre:   special,   modernizare,   CFR calatori,   bani europeni,   gari

 



Mai multe titluri din categorie

Misterul rivalității dintre Macedonski și Eminescu

Misterul rivalității dintre Macedonski și Eminescu
Galerie Foto Alexandru Macedonski a trăit, fără îndoială, o viață tumultuoasă în care a cheltuit mai mult decât îl țineau buzunarele. A fost, ca cetățean, colțos, înfășurat în aere aristocrate, avid după recunoaș...

SPP s-a dotat, înainte de Ziua Națională, cu aplicații informatice în valoare de peste 20 de milioane de lei

SPP s-a dotat, înainte de Ziua Națională, cu aplicații informatice în valoare de peste 20 de milioane de lei
Galerie Foto Serviciul de Protecție și Pază, instituția care se ocupă cu protejarea demnitarilor, cheltuie peste 20 de milioane de lei pentru dotări hardware și software. 16 loturi ale unui contract-cadru au fost atribuite,...

Marea Unire din 1918, în plină molimă. Mărgele din usturoi, în loc de mască 

Marea Unire din 1918, în plină molimă. Mărgele din usturoi, în loc de mască 
Unul dintre cele mai importante momente din istoria românilor, cel în care Marea Adunare de la Alba Iulia a votat unirea Transilvaniei cu România, la 1 decembrie 1918, a avut loc tot în timpul unei pandemii, şi...

EXCLUSIV. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, declarații tulburătoare: „Azi suntem obligați să fim mici, fiindcă nu mai avem oameni de stat și nici strategie națională”

EXCLUSIV. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, declarații tulburătoare: „Azi suntem obligați să fim mici, fiindcă nu mai avem oameni de stat și nici strategie națională”
Galerie Foto Prilejuit de Ziua Națională a României, dialogul cu istoricul Ioan-Aurel Pop, președinte al Academiei Române și una dintre puținele voci limpezi și neatârnate ale prezentului nostru răscolit de incertitudini,...

Viața politică și luptele pentru guvernare în anul Marii Uniri și asemănările epocii cu războaiele de astăzi pentru putere

Viața politică și luptele pentru guvernare în anul Marii Uniri și asemănările epocii cu războaiele de astăzi pentru putere
Istoria este rotundă și se repetă, este o un proverb popular. Proverb care se aplică, pare-se, ad-litteram când vorbim despre politica din România. Între ianuarie 1918, anul Mari Uniri, și sfârșitul anului...

Muzeul Național al Revoluției Anticomuniste va fi gata, în doi ani, la Timișoara și costă 1,1 milioane de euro

Muzeul Național al Revoluției Anticomuniste va fi gata, în doi ani, la Timișoara și costă 1,1 milioane de euro
Ministerul Culturii a finalizat, la mijlocul acestei luni, licitația privind atribuirea unui contract referitor la elaborarea documentației și execuția lucrărilor pentru amenajarea, la Timișoara, a Muzeului...

Exclusiv: Black Friday la Poliție. Spirala chestorilor, de Ziua Națională

Exclusiv: Black Friday la Poliție. Spirala chestorilor, de Ziua Națională
Galerie Foto A fost „Black Friday” la avansări în grad, de Ziua Națională a României. In acest an, printre cei propuși la grade înalte se numără personaje ciudate: un chestor in cadrul Ministerului de Interne - abonat...

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID
Galerie Foto Compania deținută de omul de afaceri Mihai Matei, președinte al Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii, a primit, recent, de la Administrația Națională a Penitenciarelor un contact de peste...

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară
Interviu cu Valeriu Tabără, președintele Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești” Fără capacități de prelucrare a materiei prime, valoarea producției în anul...

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii
Conflict între polițiști și sindicaliști, în Argeș. Oamenii legii le cer socoteală celor care îi reprezintă. Un ofiţer din cadrul Secţiei 4 Poliţie Piteşti a postat un mesaj public în care își arată dez...

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro
Galerie Foto Cabinetul PNL-PSD-UDMR, condus de generalul Nicolae Ciucă și căruia, mâine, Parlamentul României îi va acorda votul de învestitură, este putred de bogat, pe persoanele fizice care îl compun. Cei 23 de membri ai...

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement
Ministrul desemnat al Digitalizării, Florin Roman susține că PNL și PSD mai au de lucrat la capitolul încredere. El mai spune că rotația premierilor se va produce în baza unui gentlemen's...

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi
Galerie Foto Dependent de morfină, viciu căpătat în Franța, în urma unui tratament medical prescris împotriva gutei, Alexandru Odobescu (1834-1895) mai avea o slăbiciune: femeile tinere. Combinația droguri + dame frumoase...

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat
Instituția condusă de Anca Dragu a majorat, săptămâna trecută, prețul stabilit în august pentru achiziția unei instalații de conferință destinate unei singure săli din Palatul Parlamentului, costul final...

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară
Galerie Foto În urmă cu doi ani, cam pe această vreme, la 112 suna un bărbat disperat: tocmai ce-l alergase ursul pe uliță. Dialogul cu dispecerul de la Poliție, timp de câteva minute, a fost halucinant: „capetele de...
Serviciul de email marketing furnizat de