x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

21 de gări CFR vor înghiţi 227 de milioane de euro

0
Autor: Iulia Barbu 24 Oct 2011 - 21:00
21 de gări CFR vor înghiţi 227 de milioane de euro


227 de milioane de euro este suma care va fi investita in modernizarea a 21 de gari CFR. Lucrarile vor fi fi­nan­tate din fonduri nerambursabile de la Comisia Europeana prin Fondul European de Dezvoltare Regio­na­la (FEDR) – 69,25% si de la bugetul de stat – 30,75%. Potrivit datelor transmise de CFR, 16 gari ar trebui sa fie gata in urmatorii doi ani. Bani pentru asistenta tehnica avem inca din 2007, prin programul Phare. Pe atunci, alocarile estimative se ridicau la suma de 90 de milioane de euro, pentru 21 de gari. Cel tarziu in 2009, contractele de lucrari ar fi trebuit sa fie atribuite.

Intre timp, in Ro­mania abia acum se organizeaza licitatiile. Potrivit unor documente aflate in posesia Jurnalului National, inca din 2007, CFR avea suportul financiar pentru asistenta tehnica in pri­vinta proiectelor de modernizare a garilor. Prin programul Phare, CFR ar fi trebuit sa primeasca asistenta pentru un lot de cinci gari si pentru alt lot de 16 gari. Pentru lotul de cinci gari, unde intrau statiile CF din Targu-Jiu, Targoviste, Miercurea Ciuc, Baia Mare si Satu-Mare, valoarea totala a contractului de asistenta tehnica a fost de 894.000 de euro, din care 638.000 de euro au fost banii UE prin programul Phare.

Data prevazuta pentru finalizarea contractului a fost noiembrie 2007. Cele cinci gari ar fi trebuit sa aiba contractele de lucrari finalizate in primavara anului 2008. In acest moment ar fi trebuit sa vorbim de cel putin cinci statii de cale ferata care sa aiba conditii europene. Acestea inseamna: servicii de calitate pentru calatori, cai de acces la tren reorganizate – pasaje subterane cu iesiri la peroane, peroane noi, spatii noi de asteptare; spatii noi comerciale in statii; facilitati moderne pentru angajatii Companiei de Cale Ferata; dar si un plan de actiune pentru imbunatatirea calitatii serviciilor CFR destinate publicului si realizarea unui management de calitate.

Trei ani mai tarziu, CFR nu a predat nici o gara modernizata. Abia acum au fost organizate licitatiile, dar potrivit unor surse din minister, pana in acest moment nu au fost semnate devizele de incepere a lucrarilor. Vor­bim astfel de statiile: Botosani, Piatra-Neamt, Vaslui, Bistrita, Zalau, Targu-Mures, Sfantu Gheorghe, Braila, Slobozia, Calarasi, Giurgiu, Ale­xandria, Slatina Pitesti, Ramnicu-Val­cea, Resita. Pentru gara din Bo­to­sani, bugetul estimat este de 5 mili­oane de euro. Pentru statia din Piatra-Neamt trebuie alocate 6,5 milioane de euro, bani de la FEDR si bugetul de stat. Modernizarea garii din Vaslui va costa 7,3 milioane de euro. Statia din Bistrita are si ea un buget estimat de 14,7 milioane de euro. Gara din Zalau va costa 9,2 milioane de euro. Gara din Targu-Mures are o estimare financiara de 11,7 milioane de euro, termenul estimat fiind 2012-2014. Statia de la Sfantu Gheorghe va primi 10,8 milioane de euro. Gara din Braila va avea alocat pentru mo­dernizare un buget de 11 milioane de euro. La Slobozia, statia de cale ferata va costa 7,7 mi­lioane de euro, iar cea de la Calarasi va costa 6,9 mi­lioane de euro. Pentru modernizarea garii din Giurgiu vor fi alocate 3,9 milioane de euro. Pentru statia din Alexandria, pentru care a existat un buget estimat de 4,1 mi­lioane de euro, cererea de finantare a fost retrasa.

