x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Mulți dintre păgubiții asigurați la City Insurance nu-și vor putea recupera banii 

Mulți dintre păgubiții asigurați la City Insurance nu-și vor putea recupera banii 

de Diana Scarlat    |    24 Iun 2022   •   07:20
Mulți dintre păgubiții asigurați la City Insurance nu-și vor putea recupera banii 

Legea care stă la baza despăgubirii asiguraților City Insurance a fost blocată în Parlament, printr-un mod de operare ilegal, dar practicat din ce în ce mai des.

Surse din Parlamentul României explică în ce fel sunt ascunse proiectele de lege care deranjează anumite grupuri de interese. Inclusiv STS ar fi implicat în ascunderea anumitor proiecte de pe listă, pentru a nu mai putea fi văzute pe ordinea de zi. După ce sunt scoase fraudulos de la vot, proiectele legislative sunt apoi retrimise în dezbaterea comisiilor, deși este ilegal. Cei care au descoperit acest modus operandi din ultimii ani vorbesc despre un cimitir al legilor”, în care sunt „îngropate” mai multe proiecte, în urma disparițiilor misterioase.

Transportatorii rutieri autorizați spun că, deși nu există o lege a lobby-ului în România, fiind încadrat la trafic de influență, se poate vedea că lobby-știi, cel puțin cei din piața de asigurări, „fac legea în Parlamentul României”. Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) atrage atenția asupra ilegalităților care stau la baza ascunderii proiectului de lege care ar fi trebuit să-i ajute pe păgubiții City Insurance să-și recupereze banii. Surse din Parlament, contactate de COTAR, au explicat cum se procedează atunci când lobby-știi vor să elimine o lege de la vot, dar nimeni nu a sesizat până acum disparițiile misterioase ale proiectelor de acte normative, deși aceleași surse spun că se întâmplă aceste lucruri de mai mulți ani, cu complicitatea STS, nu doar a parlamentarilor. 

Modus operandi în stil mafiot

„Pe 4 mai 2022, Plx 511/2021 - proiect de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 102/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraților s-a aflat pe ordinea de zi în Plenul Parlamentului, la vot, la poziția nr. 7. Acest proiect de lege avea toate avizele pozitive de la toate comisiile avizatoare și raportoare de la Senat și Camera Deputaților, dar avea o mare hibă: acest proiect de lege era în beneficiul românilor și le stătea în gât unor ștabi din piața de asigurări, cu mari relații politice. În timpul ședinței, deputatul Gabriel Andronache a solicitat scoaterea de pe listă a proiectului de lege, dar propunerea a fost respinsă de majoritatea deputaților, acest proiect rămânând pe ordinea de zi pentru a fi votat. La prima vedere, părea că propunerea deputatului nu a avut sorți de izbândă, dar au fost activate rețelele subterane din Parlamentul României: în mod inexplicabil, la vot, punctul nr. 7, care era chiar acest proiect de lege, a devenit invizibil și a fost omis fără nicio explicație de pe ordinea de zi - ceea ce este ilegal”, explică transportatorii din COTAR, având informația de la sursele din Parlament ale organizației patronale.

Aceleași surse ale COTAR mai explică și cum funcționează mecanismul din spatele „cimitirului legilor”, în Parlamentul României. Acestea spun că nu a existat nicio obiecție din partea niciunui parlamentar pentru eliminarea abuzivă de pe ordinea de zi a proiectului de modificare legislativă care era pe ordinea de zi, la punctul 7, în ziua în care legea efectiv a dispărut. 

Proiectul trecuse prin toate procedurile

După mai mult de o lună și jumătate de la aceste „coincidențe” care au avut loc în Parlamentul României, neexistând niciun protest al vreunui parlamentar, proiectul de lege s-a întors în Comisii, pentru un raport suplimentar, fără a mai figura pe ordinea de zi a niciunei Comisii Parlamentare. „Practic, acest proiect de lege a fost îngropat în „cimitirul legislativ al Parlamentului României”. Un proiect de lege care are toate avizele, inclusiv de la la Consiliul Legislativ, Consiliul Economic și Social, nu ar fi trebuit să se întoarcă la dezbatere în Comisiile Parlamentare sub pretextul necesității unui așa-zis raport suplimentar. Pentru cei nefamiliarizați cu aranjamentele politice românești, acesta este formula de îngropare a unui proiect legislativ”, mai explică sursele COTAR. 

Chiar dacă proiectul de lege ar fi avut cu adevărat nevoie de un raport suplimentar, termenul-limită a expirat pe 21 iunie 2022, iar acesta nici măcar nu a fost dezbătut de Comisii. 

Consecințe pe termen lung

Fără această lege, mii de români nu își pot primi banii de despăgubire, în urma falimentului City Insurance și a altor falimente care se pot produce în viitor. Unele despăgubiri se plătesc prin FGA, pe baza unei Ordonanțe de Urgență care ar fi trebuit să se modifice, în Parlament, astfel încât să primească despăgubirile și cei care inițial au fost omiși din textul acelei OUG. „Era o modificare la OUG, prin care păgubiții aveau posibilitatea să depună și după 90 de zile dosarul, pentru a-și recupera prejudiciile de la City Insurance, dar au făcut în așa fel încât să nu mai poată depune documentele cei care depășesc perioada de 90 de zile după declararea falimentului unei companii de asigurări. Cu această lege, toți păgubiții firmelor de asigurări își pot recupera integral prejudiciile, inclusiv cheltuielile de judecată ale celor care deja au procese pe rol”, a explicat, pentru Jurnalul, Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

COTAR a anunțat falimentul City Insurance cu trei ani înainte de a se produce, arătând ce nereguli sunt în contabilitatea companiei de asigurări. Acum, tot COTAR, anunță și iminența altor falimente din aceeași piață a asigurărilor RCA, pe același model ca firma care deținea cea mai mare cotă din această piață până anul trecut. 



 

×
Subiecte în articol: city insurance