Aglomerația este una din caracteristicile acestei porți de intrare și ieșire din țară, mai ales în ultimele luni când foarte multe curse aeriene au fost anulate, iar oamenii au fost abandonați. În fața acestei situații, conducerea aeroportului pare depășită. Mizerie peste tot, personalul care ar fi trebuit să se ocupe de acest aspect era inexistent, iar în ciuda căldurii sufocante, aerul condiționat era oprit sau, în cel mai bun caz, era pornit pe minim. Așa arăta miercuri după-amiază terminalul sosiri de la Aeroportul Otopeni, dar cu siguranță că asta este nota lui obișnuită. Mizerie şi aglomeraţie, personal deficitar, preţuri mari și tot mai multe persoane care nu au cei șapte ani de acasă.
O lume pestriță și o atmosferă de bazar în care, amestecați prin marea de oameni, unii cred că pot face ce vor, aruncând la coș normele de bun simț. Îngrămădiți în fața porților pe unde ies pasagerii după ce și-au recuperat bagajele sau cu ochii ațintiți asupra tabelei electronice care anunță aterizarea aeronavelor, fiecare așteaptă pe cineva. „Gata, uite a aterizat” răsună ici și colo voci vesele. Până la întâlnirea cu cei dragi, fiecare își omoară timpul cum poate. Unii iau ca țintă ecranele telefoanelor și se scufundă în conversații sau jocuri, în timp ce alții se fâțâie nerăbdători de colo-colo. Pentru că timpii morți sunt destul de mari, sunt și persoane care încearcă să-și astâmpere foamea. Un sandvici, niște biscuiți, ceva, se găsesc imediat. Numai că, se mai întâmplă și accidente, iar masa frugală poate ajunge într-o secundă pe jos.
Curățenia lasă de dorit
Un mic accident am putea spune, ale cărui urme pot fi șterse rapid de cel care l-a provocat. Numai că există foarte multe persoane care, cu nesimțire, trec mai departe, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Cineva a scăpat pe jos mai mulți biscuiți cu cremă, dar nicio secundă nu i-a trecut prin cap să-i adune. Mai bine de o oră au zăcut pe jos acești biscuiți, transformându-se, treptat, într-o pată de mâzgă tot mai întinsă de pașii și trolerele oamenilor. În jur, nici urmă de personal de serviciu care să adune mizeria, nicio coadă de mătură nu și-a făcut apariția în terminalul de sosiri.
Nesimțirea unora este tot mai mare
Între timp, numărul nesimțiților din terminal creștea văzând cu ochii. Peste tot aruncate hârtii și șervețele, dar personalul de supraveghere din terminal, adică cele câteva persoane care se puteau vedea postate ici și colo, priveau indiferente, fără să schițeze niciun gest. Cu mâinile încrucișate pe piept într-un gest de supremă autoritate și aruncând mulțimii o privire absentă, respectivii lăsau impresia că treaba lor este doar să contemple marea de oameni.
Cu câinele la plimbare
Ca o curiozitate, pentru a întregi atmosfera de tramvai bucureștean, prin terminal și-a făcut apariția și o persoană cu un câine. Cu siguranță, nimeni nu a oprit-o la intrare, dar nici în interior nimeni nu i-a atras atenția că nu are voie cu animale de companie. Câinele devenea însă din ce în ce mai agitat, învârtindu-se printre picioarele călătorilor, iar pe unii, mai neatenți la ce se întâmpla în jurul lor, chiar reușea să-i și sperie. Agitația lui am putea să o punem și pe seama căldurii.
Aerul condiționat devine un lux
Conducerea Aeroportului Otopeni s-a aliniat deja la noile recomandări ale Comisiei Europene de a se reduce consumul de energie electrică. Așa că, în ciuda căldurii de afară, în terminalul plecări aerul era tot mai sufocant, pentru că aerul condiționat erau oprit sau pornit la nivelul minim. Să te răcorești cu o apă de la minibarul din interiorul terminalului putea fi o variantă, dar ea era eliminată de cei mai mulți din cauza prețurilor foarte mari. O sticlă de apă plată la jumătate de litru este mai scumpă decât un bax la supermarket.
Preţuri mari, personal arogant, mizerie şi aglomeraţie
Preţuri mari şi foarte mari în restaurantele din aeroporturi, personal nepoliticos sau deficit de personal, curăţenie precară şi aglomeraţie sunt doar câteva dintre aspectele semnalate de pasageri, potrivit unui studiu realizat de vola.ro asupra aeroporturilor din România, inclusiv Aeroportul Otopeni. Studiul a fost publicat în decembrie 2021, dar de atunci și până azi la Aeroportul Otopeni nu s-a schimbat aproape nimic. Doar prețurile au devenit mai mari.