x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Udrea cumpără ştiri politice

0
Autor: Vali Blanaru Cristian Ionescu 23 Iul 2009 - 00:00
Udrea cumpără ştiri politice Radu Tuta /Agerpres
Vezi galeria foto


Tăcere suspectă la Ministerul Turismului asupra modului în care s-au cheltuit 3 mili­oane de euro pentru acţiuni de promovare a turismului. O analiză realizată de Jurnalul Naţional demonstrează legătura dintre ima­ginea pozitivă de care se bucură Elena Udrea şi posturile tv cu care a încheiat contracte de pu­blicitate. Deplasările organizate de minister pentru promovarea imaginii României au sfârşit prin a prezenta imaginea omului politic Elena Udrea şi a felului în care aceasta a votat la alegerile europarlamentare.

Ministrul Udrea a luat toate măsurile pentru a da o faţă legală acţiunilor de promovare a turismului, dar în special a imaginii ei perso­nale. Prin HG 314 din 18 martie 2009, privind aprobarea Programului anual de marketing şi promovare şi a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice, Ministerul Turismului a stabilit în detaliu direcţiile în care Udrea poate cheltui banii ministerului.

Iar Udrea se pricepe mai bine ca oricine să cheltuiască fonduri, chiar dacă în acest an de criză financiară motoul sub care funcţionează Cabinetul Boc este "austeritatea bugetară".
Astfel, ministerul poate cheltui bani pentru studii de marketing, marketing pe internet, inclusiv prin realizarea unui portal de turism, vizite educaţionale prin ţară pentru presă şi tur operatori, publicitate tv în aeroporturi şi avioane, inserturi în ghiduri turistice, cumpărarea de ghiduri despre România, hărţi, albume, fotoreportaje, expedierea materialelor de protocol în ţară şi în străinătate.

Un capitol important din strategia de mar­ke­ting este dedicat participării la expoziţii din ţa­ră şi din străinătate, unde ministerul fi­nan­ţea­ză integral amenajarea standului, publicita­tea înainte şi în timpul desfăşurării evenimentului, transportul, cazarea şi diurna pentru re­pre­zentanţii presei, pentru formaţiile artistice, spor­tivii sau meşterii populari care participă la eveniment.

Atractivitatea standului poate fi sporită prin organizarea de seri româneşti, recepţii, dar şi prin cheltuieli de protocol în limita a 1.500 de euro reprezentate din alimente, apă, ră­coritoare şi băuturi slab alcoolizate, patiserie şi cofetărie. Pentru fiecare expoziţie, Udrea poa­­te realiza majorări de bugete după bunul plac. Mai mult, planul de marketing dă posibilitatea ministerului să cheltuiască bani publici pentru emisiuni de radio sau tv, să plătească clipuri de promovare în cadrul emisiunilor care au ca temă turismul.


RELATĂRI PRIETENOASE
Înarmată cu un plan bine pus la punct, Udrea s-a apucat să cheltuiască milioanele pe care le are la dispoziţie. A participat la 12 târguri de turism în străinătate şi la ne­nu­mă­rate deplasări interne, a zâmbit frumos în faţa camerelor de filmat şi a făcut totul pentru a-şi promova imaginea de prim turist al ţării.

În perioada 9 ianuarie-19 iulie, acţiunile Elenei Udrea au fost prezentate asiduu de posturile de televiziune, potrivit unei analize rea­lizate de Jurnalul Naţional, în urma consultării scripturilor furnizate de o agenţie de monito­rizare a presei. Realitatea TV a prezentat 109 ştiri unice în care apare numele ministrului Elena Udrea, din care 44 au fost pozitive, 62 neutre şi doar trei negative. Antena 1 a difuzat 34 de ştiri, din care patru pozitive, opt negative şi 22 neutre, TVR1 - 32 de ştiri, reprezentând 15%, din care şase pozitive, nouă negative şi 17 neutre.

Astfel, Realitatea TV ocupă primul loc, cu 50% din totalul de menţionări unice ale ministrului Udrea, Antena 1 pe locul 2, cu 16%, iar TVR 1 - pe locul 3, cu 15%. Urmează Prima TV cu 6%, Pro TV şi Antena 3 cu câte 5%, TVR 2 cu 2%, Kanal D, cu 1%, iar Naţional TV, cu 0%.