5 milioane de euro trebuie alocate pentru modernizarea garii din Slatina. Gara din Pitesti are nevoie de 14 mi­lioane de euro pentru moder­ni­zare, iar cea din Ramnicu-Valcea are un buget estimat de 9,3 milioane de euro. Statia de cale ferata din Resita va costa si ea 5,2 milioane de euro.

Finantarea este asigurata de FEDR si bani de la buget. In princi­piu, aceste gari ar trebui sa fie gata in 2013. Practic, ramane de vazut. In Ro­mania lucrurile se intampla de multe ori invers din punct de vedere cro­nologic. Astfel ca, numai in vara anului trecut, la un pas sa piarda fon­du­rile europene alocate pe infrastructura feroviara, CFR se preocupa de achizitionarea unor sisteme in­te­li­gen­te pentru legitimatiile de calatorie. Totul era acoperit de doua contracte, primul atribuit in luna februarie, in valoare de 225.600 de euro, si al doilea semnat in luna iunie, in va­loare de 474.000 de lei. Practic, CFR a introdus mai intai closca si pe urma ouale de aur in afacere. In februarie 2010 au fost achizitionate imprimantele termice pentru emiterea legitimatiilor de calatorie in trafic in­ter­national si ulterior a fost atribuit aceleiasi firme si contractul privind biletele de hartie termica. Contractul are o forma-cadru si o durata de desfasurare pana in 2014, putand fi, bineinteles, modificat prin acte aditionale. Acordul-cadru a implicat incheierea de contracte anuale

intr-o limita de maximum 270 de mi­lioane de bilete si un minimum de 200 de milioane de bilete pentru patru ani, la un pret de 23 lei pe mia de bucati. Deocamdata, sistemul va fi aplicat numai pentru trenurile inter­na­tio­na­le, putine la numar, ce-i drept. Sistemul va fi insa extins si in tara. Astfel ca, daca acum un an CFR se preocupa de bilete termice, ramane de vazut cum va evolua investitia ma­siva in modernizarea garilor de cale ferata. Nu de alta, dar banii europeni trebuie cheltuiti in urmatorii trei ani, altfel devin istorie.

Citeşte mai multe despre:   special,   modernizare,   CFR calatori,   bani europeni,   gari

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

S-a calculat cât costă somnul de 10 ani al lui Flutur

S-a calculat cât costă somnul de 10 ani al lui Flutur
Galerie Foto Modernizarea Drumului Talienilor, anunțată cu surle și trâmbițe încă din 2010, va ajunge să coste dublu, deși nu s-a finalizat nici măcar un kilometru de drum. Drumul județean care leagă comuna Mălini de jud...

Trenul spre Otopeni, bucuria copiilor. „Vedem avioanelee! Data viitoare ne urcăm și în ele?”

Trenul spre Otopeni, bucuria copiilor. „Vedem avioanelee! Data viitoare ne urcăm și în ele?”
Galerie Foto Legătura feroviară dintre Aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord a fost dorită imediat după Revoluție, când traficul de pe Otopeni a crescut semnificativ. Au trecut 30 de ani cu studii de fezabilitate, proiecte...

Generalul sufragerist Oprea își joacă averea la ruleta politică

Generalul sufragerist Oprea își joacă averea la ruleta politică
Galerie Foto Fost vicepremier pe probleme de siguranță națională și ministru de Interne, generalul Gabriel Oprea și-a cheltuit mai bine de jumătate din veniturile realizate în ultimul an fiscal, pe campania electorală...

Cei patru români nevinovați care au speriat Anglia. Povestea jafului de 50 de milioane de lire sterline

Cei patru români nevinovați care au speriat Anglia. Povestea jafului de 50 de milioane de lire sterline
Galerie Foto Într-una dintre cele mai bine păzite zone de pe planetă, o bandă de hoţi a dat lovitura: peste 50 de milioane de lire sterline. Se întâmpla în decembrie 2019, la Londra, în cartierul Kensington. La câţiva...

