x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Accident aviatic :Scenele groazei la Otopeni

0
Autor: Diana Scarlat 23 Apr 2008 - 00:00
Accident aviatic :Scenele groazei la Otopeni
Vezi galeria foto


Cei 67 de pasageri şi membrii echipajului aeronavei BAE-146 au trăit scene de coşmar aseară, la aterizarea pe Aeroportul “Henri Coandă”. Panică, emoţii puternice, groază! Furtuna le-ar fi putut curma viaţa. Totul s-a întîmplat în cîteva secunde. Oamenii s-au rugat la Dumnezeu pentru un miracol. Iar miracolul s-a petrecut. Din fericire, nimeni nu a fost rănit. Urmele sperieturii vor rămîne însă mult timp în sufletul lor.

Ora 18:17: pe Aeroportul “Henri Coandă” aterizează un avion cu 67 de pasageri la bord. Cerul se întunecă. Furtuna rupe norii, iar ploaia începe să cadă din abundenţă. Cele mai sumbre previziuni ale pasagerilor aero­navei BAE-146 s-au adeverit: o cădere, cu zgomote care aduc a moarte. Panică, emoţii puternice, groază! Oamenii s-au rugat la Dumnezeu pentru un miracol. Iar miracolul s-a petrecut.

Furtuna de aseară ar fi putut lua vieţile celor 67 de pasageri, 65 de adulţi şi doi copii şi ale membrilor echipajului aeronavei. Din fericire, toţi au scăpat cu viaţă, dar au trecut prin emoţii greu de descris. Nimeni nu a fost rănit. Copiii au trecut cel mai uşor peste incident. Dar urmele sperieturii vor mai rămîne în sufletul celor mai mulţi pentru toată viaţa. Rafalele foarte puternice de vînt şi cantitatea foarte mare de apă de pe pista de aterizare au scos aeronava în zona înierbată şi au rupt avionul. Unii dintre pasageri aşteptau explozia finală. Şi totuşi, au scăpat.

 

DIN CAUZA PLOII. “Aero­nava a intrat în acvaplanare în timpul unui viraj. A pierdut aderenţa cu solul din cauza apei. Pista este drenată şi înclinată, dar în condiţii de cădere masivă de apă se poate ajunge în această situaţie. Avionul a aterizat normal, iar cînd a făcut următorul viraj s-a întors şi a intrat cu trenul principal pe iarbă, dar nu pe pistă, ci pe calea de rulare. Ieşise de pe pistă”, ne-a declarat Valentin Iordache, purtătorul de cuvînt al aeroportului. Pasagerii au fost eva­cuaţi foarte repede şi fără probleme, dar nimeni nu a trecut prea uşor de starea de şoc. “N-am văzut mare lucru. Am văzut o gaură, s-a rupt o aripă. Era destul de confuz totul. Am aterizat, iar la un moment dat nu au mai putut să controleze avionul. Am derapat, s-a auzit o pocnitură puternică, s-a oprit, iar eu unul mă aşteptam să izbucnească focul de undeva. Numai că am avut noroc. N-a fost nici o explozie. Toţi am intrat în panică. Ni s-a spus să nu ne mişcăm, dar vă daţi seama că n-am putut sta pe loc. Toată lumea a sărit de pe scaune şi am ieşit. S-au desfăcut chestiile alea gonflabile şi pe acolo am coborît. Sîntem toţi uzi pînă la piele. Totul s-a întîmplat în cîteva secunde”, ne-a povestit unul dintre pasagerii avionului, Cătălin Putineanu, la ieşirea de pe aeroport.

