Marea se pregătea de sărbătoare cănd a fost aşternut covorul roşu in Portul Hercules. 24.000 de invitaţi din toată lumea erau aşteptaţi la tărgul de iahturi organizat in fiecare an la Monaco.
Marea se pregătea de sărbătoare cănd a fost aşternut covorul roşu in Portul Hercules. 24.000 de invitaţi din toată lumea erau aşteptaţi la tărgul de iahturi organizat in fiecare an la Monaco.
Vapoare luxoase, serate extravagante şi o licitaţie de ceasuri unicat. Nimic mai spectaculos pentru o ultimă săptămănă a lunii septembrie. Totul a inceput bineinţeles cu o petrecere. La Beach Club. Organizatorii, Riva - mare nume in industria iahturilor, şi Cartier - renumita marcă de bijuterii, s-au intrecut pe ei inşişi in amenajarea clubului exclusivist.
Riva. Covoare roz in jurul piscinii turcoaz, mese şi scaune transparente, tacămuri de argint. Designeri, arhitecţi de bărci cunoscuţi, proprietari sau potenţiali cumpărători ai iahturilor Riva. Mai tărziu, la lumina reflectoarelor a inceput prezentarea Cartier. Diamante minunate, de purtat chiar la bordul unei Riva, căreia i se mai spune Rolls Royce-ul iahturilor. Marca Riva a devenit cunoscută in anii â50. Prinţul Aga Khan şi Nicolae Ceauşescu aveau bărci Riva din mahon. De fapt, acela a fost primul model al faimosului brand. Tot o astfel de Riva, cu piele turcoaz, avea şi frumoasa Brigitte Bardot. Numită "Sabri" - aşa o botezase actriţa pe vremea cănd era indrăgostită de Sacha Diestel, a devenit celebră, la fel ca proprietara. Astăzi, modelul de 9 metri, popular pe Riviera Franceză, costă in jur de 150.000 de euro. Insă, la tărgul de la Monaco, Riva, ca de altfel toţi ceilalţi reprezentanţi, a expus doar iahturi mari, intre 28 şi 60 de metri. Locuinţe pe apă, care se vănd la preţuri exorbitante.
Fiţă. Grupul Rodriguez a adus la showboat modelul "Mangusta". Altă fiţă pe apă! Un aspect modern, foarte sport. Iar proprietarii se laudă că merg cu Ferrari-ul pe mare. A fost prezent la eveniment şi Benetti, mare nume in industria bărcilor. Living-uri primitoare, mochete pufoase in culori deschise, mobilier din lemn de mahon lustruit. Mark Cavendish, directorul lor de vănzări, a descris iahtul visurilor sale intr-un interviu dat pentru catalogul expoziţiei: "Un Benetti de 60 metri, cu interior clasic modern, cu mult lemn, materiale scumpe, cu viteza de croazieră de 15 noduri, să aibă un garaj destul de incăpător pentru un tender şi două jet-ski-uri, cu terase exterioare mari". Asta in cazul in care ar dispune de 50 de milioane de euro.Â
Licitaţie. Interesant este că la iahturi nu ar trebui să şocheze preţul de cumpărare, ci intreţinerea bărcii respective. In general, cheltuielile pentru intreţinere pe an (costul benzinei, al locului in port şi salariile personalului) reprezintă aproximativ 10%-15% din preţul ambarcaţiunii. Se spune că barca este cel mai extravagant moft, fiind mai scumpă decăt avionul. De aceea, mulţi proprietari o folosesc doar două săptămăni pe vară. In rest, o inchiriază.
Şi dacă unii ajung să-şi facă mofturile cu iahturile, de ce nu şi-ar cumpăra şi ceasuri unicat. Aşa că a avut loc şi o licitaţie spectaculoasă, la care a participat chiar şi Prinţul Albert al II-lea de Monaco. Pentru cei prezenţi, secundele s-au măsurat in zerouri. Dar s-a licitat şi telefonic: un ceas Patek Phillipe s-a văndut prin telefon cu 525.000 de euro. Sumă care nu-i sperie pe proprietarii de iahturi.
Showboat-ul s-a incheiat cu o ultimă petrecere. Ţinute de gală, pe un iaht deloc mai prejos, oameni eleganţi, dar desculţi. Că asta e regula pe bărci!