Privind numărul de menţionări negative, prezentarea se împarte astfel: TVR 1 şi Prima TV pe primul loc, cu câte 26%, Antena 1 pe locul 2, cu 23%, şi Antena 3 pe locul 3, cu 11%. Urmează Realitatea TV, cu 8%, şi Pro TV, cu 6%.

Din totalul de 219 apariţii, 78 au fost difuzate la ora 18:00, 59 la ora 19:00 şi 49 la ora 21:00, restul de 33 fiind difuzate la alte ore. Informaţiile au fost extrase dintr-un raport de monitorizare a presei pe perioada 9 ianuarie-19 iulie 2009, care menţionează doar ştirile unice, nu şi informaţiile care au fost reluate de mai multe ori în cursul aceleiaşi zile.

5072-97645-05.jpg
DIURNĂ PENTRU REPORTAJE POLITICE
La data de 5 iunie, Udrea lansa la Paris clipul de promovare turistică a României, eveniment la care a mers însoţită de mai mulţi jurnalişti. Potrivit datelor furnizate de minister, cheltuielile pentru transportul, cazarea şi diurna jurnaliştilor se ridică la 8.850 de euro. Generozitatea cu care a asigurat cheltuielile de de­pla­sare, de cazare şi diurna presei nu a rămas fără rezultat iar presa a transmis o imagine bună a acţiunii. Relatarea reporterului Realitatea TV din 5 iunie este mai mult decât pozitivă.

"Clipul de promovare a ţării noastre la nivel internaţional are ca actori principali pe Ilie Năstase, Nadia Comăneci şi Gheorghe Hagi. Clipul a fost lansat oficial astăzi la Paris, în faţa Primăriei de aici, şi a fost primit cu aplauze atât de francezi, cât şi de turiştii care se aflau aici. Tot aici, în faţa Primăriei din Paris, au fost amenajate două terenuri de tenis, pe care Ilie Năstase a jucat cu spectatorii de aici, dar şi cu ministrul Turismului, Elena Udrea. Au fost împărţite hărţi, pliante, vederi, dar, desigur, şi un ansamblu folcloric a întreţinut atmosfera", relata reporterul postului Realitatea TV.

Iată însă şi dovada clară a modului în care Elena Udrea a folosit banii publici pentru a transmite mesaje politice. La două zile distanţă după terminarea acţiunii de lansare a imnului turistic, reporterul Realitatea TV se afla în continuare la Paris, transmiţând materiale despre cum a votat politicianul Elena Udrea la europarlamentare. "Românii s-au grăbit să meargă la urne (...). Liderii politici atât din Franţa, cât şi din România care sunt în Franţa au mers la alegeri încă de dimineaţă. Elena Udrea, mi­nistrul Turismului, Ion Ţiriac şi Nicolae Manolescu s-au prezentat la ora 11:00 la urne, cât despre cei din partea Franţei, care s-au dus pentru europarlamentarii lor, vorbim de Sarkozy şi de soţia sa, Carla Bruni, care s-au dus şi ei la alegeri tot pe la ora prânzului." Acesta este doar "vârful icebergului" în dosarul Udrea, fiind vorba despre o firimitură de doar 8.850 de euro din bugetul de 3 milioane pe care îl are de tocat. Deşi banii alocaţi pentru deplasarea echipei tv erau numai pentru prezentarea lansării imnului "Land of Choice", prin extensie, fondurile publice au fost utilizate pentru transmiterea de ştiri politice.
CHELTUIELI TRECUTE LA SECRET
Ce s-a întâmplat însă în cazul marii cheltuieli? Jurnalul Naţional încă aşteaptă răspunsuri la soli­citările trimise Ministerului Turismului.
Până acum, singurele informaţii publice sunt că Udrea a plătit 200.000 de euro pentru "Realitatea All Inclusive", unde apare sigla Ministerului Turismului pentru două secunde deşi acesta are calitatea de coproducător al emisiunii. Nici pe site-ul postului tv nu apar informaţii despre faptul că această emisiune este realizată împreună cu Ministerul Turismului.