 

LACRIMI PENTRU COPII. Emoţiile nu au aparţinut doar celor care se aflau la bord. Sofia Antohi, mama uneia dintre pasagere, a leşinat pe aeroport după ce a plîns în faţa camerelor de filmat. “Mi-a dat telefon şi mi-a spus că este bine, dar nimic mai mult. Nu ştiu nimic. Stătea exact pe scaunul unde a explodat roata sau ce s-a-ntîmplat. A venit mai înainte o doamnă şi a spus să aşteptăm să le dea bagajele, dar să se gîndească şi ei că sîntem suflete şi cu inimă de mamă. Vreau s-o întreb şi pe dînsa dacă este mamă”, spunea femeia, disperată, cu doar cîteva clipe înainte de a leşina. Din fericire însă, nu a explodat nimic. Oamenii nu şi-au revenit nici după ce s-au văzut în siguranţă, pe aeroport. “Sînt în şoc şi acum. Ne-au spus să ieşim repede din avion. Nu mai ştiu ce s-a întîmplat”, spunea una dintre pasagere, strîngîndu-şi la piept copilul care o aştepta la ieşire. Nu a putut să ne spună mai multe, pentru că emoţiile erau prea mari. Ca mulţi alţii, femeia era fericită că a scăpat cu viaţă. Cu toate astea, alt pasager a spus că n-a fost nimic grav. “Ei, a fost ca şi cum am căzut de pe bicicletă şi-atît.” Alţii erau revoltaţi: “I-am întrebat pe domnii din echipaj şi ne-au spus că sînt obosiţi şi să nu agravăm lucrurile mai mult decît sînt. Eram acasă acum dacă nu mergeam la Craiova. Nu ne-a spus nimeni nimic despre escală. Alt incident, ca să ţină minte firma asta, au dat acelaşi bilet la mai multe persoane. A venit un cetăţean italian care avea 7 F şi eu tot 7 F”, ne-a mărturisit alt pasager enervat de “aventura” la care n-ar fi vrut să participe.

 

CAUZELE. Sînt necunoscute! Vremea este principalul vinovat. În rest, vom afla peste cîteva luni, cînd se va finaliza ancheta, conform declaraţiilor lui Mircea Ciucă, preşedintele Comisiei de anchetă a Ministerului Transporturilor. Evenimentul a fost calificat drept “accident aviatic”, avînd în vedere avariile avionului. Aeronava BAE-146, aparţinînd Romavia, efectua un zbor pentru compania “Carpatair”. “A aterizat pe pista 2, pe Aeroportul “Henri Coandă”, a ieşit pe calea de rulare, iar atunci s-a întîmplat ceva şi a făcut o rotire. A intrat cu trenul principal pe zona înierbată”, ne-a explicat Valentin Iordache. Iniţial, aeronava era programată să efec­tueze cursa Timişoara-Bucureşti şi urma să aterizeze pe Aeroportul “Henry Coandă” la ora 16:40. A fost anunţată o escală la Craiova, avionul urmînd să aterizeze după ora 18:00 la Otopeni. Directorul general al companiei Romavia, Adrian Go­lea­nu, a spus doar că vremea rea este vinovată de accident, iar reprezentanţii companiei Carpatair au spus că nu se pune problema despăgubirilor, avînd în vedere faptul că nu au fost răniţi. De ancheta în urma căreia va fi stabilită cauza incidentului aviatic se ocupă în continuare inspectorii Direcţiei Investigaţii Transport Aerian din cadrul Ministerul Transporturilor. Aceştia vor evalua starea avionului şi îi vor audia pe membrii echipajului. Veri­ficările vor implica inclusiv ana­lizarea conţinutului cutiilor negre ale aeronavei. “Specialiştii noştri vor verifica documentele aeronavei, documentele şi auto­rizaţiile pentru zborul de astăzi, vor verifica, dacă va fi nevoie, dispozitivele care înre­gistrează parametrii de zbor şi vor lua declaraţii piloţilor şi membrilor echipajului”, a declarat aseară Mircea Ciucă.


Imagini filmate ale incidentului aviatic

Panică

“Cînd am aterizat se simţea că piloţii nu-l pot controla. A de­rapat. Mă aşteptam să explo­de­ze ceva în orice clipă, dar am avut noroc. Am ieşit pe pistă, am stat, au venit ambulanţele şi ne-au dus. “

Cătălin Putineanu, pasager




 

Emoţii

“Nu mă interesează nimic, doar copiii să ni-i dea cu bine. Fiica mea, Cornelia, este acolo. Este terorizată. E împreună cu o prietenă. Stăteau chiar pe locul unde s-a rupt roata.”

