x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Anchete Afacerist falimentar, consilier la CFR Marfă. Mai multe bănci şi sute de furnizori încearcă să-şi recupereze banii

Afacerist falimentar, consilier la CFR Marfă. Mai multe bănci şi sute de furnizori încearcă să-şi recupereze banii

de Adrian Mogos    |    21 Ian 2013   •   20:21
Afacerist falimentar, consilier la CFR Marfă. Mai multe bănci şi sute de furnizori încearcă să-şi recupereze banii

CFR Marfă s-a procopsit nu de mult timp cu un consilier la Departamentul Organizare, Administrare Patrimoniu şi Valorificare Resurse. Înainte de ajunge în această funcţie, consilierul cu pricina a fost numit pe 18 septembrie 2012 prin decizie a directorului general al CFR Marfă, manager la Centrul Zonal de Marfă Timişoara până la revenirea pe post a titularului. La nici două săptămâni după această numire, Gheorghe Filipescu a fost trimis, începând cu 1 octombrie 2012, consilier la Bucureşti.

Gheorghe Filipescu este un cunoscut om de afaceri din judeţul Caraş-Severin. Contractele, aproape în exclusivitate cu instituţii publice, i-au dus faima în tot Banatul. De la reabilitarea centrului oraşului Reşiţa, până la blocuri ANL în care susură apa, refacerea sediului Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului sau a Sălii Polivalente care aparţine Consiliului Judeţean, firma lui Filipescu, Consproiect, nu a ratat nimic. Asta poate şi din cauza prieteniei sale cu mai-marii judeţului sau cu fostul primar al Reşiţei, condamnat la închisoare pentru corupţie. Din favorit al contractelor publice, Filipescu se află acum în situaţia de a fi executat silit şi lăsat fără casă pentru mai multe credite luate de la diferite bănci. Ca manager şi patron al Consproiect, Filipescu s-a remarcat în special pentru banii pe care îi aloca pe protocol şi pe maşini. Erori clasice de management ar spune unii, greşeli care ar fi dus firma Consproiect în insolvenţă. Iniţial, aceasta fusese cerută de bănci în vara anului trecut. Sute de furnizori încă îşi mai aşteaptă banii, procesul fiind pe rolul Tribunalului Caraş-Severin.

Nu poate fi o coincidenţă faptul că la scurt timp de la declanşarea problemelor financiare, Filipescu a fost numit la CFR Marfă la Timişoara, fiind mutat după două săptămâni la Bucureşti, culmea chiar la Departamentul de Administrare Patrimoniu şi Valorificare Resurse. Experienţa sa de manager, demonstrată de procesele pe rol, este evident benefică pentru CFR Marfă, din moment ce numirea sa s-a făcut într-un ritm alert. Cum au explicat oficialii companiei această numire? “În conformitate cu  prevederile Statutului Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă «CFR Marfă» SA, directorul general al CFR Marfă are competenţă de angajare, promovare, concediere a personalului CFR Marfă, precum şi de numire, suspendare şi revocare a directorilor”, a venit răspunsul de la biroul de presă al CFR Marfă. Aşadar, directorul general, Constantin Zaharia, poartă toată răspunderea pentru aducerea unui afacerist falimentar la o companie de stat. Degeaba am încercat să aflăm motivele care au stat la baza acestei numiri. Directorul general, Constantin Zaharia, nu a fost de găsit săptămâni la rând. Nici Gheorghe Filipescu nu a fost de găsit, cu toate că în campania electorală pentru alegerile locale, când a candidat fără succes pentru Primăria Reşiţei, era uşor de contactat. Poate oficialii din Ministerul Transporturilor de care ţine CFR Marfă vor avea mai mult succes în a găsi aceste răspunsuri.

×
Subiecte în articol: CFR marfa Gheorghe Filipescu