Autostrada care va lega în sfârşit Timişoara de Lugoj se găseşte pe lista de priorităţi a Ministerului Transporturilor. Pe 16 februarie se va încheia termenul-limită pentru depunerea ofertelor privind atribuirea lucrărilor, autorităţile sperând ca în 30 de luni de la semnare să fie recepţionate şi lucrările. Autostrada va fi finanţată cu Fonduri de Coeziune în proporţie de peste 85%. Cei 35 de kilometri au avut de aşteptat, cu totul, mai bine de trei ani. Până la demararea lucrărilor, CNADNR are grijă să îşi plătească, aşa cum ne-a obişnuit deja, avocaţii care se ocupă de exproprieri. Deşi, potrivit documentelor contabile ale CNADNR, încă din 2008, DRDP Timişoara încheia contracte de consultanţă juridică pentru exproprierile necesare Autostrăzii Timişoara – Lugoj, în 2010, DRDP atribuie, fără licitaţie publică, acelaşi tip de contracte, motivând cu "situaţia de urgenţă" a lucrărilor.
Astfel, în 2008, pentru exproprierile Timişoara – Lugoj, Asocierea SC Prompter M&G SRL & Cabinet Avocat Manuela Theodora Popa încheia un contract de aproape 175.000 de euro. Exact în aceeaşi lună, DRDP Timişoara semna un al doilea contract de asistenţă juridică cu Asociaţia Ventra Project Management SRL & Magyar Kozut KHT Budapesta & Cabinet Avocatura Dumitru Gant, în valoare de 470.000 de euro, tot pentru Autostrada Timişoara – Lugoj.
În 2010 însă, DRDP Timişoara a trecut la capitolul urgenţe de stat şi a atribuit, fără licitaţie publică şi totuşi acoperit de lege, contracte de consiliere juridică pentru exproprierea terenurilor necesare aceleiaşi autostrăzi. În luna noiembrie a anului trecut, DRDP Timişoara atribuia direct şi fără licitaţie Asocierii SC Prometer M & G SRL Timişoara & Cabinet Avocat Manuela Theodora Popa contractul de expropriere a terenurilor din comuna Remetea. Valoarea acestuia se ridică la suma de 87.690 lei, fără TVA. Jurnalul Naţional a trimis o solicitare Direcţiei de Drumuri Timişoara, în care, în temeiul Legii 544/2001, solicitam explicaţii privind atribuirea directă a contractului de consultanţă juridică. Biroul de presă al DRDP Timişoara a răspuns întrebărilor noastre, precizând că atribuirea directă a acestui contract a fost rezultatul unei "situaţii de extremă urgenţă". Toate acestea în condiţiile în care contractul pentru demararea lucrărilor nici măcar nu a fost adjudecat. De altfel, aceeaşi asociere se ocupă şi de exproprierile pentru Autostrada Arad – Timişoara, având două contracte de peste 300.000 de lei. Presa locală a relatat la acea vreme că asociatul unic şi administratorul firmei Prometer M&G, Georgeta Pisoi, ar fi matuşa lui Adrian Zeno Galiciu, şeful serviciului topografic din DRDP Timişoara. Compania de drumuri a început să investească în vestul ţării, fără rezultate concludente, de altfel, încă de acum mai bine de trei ani. În 2007, CNADNR încheia un contract cu Diwi Consult International GmbH, în valoare de aproape 12.700.000 de euro pentru "Elaborare proiect tehnic şi documentaţie de licitaţie pentru secţiunile Nădlac – Arad; Orăştie – Sibiu; Sebeş by-pass; Lugoj – Deva". Câteva luni mai târziu, supervizarea construcţiei variantei de ocolire a oraşului Lugoj era atribuită firmei Inocasa Ingineria SL, contract în valoare de aproape 2 milioane de euro. În 2008, CNADNR semna contractul privind Construcţia variantei de ocolire a oraşului Lugoj – lucrări, în valoare de 20 de milioane de euro. Inaugurată în luna august a anului 2010, centura oraşului Lugoj a adunat în jurul ei toate oficialităţile Bucureştiului. Pentru cei 10 kilometri de drum s-au plimbat dosare şi hârtii timp de cinci ani! Şantierul în sine a durat mai bine de doi ani, ceea ce aduce o medie de 5 kilometri pe an. Tratativele pentru centura din vestul ţării au început în 2005, când a fost semnat memorandumul de finanţare a proiectului. Abia un an mai târziu au fost demarate procedurile pentru alegerea firmei care urma să supervizeze lucrările la centura ocolitoare a Lugojului. Procedurile au durat şi ele un an. Astfel că din vara anului 2006 şi până în vara anului 2007, CNADNR nu a făcut decât să se consulte cu Ministerul Finanţelor, Comisia Europeană sau Ministerul Transporturilor. S-a mai retras câte un membru evaluator din comisii, într-un cuvânt, probleme româneşti. În fine, un an a durat semnarea proiectului de supervizare a lucrărilor la Lugoj. Contractul a fost semnat cu firma Inocasa, care, în calitate de consultant, a trebuit să actualizeze proiectul noilor standarde. Contractul pentru exproprieri a fost semnat în 2006. Aproape 2.000.000 de euro a costat exproprierea unei suprafeţe de peste 240.000 de metri pătraţi. Valoarea investiţiei s-a ridicat la 27,71 milioane de euro. Guvernul României a plătit aproape 10 milioane, iar ceilalţi bani au venit din fonduri ISPA. Centura Lugojului are trei poduri şi cinci intersecţii. Cu varianta de ocolire gata după doi ani de muncă şi o lungime de 10 kilometri, CNADNR speră ca Autostrada Timişoara – Lugoj, cu cei 35 de kilometri ai săi, să fie predată în aproape trei ani.