x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Falcă loveşte: aeroporturile Timişoara şi Arad fuzionează!

0
Autor: Mircea Opris 26 Dec 2010 - 20:35
Falcă loveşte: aeroporturile Timişoara şi Arad fuzionează! Directorul Aeroportului Timişoara, Cornel Sâmărtnean, a raportat sub 1 milion de pasageri pentru a primi ajutoare financiare de la stat


Fuziunea dintre Aeroportul In­ter­na­ţi­o­nal Timişoara şi aeroportul din Arad va avea loc, cel mai probabil, în primul trimestru al anului 2011. Anunţul a fost făcut, neoficial, de în­suşi primarul Aradului, Gheorghe Falcă, la o întâlnire de sfârşit de an cu co­legii de partid şi cu directorii princi­palelor instituţii arădene, controlate de PDL.

La data de 16 decembrie 2010, Wizz Air a ţinut o conferinţă de presă la Timişoara. Prima la care a parti­cipat directorul comercial al companiei. Ce nu s-a spus a fost că această conferinţă a fost una de adio. Wizz Air se mută pe Aeroportul Arad.

Directorul comercial al Wizz Air, Gyorgy Abran, a declarat că operatorul de transport aerian low-cost are succes la Timişoara. Datele centralizate referitoare la activitatea desfăşurată pe Aeroportul "Traian Vuia" arată o creştere a numărului de pasageri transportaţi cu 37,2%. În spatele acestei creşteri se ascunde, de fapt, intenţia companiei de a se muta de pe Aeroportul Timişoara pe cel din Arad.

"Suntem una dintre puţinele companii aeriene care şi în vremuri de criză am avut o creştere constantă. Suntem lideri de piaţă pe piaţa low-cost din Europa Centrală şi de Est. De asemenea, în România ocupăm primul loc, la finalul anului vom ajunge la două milioane de pasageri", a declarat Gyorgy Abran, directorul comercial al operatorului aerian maghiar.

În prezent, Wizz Air operează în România cu trei baze: la Cluj, Bucureşti şi Timişoara. Hub-ul de la Timişoara a fost ultimul deschis de compania maghiară, iar succesul înregistrat este unul evident. În perioada 1 decembrie 2009-30 noiembrie 2010, numărul total al pasagerilor care au fost transportaţi de Wizz Air la şi dinspre Aeroportul "Traian Vuia" Timişoara a depăşit 365.000 de pasageri. Acest lucru de­ranjează de ani buni concurenţa directă a Wizz Air la Timişoara, compa­nia Carpatair. Cele două companii au câteva destinaţii comune, segment pe care compania maghiară ia din potenţialii clienţi ai Carpatair. De altfel, cei de la Carpatair fac presiuni de mai mulţi ani pentru a scoate operatorul Wizz Air de pe aeroportul din Timişoara.

Directorul comercial al Wizz Air, Gyorgy Abran, a vorbit despre deschiderea mai multor rute şi destinaţii ale companiei, dar a ezitat să facă publice planurile companiei în ceea ce priveşte Timişoara. Conform acestuia, compania nu are în vedere extinderea numărului de curse ope­rate sau a destinaţiilor disponibile la Timişoara, numai dacă piaţa o va cere. Evaziv, acesta a declarat că "totul este legat de timp şi de cerere. Aici am deschis ultima bază comercială din România, în funcţie de ce va cere şi cum va evolua piaţa vom creş­te şi traficul operat la Timişoara". Spre bucuria celor de la Carpatair, a căror perseverenţă a dat roade, Wizz Air va semna zilele acestea un contract de operare pe Aeroportul Arad şi va pleca de pe Timişoara. Chiar dacă de abia la 31 martie 2011 expiră contractul dintre Wizz Air şi Aeroportul Timişoara, noul contract cu Aeroportul Arad va intra în vi-goa­re la 1 ianuarie 2011. De vină pentru plecarea ungurilor este compania Carpatair, care a avut mai multe con­flicte comerciale neoficiale cu Wizz Air şi a făcut lobby la Ministe­rul Transportului, dar şi la forurile eu­ro­pene de resort. O mare vină o poar­tă şi conducerea actuală a aero­por­tului din Timişoara, începând cu di­rectorul general Cornel Să­măr­ti­nean, care a impus tarife maxime de operare pentru Wizz Air, cu toate că ştia de oferta mult mai relaxată financiar a celor din Arad.

