x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Anchete Guvernul tehnocrat plăteşte contactul virtual cu peste două milioane de români din diaspora

Guvernul tehnocrat plăteşte contactul virtual cu peste două milioane de români din diaspora

de Ion Alexandru    |    07 Dec 2016   •   16:16
 Guvernul tehnocrat plăteşte contactul virtual cu peste două milioane de români din diaspora

Guvernul Cioloș inovează și în domeniul achiziţiilor publice făcute în campanie electorală. Pentru prima oară, Ministerul Afacerilor Externe a angajat o firmă de publicitate care să disemineze postările de pe Facebook ale acestei instituții cu privire la secțiile de votare din străinătate, organizate cu ocazia alegerilor parlamentare care vor avea loc duminica aceasta. Aceste postări guvernamentale ar trebui să ajungă la nu mai puțin de două milioane de utilizatori ai rețelei de socializare în cauză, care locuiesc, se află sau tranzitează mai multe state europene, din Orientul Mijociu, continentul nord-american sau Oceania. Pentru această operațiune, MAE a pus la bătaie şi o sumă de bani, contractul vizând diseminarea acestor informații inclusiv în ziua alegerilor. Compania de publicitate care a fost desemnată, prin cerere de ofertă, să presteze aceste servicii a mai primit, începând din noiembrie anul trecut, câteva contracte guvernamentale.

 

Pentru prima dată de la isteria generată de votul din diaspora, la alegerile prezidenţiale care au avut loc în anul 2014, Guvernul României a găsit de cuviință să preîntâmpine probleme similare și la alegerile parlamentare de duminică. Astfel, la mijlocul lunii octombrie, Ministerul Afacerilor Externe a anunțat că intenționează să achiziționeze servicii de promovare, în vederea diseminării de informații privind secțiile de votare care vor funcționa în străinătate, la alegerile din 11 decembrie 2016.

 

Netul este la putere

Mai exact, potrivit caietului de sarcini în posesia căruia a intrat “Jurnalul Național”, MAE, prin Direcția Purtătorului de Cuvânt al acestei instituții, intenționează să promoveze postările de pe contul de Facebook al acestei instituții, informații referitoare la locațiile secțiilor de votare din străinătate de la alegerile parlamentare, dar și alte informații cu privire la exercitarea votului, cu ocazia acestui scrutin electoral.

Mesajele se doresc a fi diseminate, conform acestui document, în comunitățile de români din Italia, Franța, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Austria, Portugalia, Republica Moldova, Slovenia, Statele Unite ale Americii, Canada, Australia, Ungaria, Serbia, Cehia, Grecia, Turcia, Suedia, Israel, Cipru, Danemarca, Olanda, Polonia și Finlanda. Impactul vizat de această operațiune este estimat de MAE la aproximativ două milioane de utilizatori ai reţelei de socializare.

Proiectul celor de la Ministerul Afacerilor Externe se derulează până inclusiv în data de 11 decembrie 2016, când vor avea loc, propriu-zis, alegerile pentru Camera Deputaților și Senatul României.

 

Agenţie de publicitate din octombrie 2015

Pentru achiziția acestor servicii inedite, Ministerul Afacerilor Externe tehnocrat a decis să procedeze la selecționarea unor cereri de ofertă, prin procedura simplificată. Conform anunțului de atribuire postat în sistemul SEAP, au existat șase operatori economici privați care s-au înscris la această procedură. Ofertele au fost deschise în data de 15 noiembrie 2016, prilej cu care a fost desemnată câștigătoare oferta companiei de publicitate SC The Mansion Advertising SRL, din București, care a cerut, în schimbul serviciilor solicitate, un preţ de 29.000 de lei fără TVA. Odată desemnat câștigătorul, Ministerul Afacerilor Externe a încheiat cu acesta contractul de promovare a secțiilor de votare din diaspora.

Compania SC The Mansion Advertisng SRL a luat fiinţă, potrivit datelor furnizate de ONRC, în 9 septembrie 2008, sub denumirea de SC Pantitlan Trade SRL, firmă cu un capital social de 200 de lei, care, la înființare, avea ca principal obiect de activitate comerțul cu ridicata al bunurilor de consum, al ceasurilor și al bijuteriilor. Fondatori, cu participații egale la capitalul social, sunt bucureștenii Mihai-Andrei Paiu și Victor-Florin Pantea, ambii în vârstă de 34 de ani.

În 30 august 2009, cei doi asociați s-au reunit pentru a hotărî schimbarea denumirii societății, din SC Pantitlan Trade SRL, în SC The Mansion Advertising SRL, modificând și obiectul principal de activitate al companiei în “activități ale agențiilor de publicitate”. La mijlocul lunii decembrie a anului 2014, cei doi au decis completarea obiectului de activitate cu  noi domenii, printre care regăsim activități de tipărire, servicii pentru programare, editarea ghidurilor, a listelor, editarea programelor software și producţia cinematografică, media și programe de software.

Ultima întrunire a asociaților SC The Mansion Advertising SRL, consemnată de Oficiul Național al Registrului Comerțului și publicată în Monitorul Oficial al României, a avut loc în data de 6 octombrie 2015, când Paiu și Pantea au decis completarea obiectelor de activitate cu organizarea de târguri și expoziții, precum și cu alte activități recreative și distractive.

