x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Drama echipajului, la puterea a treia

0
Autor: Alina Gavrila 31 Mar 2008 - 00:00
Drama echipajului, la puterea a treia


O vorbă celebră spune că “viaţa este un voiaj spre acasă”. Pentru cei 49 de pasageri şi 11 membri ai echipajului zborului ROT 371  Bucureşti – Bruxelles, din 31 martie 1995, a fost sfârşitul voiajului.

Nici o rudă a piloţilor sau a stewardeselor n-a vrut să vorbească despre nenorocirea petrecută în familiile lor. E normal. Le înţelegem refuzul. Dintre cele 11 drame ale celor care au format echipajul cursei ROT 371, trei sunt rupte parcă dintr-un film de groază...

 

BLESTEMUL FAMILIEI JURCOVAN. Tatăl pilot, mama stewardesă şi un băieţel care îşi dorea să calce pe urmele părintelui. Visa să devină pilot... să zboare printre nori. Aparent o famile normală, cu dorinţe şi vise, cu bucurii şi necazuri, însă cu o viaţă mult prea scurtă. Mama, Doina Jurcovan, stewardesă la Tarom, a murit în urma prăbuşirii aeronavei Airbus 310 YR-LCC, lângă Baloteşti, în 31 martie 1995. Avea doar 41 de ani. Era studentă anul IV la Facultatea de Drept. Era o persoană plină de viaţă, cu zâmbetul mereu pe buze, pentru care meseria de stewardesă era tot ce îşi putea dori. Tatăl, Valter Jurcovan, a murit la vârsta de 30 de ani, pe 28 decembrie 1989, în timpul Revoluţiei. Pilotul Jurcovan se afla în aeronava AN-24, pe ruta Bucureşti – Belgrad. Din nefericire avionul s-a prăbuşit la scurt timp după decolare pe raza judeţului Dâmboviţa, lovită de o rachetă venită nici acum nu se ştie de unde. Se pare că în avionul plecat să aducă sânge pentru răniţii de la Revoluţie se afla şi un jurnalist irlandez care avea asupra sa casete cu imagini unice din timpul evenimentelor din decembrie 1989. Cazul nu a fost finalizat nici până astăzi. Cei doi soţi au fost îngropaţi unul lângă celălalt la Cimitirul Ghencea Militar. Băiatul lor, Bogdan, în vârstă de 16 ani, visa în ciuda dezastrului care i-a lovit familia să devină pilot, ca şi tatăl său. Din nefericire, sufletul lui s-a înălţat la cer mult prea devreme. El a murit la câţiva ani după tragedia de la Baloteşti, electrocutat lângă un vagon de cale ferată lăsat în mod inconştient fără protecţia pentru înaltă tensiune. Arcul electric format între vagon şi firele de înaltă tensiune i-au provocat arsuri pe jumătate din suprafaţa corpului. Bogdan a murit în drum spre spital. O familie... trei accidente... un singur sfârşit.

 

TATå ŞI SOŢ. Ilie Bătănoiu, comandantul navei. Avea 46 de ani şi făcea parte din prima serie de piloţi pe avioane Airbus. Experienţa sa, peste 15.000 de ore de zbor, i-a făcut pe mulţi să se îndoiască de faptul că acest tragic accident a fost cauza unei erori de pilotaj. “Trăiesc cu gândul că se întoarce. Nu ştiu când şi nici nu ştiu dacă mai vine. Nu-mi era prea mare frică de avion. Mai repede eram îngrijorată când îl ştiam cu maşina. El era un pilot foarte bun, care nu a avut niciodată vreun accident sau altă problemă de pilotaj”, le declara ziariştilor la  acea vreme soţia pilotului Ilie Bătănoiu. După moartea sa familia a fost în stare de şoc. Dan Bătănoiu, fiul său, studia în America, nu îşi mai văzuse tatăl din luna decembrie. Venise în vacanţă cu gândul că-şi va revedea părinţii şi că va petrece alături de ei zilele libere. Când a ajuns în ţară era prea târziu. Tatăl său nu mai era. Vacanţa se transformase într-un coşmar. Acasă nu a găsit decât durere, suferinţă şi lacrimi... prea multe lacrimi.

 

PASIUNE PENTRU AVIOANE. Carmen Munteanu, stewardesă. Terminase liceul “Gheorghe Lazăr” din Bucureşti, în 1977 şi încă de atunci îşi dorea să devină stewardesă. A fost angajată, prin concurs, ca însoţitoare de bord, la Compania Tarom. Era prietenă foarte bună cu Doina Jurcovan, de care o apropiau preocupări comune. În ziua accidentului se aflau amândouă la bordul navei Air “Muntenia”. Sfârşitul le-a găsit împreună. În decembrie 1992 Carmen Munteanu a acordat un interviu Televiziunii Române. Pelicula a imortalizat o femeie frumoasă, cu o privire caldă şi zâmbet fermecător. Vorbea despre viaţă, despre carieră, despre pasiunea sa pentru avioane şi pentru meseria de stewardesă. Îi povestea jurnalistei cum şi-a dorit de mică să devină însoţitoare de bord şi cât de fericită a fost când a devenit angajată a companiei Tarom. Carmen Munteanu a fost o femeie care iubea viaţa... îşi iubea viaţa şi meseria. Însă ceea ce a iubit cel mai mult în această viaţă i-a adus sfârşitul.