Sofia Antohi,mama unei pasagere




La sfîrşitul anului trecut a avut loc pe aceeaşi pistă un incident asemănător,, aeronava deteriorată cu acel prilej aflîndu-se în continuare în apropierea pistelor aeroportului. Culisele unui zbor ratat

Cititi materialele publicate de Jurnalul National pe aceasta tema:

 



 

Capitala, blocată

Furtuna care s-a abătut asea­ră asupra Bucureştiului a transformat traficul rutier într-un ade­vă­rat coşmar. Ploaia torenţială a inundat străzile, a transformat zonele fără canali­za­re în ade­vă­rate lacuri şi a defectat se­ma­foarele de pe multe dintre arte­re­le principale. Vîntul puternic a doborît 40 de copaci şi două pa­nouri publici­tare. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucu­reş­ti a fost solicitat să intervină şi pentru eliminarea apei de pe mai multe stăzi, dar şi din subsolul unei grădiniţe de pe Strada Şoimăreştilor. Şoferii surprinşi aseară la volan prin Capitală au rămas blocaţi, chiar şi ore în şir, în principalele intersecţii, şi chiar şi pe centură, unde coloanele de maşini s-au întins pe kilometri întregi. Pînă seara tîrziu, circulaţia s-a desfăşurat cu mare greutate. În cartierul Berceni, o stradă la care s-a lucrat vreme de un an de zile s-a inundat. Pe Şoseaua Olteniţei, între Piaţa Sudului şi Romprim se putea circula bine. Dar numai dacă aveai barcă. Automobiliştii s-au trezit blocaţi în trafic după ce apa a acoperit carosabilul.

  • Alexandru Boariu, Sorin Anghel

 

Furtună în ţară

Ploile torenţiale şi vîntul pu­ternic au afectat şi judeţele Constanţa, Vîlcea, Suceava şi Mureş. Cel puţin opt localităţi constăn­ţe­ne au fost afectate de furtună. Vi­je­­lia a spart geamurile mai multor balcoane din Cerna­vo­dă, a avariat zeci de maşini şi a smuls po­mii din rădăcini. În satul Cos­lu­gea, tornada a luat pe sus acope­ri­şu­­rile a zeci de case. Pe mai multe drumuri din judeţ zeci de copaci au fost puşi la pămînt de vînt, iar în zonele afectate au fost trimise echipaje de inter­ven­ţie de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Do­brogea”. În Rîmnicu-Vîlcea aco­perişul unei şcoli a fost dă­rî­mat. Bîrnele care susţineau cons­truc­ţia au spart geamurile unei săli de curs în care se aflau 25 de ele­vi. Nimeni nu a fost rănit. Vîntul a făcut pagube şi în judeţul Mu­reş, unde 17 localităţi au rămas fără energie electrică. În judeţul Suceava, un adăpost pentru vite a luat foc după ce a fost lovit de trăznet.

  • E. Sava, M. Pasă Petru

 



Citeşte mai multe despre:   eveniment

 



Mai multe titluri din categorie

Exclusiv: Spirala generalilor de Ziua Națională

Exclusiv: Spirala generalilor de Ziua Națională
Galerie Foto A fost „Black Friday” la avansări în grad, de Ziua Națională a României. In acest an, printre cei propuși la grade înalte se numără personaje ciudate: un chestor in cadrul Ministerului de Interne - abonat...

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID
Galerie Foto Compania deținută de omul de afaceri Mihai Matei, președinte al Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii, a primit, recent, de la Administrația Națională a Penitenciarelor un contact de peste...

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară
Interviu cu Valeriu Tabără, președintele Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești” Fără capacități de prelucrare a materiei prime, valoarea producției în anul...

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii
Conflict între polițiști și sindicaliști, în Argeș. Oamenii legii le cer socoteală celor care îi reprezintă. Un ofiţer din cadrul Secţiei 4 Poliţie Piteşti a postat un mesaj public în care își arată dez...

