Campania pentru alegerile locale a adus în prim-plan nu numai multe figuri venite din paranormal, ci şi momente de exploatare a minorilor. Cine poate fi atît de josnic, încît să adune voturi pe spatele copiilor?
Chipul electoral “Hai să facem Baia Mare” a avut efect de
bumerang pentru candidatul Corin Cherecheş. Multă lume a rămas uimită de
cinismul şi de mesajul transmis de candidatul PD-L la Primăria Municipiului
Baia Mare. Multe ziare l-au considerat nociv, agresiv, de-a dreptul idiot. Dincolo
de aceste catalogări rămîne însă abaterea gravă de la Legea 272/2004 privind
drepturile copilului la protejarea imaginii sale publice şi a vieţii sale
intime, private şi familiale.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului a reacţionat faţă de acest chip electoral. Corin Cristian Cherecheş a reacţionat furibund la decizia autorităţii de Protecţia Copilului, fapt care arată cît de viciată este acţiunea şi mentalitatea acestui personaj care se doreşte să ajungă gospodarul capitalei Maramureşului.
Un copil apare şi pe afişul electoral al candidatului Cherecheş, ceea ce înseamnă că folosirea minorilor nu este întîmplătoare, ci o adevărată strategie. Maramureşeanul îşi adoră copiii, îi ocroteşte ca pe lumina ochilor, iar “lecţia” politicianului PD-L apare cu atît mai josnică. Copilul din afiş este băiatul directoarei de Campanie, Sanda Roman, şi nu are acceptul tatălui care s-a adresat instituţiei de protecţie a minorilor din Baia Mare. “Hai să facem Baia Mare” a devenit acum un simbol al exploatării copiilor în scopuri politice.
România, membră a UE, mai trece o frontieră a ridicolului şi a batjocurei la adresa principiilor europene.
Mulţumim, domnule Cherecheş!
MĂRCI CU JAPCA. Candidatul Cherecheş este proprietarul unui
trust local de presă. Prin publicaţiile şi televiziunile din Baia Mare
subordonate, evident, îşi promovează interesele. Cetăţenii sînt surprinşi de
vehemenţa unor opinii împotriva adversarilor politici ai patronului, dar puţini
ştiu acţionariatele trustului.
Printre manevrele de captare a interesului public se află şi tentative de “ocupare” a unor mărci şi evenimente cu rezonanţă pentru maramureşeni. Este cazul mărcii “Sărbătoarea Castanelor”, înscrisă la OSIM, dar dorită de o firmă din anturajul lui Cherecheş pentru, evident, un drept de folosinţă în viitor, plătit din bani publici.
În ziarele locale nesubordonate lui Cherecheş sînt publicate seriale dedicate unor mişmaşuri ale candidatului la Primăria din Baia Mare.
Afacerile cu alcool camuflat într-o “apă de gură” nocivă au şi ele fire care duc spre persoana din jurul dlui Cherecheş, potrivit unor dezbateri din presa locală. Surprinzător, portocaliul nu roşeşte deloc în faţa celor care merg la vot.