 

Serie neagră pentru Airbus

2.411 persoane au murit în ultimii 21 de ani în accidente aviatice în care au fost implicate aeronave Airbus. Vă prezentăm cronologia acestor incidente, atât înainte, cât şi după tragedia de la Baloteşti.

21 septembrie 1987 – Un Airbus A 300 se prăbuşeşte în timpul unui zbor de antrenament lângă localitatea Luxor (Egipt). Cei cinci membri ai echipajului au murit.

 

26 iunie 1988 – Un Airbus A 320 al Air France s-a prăbuşit pe Aeroportul Mulhouse – Habsheim (Franţa) în timpul unui miting aerian, 3 morţi.

 

14 februarie 1990 – Un Airbus A 320 al Indian Airlines s-a prăbuşit la aterizare la Bangalore în India, 90 de morţi.

 

20 ianuarie 1992 – Un Airbus A 320 al Air Inter (Franţa) s-a prăbuşit lângă muntele Sainte-Odile (Franţa), 87 de morţi.

 

31 iulie 1992 – Un Airbus A 310-300 al companiei Thau-Airways s-a prăbuşit cu 113 persoane la bord, la sud de Katmandu (Nepal). Nici un supravieţuitor.

 

28 septembrie 1992 – Un Airbus A-300 aparţinând companiei Pakistan International Airlines s-a prăbuşit în Nepal, provocând moartea a 167 de persoane.

 

14 septembrie 1993 – Un Airbus 320 al companiei germane Lufthansa ia foc la aterizare, la Varşovia, făcând 2 morţi şi 54 de răniţi.

 

23 martie 1994 – Un Airbus A-310 al companiei ruse Aeroflot s-a prăbuşit în Siberia, accidentul soldându-se cu 75 de victime.

 

26 aprilie 1994 – Un Airbus A 300-600 taiwanez s-a prăbuşit pe Aeroportul Nagoia, în sud-estul Japoniei, făcând 264 de morţi.

 

30 iunie 1994 – Un Airbus A 330 de uzină s-a prăbuşit în timpul unui zbor de încercare, în capul pistei aeroportului din Toulouse (Franţa). Cei 7 membri ai echipajului au murit.

 

10 august 1994 – Un Airbus A 300 al Liniilor Aeriene Sud-Coreene a derapat la aterizarea pe Insula Cheju (Coreea de Sud). 7 răniţi uşor dintre cei 160 de pasageri aflaţi la bord.

 

24 septembrie 1994 – Un Airbus A 310 al companiei TAROM, cu 182 persoane la bord, era gata să se prăbuşească deasupra unei zone rezidenţiale Villeneuve-le-Roi, lângă Paris. Pilotul a reuşit să redreseze aparatul la distanţa de 100 m de sol.

 

31 martie 1995 – 60 de persoane mor lângă Baloteşti, după ce aeronava în care se aflau, un Airbus A 310, s-a prăbuşit la doar câteva minute după ce decolase de pe Aeroportul Otopeni.

 

26 septembrie 1997 – 234 de persoane au murit în urma prăbuşirii, în apropiere de Medan, în nord-vestul Sumatrei, a unui Airbus A-300 al companiei indoneziene Garuda.

 

16 februarie 1998 – Un Airbus A300-600 aparţinând companiei taiwaneze China Airlines s-a prăbuşit lângă aeroportul din Taipei, după ce a lovit mai multe case, provocând moartea a 202 persoane – cele 196 aflate la bord şi şase victime la sol.

 

11 decembrie 1998 – Un avion Airbus A 310 al companiei Thai Airways International, cu 146 de persoane la bord, s-a prăbuşit în apropiere de Aeroportul Surat Thani din sud-estul Thailandei. 102 oameni au murit.

 

31 ianuarie 2000 – 169 de persoane au murit după ce un Airbus A 310 al Kenya Airways s-a prăbuşit în mare la două minute după decolarea de la Abidjan. Zece persoane au supravieţuit în urma accidentului.

 

23 august 2000 – Un Airbus A 320 al Gulf Air, cu 143 de persoane la bord, s-a prăbuşit în mare în apropiere de Bahrain. Nu au fost supravieţuitori.

 

12 noiembrie 2001 – Un avion Airbus A 300 aparţinând companiei American Airlines s-a prăbuşit în cartierul Queens din New York, la scurt timp după decolare, provocând moartea a 265 de persoane – cei 260 de pasageri şi membri ai echipajului şi cinci persoane aflate la sol.