Preşedintele CJ Timiş, Constantin Ostaficiuc, este disperat din cauza plecării operatorului cu cei mai mulţi pasageri. Cu bună ştiinţă, Aeroportul Timişoara pierde astfel aproximativ 400.000 de pasageri care se mută spre aeroportul din Arad. Aceasta este premisa aşteptată de primarul Aradului, Gheorghe Falcă, şi agreată tacit de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Din momentul mutării Wizz Air la Arad, fuziunea celor două aeroporturi devine o necesitate logistică, dincolo de ambiţiile locale. Adică exact ceea ce dorea Gheorghe Falcă în urmă cu un an, iar Constantin Ostaficiuc şi Cornel Sămărtinean nu au făcut nimic pentru a convinge Wizz Air să rămână la Timişoara, ci, dimpotrivă, i-au determinat să plece prin impunerea tarifelor maxime pentru a opera la Timişoara.

Raportări false pentru a primi ajutor de stat
Directorul Aeroportului Ti­mi­şoa­ra, Cornel Sămărtinean, a modificat mai multe raportări privind numărul total de pasageri în cursul anului 2010. În rapoartele înainte de acesta, numărul de pasageri era de fiecare dată sub un milion. Motivul este unul simplu: cu o cifră sub un milion de pa­sa­geri, aeroporturile din Timişoara, Su­ceava şi Cluj primeau ajutoare fi­nan­ciare din partea statului român în valoare totală de 240 milioane de euro.
În urma scandalurilor privind terminalul non-Schengen şi a celui privind plecarea Wizz Air, directorul aeroportului din Timişoara a re­cu­noscut în luna noiembrie 2010 că nu­mă­rul pasagerilor care tranzitează de­pă­şeşte un milion de persoane. Astfel, Aeroportul Timişoara mai pierde şi ajutoarele financiare de stat. La această situaţie a contribuit şi compania Carpatair, care a depus o plângere la Comisia Europeană, în urma căreia s-a blocat acordarea ajutoarelor de stat către aeroportul din Timişoara.

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

”Fără umor am fi ca orbii privind la curcubeu”

”Fără umor am fi ca orbii privind la curcubeu”
Galerie Foto Cu sânge de bănățean curgând prin vene, Erwin Lucian Bureriu le-a făcut pe toate: profesor, jurnalist și secretar de redacție, biliotecar, proprietar de librărie, muzician, grafician, dar mai ales poet și...

Căldura pusă la articulaţiile dureroase este o greşeală

Căldura pusă la articulaţiile dureroase este o greşeală
Există o polemică între reumatologi şi ortopezi, legat de când este bine să se implanteze o proteză în articulaţia suferindă: de la primele simptome, cum zic chirurgii ortopezi, sau mai târziu, după...

Alegerile din România dăunează grav planetei: 35 de milioane de buletine de vot, nefolosite!

Alegerile din România dăunează grav planetei: 35 de milioane de buletine de vot, nefolosite!
Galerie Foto Diferențe majore între numărul total al alegătorilor înscriși în listele electorale, pentru toate subcategoriile de alegeri care însumează alegerile pentru autoritățile publice locale și numărul...

După ce Mihai Chirica a devenit liberal, iluminatul public din Iași este modernizat de clienții de casă ai primăriei lui Boc

După ce Mihai Chirica a devenit liberal, iluminatul public din Iași este modernizat de clienții de casă ai primăriei lui Boc
Galerie Foto Nici nu s-a uscat bine tușul pe buletinele de vot de la alegerile locale care au avut loc în 27 septembrie, că proaspătul liberal, fost PSD-ist, Mihai Chirica, de la Iași, reales primar, a și atribuit un contact de...

Afaceri de pandemie. Ioana Băsescu și soțul Pricop intră pe piața transporturilor

Afaceri de pandemie. Ioana Băsescu și soțul Pricop intră pe piața transporturilor
Galerie Foto Fata cea mare a lui Traian Băsescu și-a cooptat, cu o lună înainte de alegerile locale, soțul în cadrul companiei de consultanță pe care o deține. Odată cu intrarea lui Radu Petru Pricop în această...

