x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Tentaţia "Sandero". Simpaticul "Săndel"

Tentaţia "Sandero". Simpaticul "Săndel"

de Oana Georgescu    |    21 Dec 2008   •   00:00
Tentaţia "Sandero". Simpaticul "Săndel"

COMPETIŢIE  •  "MAŞINA ANULUI 2009 ÎN ROMÂNIA" ŞI-A DESEMNAT CĂŞTIGĂTOAREA
Citroën C5, Dacia Sandero, Ford Kuga, Honda Accord, Hyundai i10, Mazda 6, Opel Insignia, Renault Koleos, Skoda Superb şi Volkswagen Golf VI.



Acestea au fost cele 10 "alese" (din 30 de modele eligibile) de juriul alcătuit din cei mai autorizaţi reprezentanţi ai presei auto româneşti în finala "Maşina Anului 2009 în România". Încă de la prima ediţie organizată în 1998, regulamentul a inclus în categoria "maşini eligibile" automobilele lansate pe piaţa românească în anul în curs.

Acelaşi regulament a impus criterii pe piaţa autohtonă, respectând conceptul impus de "European Car of the Year". Preşedintele Ray Hutton, membru de onoare APAR,  a participat la toate ediţiile "Maşina Anului în România" confirmând standardul concursului. Ediţia I a fost câştigată de Ford Focus, care a dovedit performanţa constructorului american şi competenţa juriului, devenind cel mai bine vândut model din lume. În cei 10 ani, Fiat şi Ford au obţinut câte două victorii, iar în 2002 titlul nu s-a acordat. Anul trecut, Kia Cee’d a obţinut mult-râvnitul trofeu. "Maşina Anului în România", singura competiţie naţională legală este marcă înregistrată OSIM şi aparţine APAR (Asociaţia Presei Auto din România) care a votat în cadrul Galei transmise live din studiourile TVR, Dacia Sandero. Model care primise aceeaşi distincţie din partea UZEAR (Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România). Juriul i-a acordat 203 p. (13 membri din 20 au clasat-o pe locul I), în timp Opel Insignia – "European Car of the Year" şi Citroen C5 au ocupat locurile II şi III.

ŞI VORBE DE DUH...
Seara de Gală prezentată de Malvina Cervenschi şi Mihai Constantin a fost pigmentată de câteva momente speciale – prezentarea colecţiei haute-couture semnată Wilhelmina Arz şi recitalurile îndrăgitei Nico şi tenorilor de la "Distincto".

Cu prilejul Zilei Naţionale a Presei Auto din România, s-au acordat Premiile pentru 2008: Debutul Anului (Suzuki România), Sportivul Anului (Doru Sechelariu), Cel mai bun PR (Liviu Ion, Dir. Comunicare Automobile Dacia), Managerul Anului (Dan Chitaru, Kia România), Evenimentul Anului 2008 (Lansarea Ferrari în România), ECO 2008 (Porsche România), Compania Anului – Ford Europa. Horia Alexandrescu, Octavian Andronic, Radu Grozea, Virgil Vochină şi fostul mare pilot de rally Eugen Ionescu-Cristea, seniorii presei auto care au fost încă de la înfiinţare alături de APAR, au primit Diplome de Excelenţă. Norocosul serii avea să fie câştigătorul superbei Dacia Sandero de culoare roşie, expusă în studio alături de celelalte nouă finaliste. Bucureşteanul Vasile Costin a fost unul din cei 5.017 români (din 18.000 de votanţi online) care au răspuns corect la întrebarea "Care va fi Maşina Anului 2009 în România?".

×
Subiecte în articol: romania tentaţii anului