Multi politicieni au inteles ca blogosfera este o cale facila de a ajunge la electorat, o metoda buna de a-si cosmetiza imaginea mai ceva ca la coafor, de a riposta la atacul adversarilor politici sau de a trimite sageti si cutite fix in moalele capului cui nu-si vede de treaba. Desi viata politica online este bine aspectata, singurul ministru din Cabinetul Boc activ pe blog este ministrul Dezvoltarii si Turismului, Elena Udrea.
Insusi seful Guvernului a cochetat cu ideea socializarii online, a avut un site pe cand era primarul Clujului, iar anul trecut era hotarat sa devina un prim-ministru multimedia si sa atace internetul strategic, din toate partile, din blogosfera, Facebook si Twitter. "Daca incep, voi incepe cu toate trei o data", anunta fulminant premierul de Pastele trecut, la scurta vreme dupa ce Boc senior i-a spart un ou rosu in cap.
Pe Facebook si Twitter, primul-ministru are multe conturi false, critici si simpatizanti. Pe reteaua de socializare Facebook, primul in topul cautarilor se detaseaza grupul "Antiemil Emil Boc" – care a strans 280 de adepti, in timp ce grupul "Avem incredere in Emil Boc" a strans doar 241.
Nu acelasi lucru se poate spune si despre ministrul Dezvoltarii si Turismului, care a strans pe aceeasi retea de socializare aproape 20 de mii de simpatizanti. Ultimele fotografii postate "pe perete" ne-o arata pe Elena Udrea cu pletele in vant, desculta pe nisipul din Padurea Letea sau admirand nuferii de la Balta Turceasca, lucru care ii face pe unii dintre admiratorii virtuali ai acesteia sa aprecieze peisajul "super smeker", sa-si exprime ingrijorarea ca nu cumva sa o prinda ursul pe doamna ministru, iar pe altii sa o intrebe daca e amabila cu toata lumea. Cativa sunt de parere ca doamna Udrea este "o floare intre flori" si au o singura nelamurire in ce priveste circuitul turistic: ce scrie pe tricoul decoltat al acesteia.
Elena Udrea a intrat in blogosfera in noiembrie 2007 si de atunci blogul acesteia a ajuns in topul celor mai accesate. Poate si pentru ca ministrul ofera exclusivitati, stiri mondene, informatii de larg interes si chiar intamplari ce tin de paranormal, de multe ori doamna Udrea stiind mai inainte ce are sa se intample. Astfel, ea a anuntat castigatorul alegerilor din PDL cu doua saptamani inainte ca acestea sa aiba loc, a atentionat paparazzii ca merge la coafor, a informat trusturile media ca le da in judecata sau a devoalat ca s-au alocat bani pentru drumurile brailene.
Anca Daniela Boagiu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, este obisnuita cu retelele de socializare. Pe mai vechiul cont hi5, unde are 740 de prieteni si 90 de fotografii, aflam ca ministrul prefera sa asculte James Blunt, Abba, Sting si Sade, ca ii plac filmele "Parfum de femeie" si "Pe aripile vantului" si ca cele mai bune carti citite au fost "De veghe in lanul de secara", "Toamna Patriarhului" si "Un veac de siguratate". Pe Facebook, majoritatea postarilor Ancai Boagiu se refera la strazi. Ultimul comentariu anunta conditiile in care compania Bechtel va lucra pe Autostrada Transilvania, lucru care ii obliga pe unii dintre cei 4.979 de prieteni virtuali sa constate ca vin alegerile. Daca nu scrie despre strazi, Anca Boagiu isi ornamenteaza "peretele" personal cu diverse articole din presa in care apare numele ei.
Daniel Funeriu, ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, stie si el ce inseamna comunicarea virtuala, insa, ca multi alti politicieni, si-a abandonat blogul fix dupa alegerile din 2009. Pe Facebook, numele ministrului e mult folosit de grupurile "Anti Daniel Funeriu", "Felicitari Daniel Funeriu", "Demisia Daniel Funeriu", "Sustin Daniel Funeriu". O pagina ce poarta numele ministrului, facuta probabil de un "admirator", arata urmatoarele informatii personale: "Muzica – manele, Carti – nu am, Filme – «Ministry of Silly Walks» («Ministrul pasilor prostesti»), Televiziune – Pretty little Liars (Mincinosi dragalasi), Jocuri – How to Train Your Dragon (Cum sa-ti dresezi dragonul)".
Blogul, jurnalul online, feed twitter-ele, conturile de pe site-urile de socializare, pe care le administreaza singuri sau cu ajutorul altora, prind din ce in ce mai mult teren in randul politicienilor romani. Apropiata campanie electorala preconizeaza inghesuiala la .ro mai ceva ca la serbarile campenesti cu bere si carnati.