Manciu de la “Comunicarea Strategică”, “uns” consilier de stat la Cancelaria lui Orban, cu încălcarea legii

Manciu de la “Comunicarea Strategică”, “uns” consilier de stat la Cancelaria lui Orban, cu încălcarea legii
Galerie Foto Numit, prin semnătura lui Ludovic Orban și a Secretarului General al Guvernului Antonel Tănase, în funcția de consilier de stat, Eduard Andi Manciu, cel care conduce celebrul Grup de Comunicare Strategică, nu...

Conjunctivita nu doare, ci provoacă jenă şi mâncărimi

Conjunctivita nu doare, ci provoacă jenă şi mâncărimi
De multe ori observăm că unii oameni se plâng de ochi, aceştia par chinuiţi, se înroşesc, lăcrimează, au mâncărimi. Multă lume crede că se pricepe și îndeamnă cu sfaturi greşite pe cel cu ochii în...

Sistem de supraveghere video de 100.000 de euro, la sediul central al Ministerului Finanțelor

Sistem de supraveghere video de 100.000 de euro, la sediul central al Ministerului Finanțelor
Instituția condusă de Florin Cîțu a investit prețul unui apartament în București pentru achiziționarea unui sistem nou-nouț de supraveghere video, pe care urmează să-l monteze la sediul din Capitală al Centru...

Elena Stoica, Asociația Confecționerilor din România: „Măştile de Panciu, bune la Paris și la Londra, sunt ignorate la Bucureşti”

Elena Stoica, Asociația Confecționerilor din România: „Măştile de Panciu, bune la Paris și la Londra, sunt ignorate la Bucureşti”
Galerie Foto Producătorii de confecții trag un semnal de alarmă: mulți români dau banii pe chinezisme de proastă calitate sau pe cârpe frumos colorate cu care își acoperă nasul și gura, în loc de măşti făcute din...

Dosarul unei execuţii comandate politic, cu Dacian Cioloş în rol de paranormal. Telepatia: cea mai mare pagubă inexistentă, anchetată la SIIJ

Dosarul unei execuţii comandate politic, cu Dacian Cioloş în rol de paranormal. Telepatia: cea mai mare pagubă inexistentă, anchetată la SIIJ
Galerie Foto Documente explozive, aflate pe masa procurorilor Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), arată că, în contabilitatea Ministerului Agriculturii, în 2008, când Dacian Cioloș a decis să...

Infractorii sexuali, băgați în bazele de date ale Poliției de o firmă controlată de afaceristul Tiberiu Urdăreanu

Infractorii sexuali, băgați în bazele de date ale Poliției de o firmă controlată de afaceristul Tiberiu Urdăreanu
Galerie Foto Poliția Română a încheiat cu una dintre firmele înființate de grupul UTI, controlat de Tiberiu Urdăreanu, un contract de 1,3 milioane de euro, pentru realizarea unui registru special. Este vorba despre o...

Astmaticii nu trebuie să treacă repede de la cald la frig

Astmaticii nu trebuie să treacă repede de la cald la frig
Lumea îşi pune singură diagnosticul când e vorba de plămâni. Cum tuşeşte puţin, omul se autodiagnostichează: „Am pneumonie”. Dar şi cei cu astm ridică glasul când vine sezonul rece.Interviu cu profesor...

Cu ce averi pleacă marii învinși de la alegerile locale, dar cu ce averi preiau mandatele câștigătorii

Cu ce averi pleacă marii învinși de la alegerile locale, dar cu ce averi preiau mandatele câștigătorii
Galerie Foto Alegerile din 27 septembrie au însemnat, pentru unii dintre cei mai importanți ocupanți de fotolii în administrația publică locală, o lovitură neașteptată, carierele lor fiind întrerupte după mulți ani de...

Înmatriculările de mașini noi frânează brusc

Înmatriculările de mașini noi frânează brusc
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut în România cu 31,8%, în primele nouă luni ale anului, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul anterior. În același timp, pe segmentul de second hand...

„Serviciile secrete nu pot fi nici mai bune, dar nici mai rele decât regimul politic care le-a creat“

„Serviciile secrete nu pot fi nici mai bune, dar nici mai rele decât regimul politic care le-a creat“
Jurnalul vă oferă începând de astăzi, în fiecare luni, câte un volum cu dezvăluiri din interiorul serviciilor secrete române, de la Cuza la Ceaușescu. Prima carte este dedicată lui Mihail Moruzov, un...
Serviciul de email marketing furnizat de