Cât costă câinele de pază al liberalilor

Cât costă câinele de pază al liberalilor
Galerie Foto Compania de pază a unui fost director adjunct din cadrul Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare, membru al Partidului Național Liberal, a primit de la instituțiile aflate în subordinea Ministerului de...

O rușine pentru România: Legea „Să moară campionii”

O rușine pentru România: Legea „Să moară campionii”
Peste 100 de foşti mari sportivi şi antrenori, care au adus glorie României la cele mai importante competiţii olimpice, mondiale şi europene, au ajuns acum bătaia de joc a statului, care îi umileşte în cel mai...

Sinteștiul s-a pronunțat la mișto: „Ja cua spitala da te vaccinisava”

Sinteștiul s-a pronunțat la mișto: „Ja cua spitala da te vaccinisava”
Galerie Foto În marginea Bucureștiului există o zonă liberă de Covid. Aici, lumea nu poartă mască, de distanțare socială nici n-a auzit. Ba chiar, acum ceva zile, a fost paranghelie mare cu „dans și pupat în bot”....

Povestea romanului Clipa. Dialogul incredibil dintre Nicolae Ceauşescu şi autorul Dinu Săraru

Povestea romanului Clipa. Dialogul incredibil dintre Nicolae Ceauşescu şi autorul Dinu Săraru
Galerie Foto Romanul Clipa a apărut în 1976, la doi ani după precedenta operă a lui Dinu Săraru, „Nişte ţărani”. Primite cu entuziasm de public şi reticenţă de autorităţi, atât cartea, cât şi filmul au o poveste...

Cu ce se ocupă, la pensie, un „greu” al sistemului judiciar

Cu ce se ocupă, la pensie, un „greu” al sistemului judiciar
Galerie Foto Fost procuror general al României, schimbat din funcție odată cu fuga lui Omar Hayssam, Ilie Botoș a intrat puternic în afaceri, asociindu-se cu cel puțin două personaje extrem de cunoscute în zona adiacentă...

Achiziție mai puțin obișnuită de la un furnizor controlat de apropiații lui SOV

Achiziție mai puțin obișnuită de la un furnizor controlat de apropiații lui SOV
Galerie Foto O achiziție mai puțin obișnuită s-a derulat la mijlocul lunii ianuarie, când Compania Națională Nuclearelectrica SA a anunțat atribuirea unui contract prin care a cumpărat nu mai puțin de 92 de veste...

Încăierare pe AUR. Partidul-minune, acuzat că „a ajuns să fure de la țigani”

Încăierare pe AUR. Partidul-minune, acuzat că „a ajuns să fure de la țigani”
Galerie Foto Scandal la vârful partidului AUR – Alianţa pentru Unirea Românilor. Preşedintele George Simion este acuzat de furt şi înşelăciune de către reprezentanţii romilor. Alecu Ionel, preşedintele Alianţei...

„Naşterea naturală face bine şi mamei, şi bebeluşului”

„Naşterea naturală face bine şi mamei, şi bebeluşului”
Galerie Foto Interviu cu medic primar Ciprian Cristescu, şef de secţie la Maternitatea Giulești   Încă nu s-a limpezit concluzia la polemica este bine să naşti natural sau prin cezariană. Ca să lămurim...

Bogdan Badea, Hidroelectrica: „Suntem onoraţi și încurajați de interesul arătat de consumatori faţă de ofertele companiei Hidroelectrica”

Bogdan Badea, Hidroelectrica: „Suntem onoraţi și încurajați de interesul arătat de consumatori faţă de ofertele companiei Hidroelectrica”
Liberalizarea pieţei de energie pentru consumatorii casnici de la 1 ianuarie 2021 este o oportunitate pentru compania Hidroelectrica de a-şi diversifica business-ul. Ofertele lansate pe piaţa concurenţială au...
Serviciul de email marketing furnizat de