x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Taxa de primă inmatriculare - Promisiuni cu detalii necunoscute

0
Autor: Adrian N. Ionescu 27 Apr 2007 - 00:00
Taxa de primă inmatriculare - Promisiuni cu detalii necunoscute


O parte din taxa de primă inmatriculare va fi returnată posesorilor dacă işi vand maşinile in străinătate. Ministrul Economiei speră să convingă UE că noua grilă de taxare pentru prima inmatriculare nu este discriminatorie. La conferinţa de presă de ieri, ministrul s-a incurcat in propriile calcule.

Poluarea se plăteşte

O parte din taxa de primă inmatriculare va fi returnată posesorilor dacă işi vand maşinile in străinătate. Ministrul Economiei speră să convingă UE că noua grilă de taxare pentru prima inmatriculare nu este discriminatorie. La conferinţa de presă de ieri, ministrul s-a incurcat in propriile calcule.

Dacă işi vor revinde in străinătate autovehiculele mai tinere de 15 ani, posesorilor acestora li se va returna de la buget o parte din taxa de primă inmatriculare, potrivit ministrului Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian. Detaliile noii grile de taxare la prima inmatriculare vor fi făcute publice săptămana viitoare.

GRAFICE ŞI CALCULE. Vosganian a explicat ieri că taxa reprezintă un cost al poluării in Romania pe anii care i-au mai rămas la momentul primei inmatriculări din durata de viaţă reglementată a maşinii, extinsă acum de la 6 la 15 ani. Dacă o maşină veche de doi ani este inmatriculată in Romania, proprietarul plăteşte taxa pentru 13 ani, iar dacă o revinde in străinătate după trei ani, i se va returna suma aferentă restului de 10 ani, potrivit ministrului Economiei. Pe de o parte, oficialul a căutat să demonstreze că nu vor fi discriminate maşinile străine la mana a doua, pentru că taxa va fi cu atat mai redusă cu cat valoarea maşinii este mai mică. Taxa va fi mai mică dacă motorizarea dispune de tehnologii antipoluante mai performante, motoarele tip Euro 5 nefiind taxate.

EMOŢIILE. Ministrul, revenit "la tablă" pentru ziarişti, a incurcat calculele şi graficele cand a fost intrebat dacă pentru o maşină veche inmatriculată la limita duratei de viaţă se plăteşte mai mult sau mai puţin decat pentru o maşină nouă. "Nu pot să vă spun decat că, de pildă, pentru o maşină dotată cu motor Euro 4 şi cu o vechime de peste patru ani, taxa specială va fi redusă la aproximativ jumătate din valoarea actuală", a spus Vosganian, nedorind să dea detalii nici despre ponderea cu care vor intra in calculul taxei varsta maşinii, respectiv performanţa ecologică şi capacitatea motorului. Noua grilă pare că se bazează pe faptul că maşinile mai bătrane vor polua o perioadă mai scurtă de timp, pentru că vor avea mai puţin de trăit, dar şi pe faptul că, neavand motoare mai performante ecologic, vor fi taxate cu atat mai mult cu cat standardul lor coboară de la Euro 4 la "non-euro".

25 DE MILIOANE DE EURO DAŢI DEGEABA?
JURNALUL FOTO
Premierul Tăriceanu (foto) nu a ratat nici o ocazie pană ieri de a-şi declara susţinerea pentru taxa de primă inmatriculare. In declaraţii repetate, Tăriceanu a arătat cat de bine este pentru Romania, din punct de vedere al reducerii poluării, ca maşinile vechi să nu fie aduse in ţară. "Nu dorim să devenim groapa de gunoi a Europei", motiva Tăriceanu. "O componentă importantă a acestei măsuri o reprezintă protecţia mediului de deşeurile care ar putea fi aduse in Romania, dacă se va renunţa la această taxă. Taxa auto există in majoritatea statelor UE. Dacă s-ar anula, atunci maşinile vechi şi care nu sunt echipate corespunzător pentru reducerea poluării ar anula practic programul de reannoire a parcului auto, in care s-au investit deja 25 de milioane de euro şi al cărui rol a fost tocmai combaterea poluării", se explica intr-un comunicat al Guvernului din ianuarie. Referirea financiară era tocmai la programul "Rabla", promovat de Sulfina Barbu, prin care romanii sunt stimulaţi să cumpere maşini noi, in schimbul unor maşini mai vechi de 12 ani, pe care trebuie să le ducă la casat, tocmai in ideea reducerii poluării. Ori acum, reducerea substanţială a taxei tocmai la maşinile vechi, va avea exact efect contrar politicii enunţate anterior de Executiv. Şi atunci cum rămane cu sloganul "Romania nu e groapa de gunoi a Europei?".
  • Aniela Nine
  • O taxă care era să se lase cu scandal european