 

Acces la contul electronic al MAE

 

Conform draft-ului de contract referitor la diseminarea postărilor de pe Facebook ale Ministerului Afacerilor Externe în comunitățile de români din diaspora, SC The Mansion Advertising SRL se obligă să targheteze cele două milioane de utilizatori de Facebook din străinătate, vorbitori de limbă română. Tot din contract, mai aflăm că societatea în cauză este pe deplin responsabilă pentru execuţia serviciilor. Totodată este răspunzătoare atât de conținutul și siguranţa tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata contractului.

Astfel, SC The Mansion Advertising SRL va realiza campania de promovare a secțiilor de votare dn străinătate și a altor informaţii legate de votul pentru alegerile parlamentare, „pe baza concluziilor, întâlnirilor și consultărilor de lucru” pe care le va avea cu Direcția Purtător de Cuvânt și Comunicare din Ministerul Afacerilor Externe. Firma în cauză asigură, prin mijloace proprii, aplicația software care gestionează serviciul de publicitate, aplicație prin intermediul căreia va rula mesajele publicitare ale MAE pe spațiile online rezervate. Raportarea campaniei se va face după un sistem consacrat. Compania de publicitate va transmite achizitorului măsurători și statistici  privind numărul total de afișări și clik-uri corespunzătoare campaniei de promovare, care vor fi furnizate atât pe suport electronic, cât și pe hârtie, la sfârșitul campaniei sau la solicitarea Ministerului Afacerilor Externe.

Pentru aceasta, Guvernul, prin MAE, va permite companiei în cauză accesul la „rolul de adversiter/promoter în contul de Facebook al Ministerului Afacerilor Externe”, se mai arată în contractul draft.

 

An plin de contracte cu statul

Așa cum precizam, SC The Mansion Advertising SRL, firma selecționată de MAE pentru promovarea campaniei guvernamentale pentru alegerile ce se vor desfășura duminica aceasta, se ocupă cu activităţi ale agențiilor de publicitate, începând cu luna octombrie a anului trecut. Din noiembrie 2015, au început să curgă și contractele cu statul .

Astfel, potrivit unor informații publice, SC The Mansion Advertising SRL a derulat, până în prezent, patru contracte cu instituții sau companii din subordinea Guvernului României. În 17 noiembrie 2015, după instalarea Cabinetului Cioloș, firma respectivă a fost selecționată de către Institutul Național de Sănătate Publică, pentru a presta servicii de proiectare, de execuție și de mentenanţă aferente paginii web „RO 19.05”, primind pentru aceasta suma de 7.031 lei fără TVA. În 29 iulie 2016, același Institut Național de Sănătate Publică încheie cu aceeași companie un contract privind prestarea de servicii de editare și conexe pentru portalul „RO 19.05”, la un cost de 24.839,25 lei fără TVA.

În data de 30 august 2016, SC The Mansion Advertising SRL este selecționată de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română RA pentru execuția unor servicii de mentenanță și de dezvoltare a paginii de internet a instituției. Prețul contractului a fost de 3.999 de lei fără TVA.

Nu mai devreme de 21 noiembrie 2016, aceeași firmă a încasat de la Compania Națională Loteria Română un contract, în valoare de 19.542,5 lei fără TVA, pentru prestarea unor servicii de publicitate.

 

Ce mesaje a postat MAE pentru cei două milioane de români din străinătate

Începând cu 20 noiembrie, pe pagina de Facebook a Ministerului Afacerilor Externe au fost postate mai multe clipuri și știri legate de votul din diaspora pentru alegerile parlamentare. În primul clip, în care protagonist este purtătorul de cuvânt al MAE, Ionuț Vîlcu, instituția informează că, „dacă votezi din străinătate prin corespondenţă la alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016 trebuie să expediezi plicul - care conţine certificatul de alegător completat, semnat şi datat şi buletinul de vot - cu suficient timp înaintea datei votării, pentru a asigura livrarea acestuia până la data de 8 decembrie 2016, ora 24.00 – ora României, la sediul Biroului Electoral pentru votul prin corespondenţă. Plicurile livrate după 8 decembrie vor fi anulate, fără a mai fi desigilate. Plicul poate fi depus la orice oficiu poştal sau în orice cutie poştală, iar expedierea acestuia este gratuită. Plicul poate fi depus şi la operatorii de curierat, dar pe cheltuiala alegătorului. Biroul electoral pentru votul prin corespondenţă va desigila plicurile cu voturi la data de 11 decembrie 2016, după ora 21.00”.

În aceeași zi, MAE a postat faptul că, în 29 noiembrie, a avut loc la Ambasada României la Paris o sesiune de instruire pentru operatorii de calculator din cadrul birourilor electorale ale secțiilor de votare ce vor fi organizate în Franța la alegerile parlamentare. Un eveniment similar a avut loc și la Ambasada Germaniei din Berlin.

Săptămâna aceasta, MAE a postat un link unde poate fi consultat Ghidul alegătorului român din străinătate, dar și harta interactivă a secțiilor de votare din străinătate.

Operațiune de PR fără precedent a Ministerului Afacerilor Externe. Postările despre secțiile de votare din străinătate sunt preluate de o agenție de publicitate și diseminate pentru două milioane de utilizatori de Facebook, vorbitori de limba română, de pe patru continente.

Firma care prestează pentru Guvern aceste servicii a devenit agenţie de publicitate din luna octombrie a anului trecut. Din noiembrie 2015, societatea a fost selecționată de Institutul Național de Sănătate Publică, Autoritatea Aeronautică Civilă sau de Loteria Română, pentru a presta servicii web și de promovare.

 

×