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro
Galerie Foto Cabinetul PNL-PSD-UDMR, condus de generalul Nicolae Ciucă și căruia, mâine, Parlamentul României îi va acorda votul de învestitură, este putred de bogat, pe persoanele fizice care îl compun. Cei 23 de membri ai...

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement
Ministrul desemnat al Digitalizării, Florin Roman susține că PNL și PSD mai au de lucrat la capitolul încredere. El mai spune că rotația premierilor se va produce în baza unui gentlemen's...

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi
Galerie Foto Dependent de morfină, viciu căpătat în Franța, în urma unui tratament medical prescris împotriva gutei, Alexandru Odobescu (1834-1895) mai avea o slăbiciune: femeile tinere. Combinația droguri + dame frumoase...

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat
Instituția condusă de Anca Dragu a majorat, săptămâna trecută, prețul stabilit în august pentru achiziția unei instalații de conferință destinate unei singure săli din Palatul Parlamentului, costul final...

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară
Galerie Foto În urmă cu doi ani, cam pe această vreme, la 112 suna un bărbat disperat: tocmai ce-l alergase ursul pe uliță. Dialogul cu dispecerul de la Poliție, timp de câteva minute, a fost halucinant: „capetele de...

Generalii Florian Coldea și Dumitru Cocoru și-au deschis a doua companie de imobiliare

Generalii Florian Coldea și Dumitru Cocoru și-au deschis a doua companie de imobiliare
Galerie Foto Fostul cap militar al Serviciului Român de Informații, generalul în rezervă, cu patru stele, Florian Coldea, împreună cu ex-colegul său, generalul Dumitru Cocoru, și-au extins afacerile. Cei doi au înființat, r...

 „Acei copii n-ar fi avut mari șanse să trăiască fără ajutorul nostru”

 „Acei copii n-ar fi avut mari șanse să trăiască fără ajutorul nostru”
Galerie Foto Se pregătea să emigreze în Elveția sau în Germania și a ajuns în Irak. Așa începe povestea lui George Vlajie, un tânăr român care, în 2013, a hotărât să se realizeze profesional în vestul Europei....

Peste 1,8 miliarde de lei pe lună, pentru testarea angajaților care nu se pot vaccina

Peste 1,8 miliarde de lei pe lună, pentru testarea angajaților care nu se pot vaccina
Galerie Foto Dincolo de problema sanitară reală care a condus la folosirea „certificatului verde” pentru a îngrădi accesul în locuri publice unor categorii de populație, mai este și una legată strict...

ANRP își retro-digitalizează arhiva dosarelor cu sprijinul companiei unui fost lider UDMR

ANRP își retro-digitalizează arhiva dosarelor cu sprijinul companiei unui fost lider UDMR
Trei firme, printre care una controlată de fostul lider UDMR Zoltan Robert Abraham, dar și de omul de afaceri Bogdan Ivanov, ex-membru al boardului director al „defunctei” companii de asigurări City Insurance, au ...

Nadia, șase decenii de viață și trei mituri nemuritoare

Nadia, șase decenii de viață și trei mituri nemuritoare
Galerie Foto Pare că s-a scris, s-a spus și s-a bârfit totul despre fetița-argint viu născută pe 12 noiembrie 1961 la Onești, despre adolescenta cu codițe care lăsa o întreagă planetă cu gura căscată la Olimpiada din...

Preocupările aleșilor în 2021: Delațiunea video în trafic, mașini mai scumpe pentru stat și digitalizarea pescuitului

Preocupările aleșilor în 2021: Delațiunea video în trafic, mașini mai scumpe pentru stat și digitalizarea pescuitului
De la începutul acestui an, pe rolul Camerei Deputaților au fost înregistrate nu mai puțin de 560 de proiecte de lege, inițiative legislative sau propuneri legislative, avându-i ca inițiatori pe senatori și...
Serviciul de email marketing furnizat de