    JURNALUL FOTO
    Autorităţile romane au decis să scadă nivelul mult controversatei taxe de primă inmatriculare după lungi dezbateri intre părţile implicate. Din cauza introducerii taxei auto, Romania a fost notificată la 20 martie 2007 de către Comisia Europeană (CE), acesta fiind primul pas din procedeul de infringement (incălcare a tratatelor). Conform scrisorii de notificare, taxa auto, intrată in vigoare la 1 ianuarie 2007, contravine jurisprudenţei Curţii Europene şi Tratatului de aderare a Romaniei la UE. Comisia a dat termen Romaniei două luni, adică pană la jumătatea lunii mai, pentru soluţionarea problemei cu privire la nivelul taxei, altfel, cazul va ajunge la Curtea Europeană de Justiţie. Kovacs Laszlo, Comisarul european pentru Taxe şi Vămi, a apreciat, in nenumărate randuri, că taxa instituită de Romania este neconformă cu normele UE. Comisia contestă modul de calcul al taxei pentru maşinile vechi, care depăşeşte valoarea reziduală a maşinilor. Formula utilizată de autorităţile romane pentru calcularea taxei dezavantajează autoturismele second-hand, importate din UE, şi avantajează piaţa maşinilor autohtone.

    MODIFICĂRI. Fiecare autoritate care a aprobat propunerea iniţială a majorat valoarea acesteia. Sulfina Barbu (foto), fostul ministrul al Mediului, iniţiatorul taxei de primă inmatriculare, a explicat că taxa de primă inmatriculare reprezintă o măsură de mediu corectă, care "ar trebui să fie suportabilă pentru cetăţean". "Scăderea cuantumului taxei de primă inmatriculare reprezintă soluţia cea mai corectă, intrucat nivelul acesteia a crescut in momentul in care Parlamentul a aprobat Codul Fiscal", a declarat Sulfina Barbu. In proiectul iniţiat de Guvern se propunea o taxă de 0,5 euro pe centimetru cub pentru autoturismele de pană la 1.600 de cmc echipate cu catalizator Euro 2, insă Senatul a majorat taxa la 1 euro, iar Camera Deputaţilor la 1,3 euro. In plus, pentru acelaşi tip de maşini, insă echipate cu catalizator Euro 1, taxa a fost majorată de la 0,7 euro la 1,8 euro.

    SUSŢINĂTORI. Premierul Călin Popescu Tăriceanu, după ce a declarat că "Romania nu este lada de gunoi a Europei", aflat in vizită la fabrica de automobile Dacia, a spus că nu trebuie să ne sperie faptul că există o intenţie a UE care s-a materializat şi faţă de alte state europene. "Dacă nu le convine titulatura, o să-i spunem taxa pentru o Romanie curată sau pentru păstrarea slujbelor", a spus Tăriceanu.

    "Taxa de primă inmatriculare este benefică, intrucat are la bază protecţia mediului şi impiedică transformarea Romaniei intr-un ", a declarat Ivan Hodac, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). "Cred că poziţia CE nu este acceptabilă in privinţa condamnării unei ţări care propune o taxă bazată pe protecţia mediului. Dacă UE vrea să acorde o atenţie deosebită protejării mediului inconjurător, atunci trebuie să accepte şi ţări care impun taxe pe acest criteriu", a afirmat Hodac. Mai mult, acesta a sfătuit autorităţile romane să-şi bazeze documentaţia transmisă CE pe aspectele privind protecţia mediului.
  • Elena Stan

  • Citeşte mai multe despre:   special,   romania,   maşinile,   primă,   taxa,   inmatriculare,   taxei

     

    Ştiri din .ro


    PUBLICITATE
     





    Mai multe titluri din categorie

    S-a calculat cât costă somnul de 10 ani al lui Flutur

    S-a calculat cât costă somnul de 10 ani al lui Flutur
    Galerie Foto Modernizarea Drumului Talienilor, anunțată cu surle și trâmbițe încă din 2010, va ajunge să coste dublu, deși nu s-a finalizat nici măcar un kilometru de drum. Drumul județean care leagă comuna Mălini de jud...

    Trenul spre Otopeni, bucuria copiilor. „Vedem avioanelee! Data viitoare ne urcăm și în ele?”

    Trenul spre Otopeni, bucuria copiilor. „Vedem avioanelee! Data viitoare ne urcăm și în ele?”
    Galerie Foto Legătura feroviară dintre Aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord a fost dorită imediat după Revoluție, când traficul de pe Otopeni a crescut semnificativ. Au trecut 30 de ani cu studii de fezabilitate, proiecte...