 

3 august 2005 – Un avion Airbus 340 al companiei Air France, care venea de la Paris, a luat foc după ce a ieşit de pe pistă în momentul aterizării sale, în condiţii de furtună, la Toronto, dar toţi cei 309 pasageri şi membri ai echipajului au scăpat cu viaţă.

 

3 mai 2006 – 113 persoane aflate la bordul unui Airbus 320 au murit după ce aeronava, aparţinând companiei armene Armavia, s-a prăbuşit în Marea Neagră în timp ce se pregătea să aterizeze în staţiunea rusească Soci.

 

9 iulie 2006 – Un Airbus 310 al companiei S-7 Airline care venea de la Moscova a ieşit de pe pistă la Irkuţk (Siberia), a lovit un zid de beton şi a luat foc. 124 de persoane au murit.


17 iulie 2007 – O aeronavă Airbus A 320 ce trebuia să aterizeze la Sao Paolo, în Brazilia, a alunecat pe pista udă, a lovit un depozit şi o benzinărie, accidentul soldându-se cu 187 de morţi. (Lucian Florea)

Citeşte mai multe despre:   langă,   ediţie specială,   persoane,   murit,   bord,   prăbuşit,   air,   companiei,   echipajului

 



Mai multe titluri din categorie

EXCLUSIV. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, declarații tulburătoare: „Azi suntem obligați să fim mici, fiindcă nu mai avem oameni de stat și nici strategie națională”

EXCLUSIV. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, declarații tulburătoare: „Azi suntem obligați să fim mici, fiindcă nu mai avem oameni de stat și nici strategie națională”
Galerie Foto Prilejuit de Ziua Națională a României, dialogul cu istoricul Ioan-Aurel Pop, președinte al Academiei Române și una dintre puținele voci limpezi și neatârnate ale prezentului nostru răscolit de incertitudini,...

Marea Unire din 1918, în plină molimă. Mărgele din usturoi, în loc de mască 

Marea Unire din 1918, în plină molimă. Mărgele din usturoi, în loc de mască 
Unul dintre cele mai importante momente din istoria românilor, cel în care Marea Adunare de la Alba Iulia a votat unirea Transilvaniei cu România, la 1 decembrie 1918, a avut loc tot în timpul unei pandemii, şi...

Viața politică și luptele pentru guvernare în anul Marii Uniri și asemănările epocii cu războaiele de astăzi pentru putere

Viața politică și luptele pentru guvernare în anul Marii Uniri și asemănările epocii cu războaiele de astăzi pentru putere
Istoria este rotundă și se repetă, este o un proverb popular. Proverb care se aplică, pare-se, ad-litteram când vorbim despre politica din România. Între ianuarie 1918, anul Mari Uniri, și sfârșitul anului...

Muzeul Național al Revoluției Anticomuniste va fi gata, în doi ani, la Timișoara și costă 1,1 milioane de euro

Muzeul Național al Revoluției Anticomuniste va fi gata, în doi ani, la Timișoara și costă 1,1 milioane de euro
Ministerul Culturii a finalizat, la mijlocul acestei luni, licitația privind atribuirea unui contract referitor la elaborarea documentației și execuția lucrărilor pentru amenajarea, la Timișoara, a Muzeului...

Exclusiv: Black Friday la Poliție. Spirala chestorilor, de Ziua Națională

Exclusiv: Black Friday la Poliție. Spirala chestorilor, de Ziua Națională
Galerie Foto A fost „Black Friday” la avansări în grad, de Ziua Națională a României. In acest an, printre cei propuși la grade înalte se numără personaje ciudate: un chestor in cadrul Ministerului de Interne - abonat...

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID
Galerie Foto Compania deținută de omul de afaceri Mihai Matei, președinte al Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii, a primit, recent, de la Administrația Națională a Penitenciarelor un contact de peste...

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară
Interviu cu Valeriu Tabără, președintele Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești” Fără capacități de prelucrare a materiei prime, valoarea producției în anul...

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii
Conflict între polițiști și sindicaliști, în Argeș. Oamenii legii le cer socoteală celor care îi reprezintă. Un ofiţer din cadrul Secţiei 4 Poliţie Piteşti a postat un mesaj public în care își arată dez...

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro
Galerie Foto Cabinetul PNL-PSD-UDMR, condus de generalul Nicolae Ciucă și căruia, mâine, Parlamentul României îi va acorda votul de învestitură, este putred de bogat, pe persoanele fizice care îl compun. Cei 23 de membri ai...

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement
Ministrul desemnat al Digitalizării, Florin Roman susține că PNL și PSD mai au de lucrat la capitolul încredere. El mai spune că rotația premierilor se va produce în baza unui gentlemen's...

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi
Galerie Foto Dependent de morfină, viciu căpătat în Franța, în urma unui tratament medical prescris împotriva gutei, Alexandru Odobescu (1834-1895) mai avea o slăbiciune: femeile tinere. Combinația droguri + dame frumoase...
Serviciul de email marketing furnizat de