    Generalul sufragerist Oprea își joacă averea la ruleta politică

    Generalul sufragerist Oprea își joacă averea la ruleta politică
    Galerie Foto Fost vicepremier pe probleme de siguranță națională și ministru de Interne, generalul Gabriel Oprea și-a cheltuit mai bine de jumătate din veniturile realizate în ultimul an fiscal, pe campania electorală...

    Cei patru români nevinovați care au speriat Anglia. Povestea jafului de 50 de milioane de lire sterline

    Cei patru români nevinovați care au speriat Anglia. Povestea jafului de 50 de milioane de lire sterline
    Galerie Foto Într-una dintre cele mai bine păzite zone de pe planetă, o bandă de hoţi a dat lovitura: peste 50 de milioane de lire sterline. Se întâmpla în decembrie 2019, la Londra, în cartierul Kensington. La câţiva...

    Cât costă câinele de pază al liberalilor

    Cât costă câinele de pază al liberalilor
    Galerie Foto Compania de pază a unui fost director adjunct din cadrul Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare, membru al Partidului Național Liberal, a primit de la instituțiile aflate în subordinea Ministerului de...

    O rușine pentru România: Legea „Să moară campionii”

    O rușine pentru România: Legea „Să moară campionii”
    Peste 100 de foşti mari sportivi şi antrenori, care au adus glorie României la cele mai importante competiţii olimpice, mondiale şi europene, au ajuns acum bătaia de joc a statului, care îi umileşte în cel mai...

    Sinteștiul s-a pronunțat la mișto: „Ja cua spitala da te vaccinisava”

    Sinteștiul s-a pronunțat la mișto: „Ja cua spitala da te vaccinisava”
    Galerie Foto În marginea Bucureștiului există o zonă liberă de Covid. Aici, lumea nu poartă mască, de distanțare socială nici n-a auzit. Ba chiar, acum ceva zile, a fost paranghelie mare cu „dans și pupat în bot”....

    Povestea romanului Clipa. Dialogul incredibil dintre Nicolae Ceauşescu şi autorul Dinu Săraru

    Povestea romanului Clipa. Dialogul incredibil dintre Nicolae Ceauşescu şi autorul Dinu Săraru
    Galerie Foto Romanul Clipa a apărut în 1976, la doi ani după precedenta operă a lui Dinu Săraru, „Nişte ţărani”. Primite cu entuziasm de public şi reticenţă de autorităţi, atât cartea, cât şi filmul au o poveste...

    Cu ce se ocupă, la pensie, un „greu” al sistemului judiciar

    Cu ce se ocupă, la pensie, un „greu” al sistemului judiciar
    Galerie Foto Fost procuror general al României, schimbat din funcție odată cu fuga lui Omar Hayssam, Ilie Botoș a intrat puternic în afaceri, asociindu-se cu cel puțin două personaje extrem de cunoscute în zona adiacentă...

    Achiziție mai puțin obișnuită de la un furnizor controlat de apropiații lui SOV

    Achiziție mai puțin obișnuită de la un furnizor controlat de apropiații lui SOV
    Galerie Foto O achiziție mai puțin obișnuită s-a derulat la mijlocul lunii ianuarie, când Compania Națională Nuclearelectrica SA a anunțat atribuirea unui contract prin care a cumpărat nu mai puțin de 92 de veste...

    Încăierare pe AUR. Partidul-minune, acuzat că „a ajuns să fure de la țigani”

    Încăierare pe AUR. Partidul-minune, acuzat că „a ajuns să fure de la țigani”
    Galerie Foto Scandal la vârful partidului AUR – Alianţa pentru Unirea Românilor. Preşedintele George Simion este acuzat de furt şi înşelăciune de către reprezentanţii romilor. Alecu Ionel, preşedintele Alianţei...

    „Naşterea naturală face bine şi mamei, şi bebeluşului”

    „Naşterea naturală face bine şi mamei, şi bebeluşului”
    Galerie Foto Interviu cu medic primar Ciprian Cristescu, şef de secţie la Maternitatea Giulești   Încă nu s-a limpezit concluzia la polemica este bine să naşti natural sau prin cezariană. Ca să lămurim...

    Bogdan Badea, Hidroelectrica: „Suntem onoraţi și încurajați de interesul arătat de consumatori faţă de ofertele companiei Hidroelectrica”

    Bogdan Badea, Hidroelectrica: „Suntem onoraţi și încurajați de interesul arătat de consumatori faţă de ofertele companiei Hidroelectrica”
    Liberalizarea pieţei de energie pentru consumatorii casnici de la 1 ianuarie 2021 este o oportunitate pentru compania Hidroelectrica de a-şi diversifica business-ul. Ofertele lansate pe piaţa concurenţială au...
    Serviciul de email marketing furnizat de