Altă informaţie făcută publică este despre suma de 1,3 milioane de euro prin care a fost cumpărată difuzarea a 1.025 de spoturi tv la Eurosport. Prin comparaţie, campania de promovare a Croaţiei pe acelaşi post tv a costat 400.000 de euro şi a inclus 805 spoturi. Contractele integrale n-au fost date însă publicităţii, deşi ziarul nostru a solicitat în nenumărate rânduri accesul la aceste informaţii. Alte contracte de publicitate au fost încheiate cu Antena 3 (39.000 de euro), Pro TV (100.000 de euro), Realitatea TV (60.000 de euro). În total au fost făcute publice date despre contracte de pu­blicitate în valoare de 1.699.000 de euro.

Pentru restul de 1.300.000 de euro (diferenţa până la 3 milioane de euro), Ministerul Turismului păstrează o tăcere deplină. Totuşi, împărţirea banilor va continua. Ministerul va organiza o licitaţie cu o miză de 924.000 de euro (fără TVA) pentru promovarea programului "Turist în România". Din caietul de sarcini, rezultă că Pro TV va primi 415.000 de euro, Realitatea TV, 323.000 de euro, iar Antena 3, o sumă de 184.000 de euro. Alte motive pentru ca imaginea Elenei Udrea să fie prezentată pozitiv.
PNL începe demersurile pentru o comisie de anchetă parlamentară în cazul Udrea
Conducerea liberalilor întrunită în cadrul Biroului Politic a decis ieri să solicite prin parlamentarii săi din Camera Deputaţilor înfiinţarea unei comisii de anchetă pentru a analiza modul în care ministrul Turismului, Elena Udrea, a cheltuit banii publici pentru promovarea imaginii sale. Decizia liberalilor vine în urma dezvăluirilor apărute în presa din ultima săptămână.

"Am decis să mandatăm parlamentarii noştri din Camera Deputaţilor să întreprindă demersurile necesare de iniţiere şi constituire, dacă va exista sprijin suficient, a unei comisii şi în cazul doamnei Elena Udrea, care să aibă, ca şi în cazul Ridzi, menirea de a verifica modul în care s-au cheltuit bani publici", a anunţat la finalul şedinţei preşedintele liberalilor, Crin Antonescu.

"Se pare că avem din nou de a face, şi într-o măsură mult mai mare, la un nivel mult mai ridicat, cu cheltuirea banilor publici pentru publicitate electorală, pentru imagine personală a ministrului Elena Udrea. Cred că trebuie să cunoaştem din nou foarte bine dacă lucrurile stau aşa, în ce proporţie, în ce măsură, pentru că este obligaţia noastră, ca parlamentari, să vedem cum se cheltuieşte banul public de chiar reprezentanţii Guvernului, de chiar cei care au obligaţia în faţa cetăţenilor şi a contribuabililor să gestioneze aceşti bani într-o perioadă de criză în care tuturor li se cere să fie solidari, răbdători şi să accepte sacrificii", a explicat Antonescu.

În acest context, liberalul a apreciat rolul pe care l-a avut comisia Ridzi. "Înfiinţarea şi activitatea comisiei Ridzi au fost unul dintre momentele reuşite ale Parlamentului şi trebuie procedat şi în cazul Udrea aşa", a comentat Crin Antonescu. El a menţionat, răspunzând unei întrebări, că, dacă se va înfiinţa comisia, preşedinte al acesteia va fi desemnat prim-vicepreşedintele Ludovic Orban, care este şi deputat.
Aniela Nine


Cum se face imagine României

Vă prezentăm transcrierea reportajelor transmise de Realitatea TV despre lansarea clipului de promovare a României şi despre prezenţa Elenei Udrea la secţia de votare din Paris.

5 IUNIE 2009, REALITATEA TV, ORA: 18:00
România şi-a prezentat astăzi clipul de promovare turistică. Marea lansare nu s-a făcut la Bucureşti, ci în Franţa, chiar la porţile Primăriei din Paris. Sergiu Voicu ne povesteşte cum a fost spectacolul şi mai ales cum a fost primită de oameni campania României. Bun găsit.

Reporter: Bun găsit tuturor. Clipul de promovare a ţării noastre la nivel internaţional are ca actori principali pe Ilie Năstase, Nadia Comăneci şi Gheorghe Hagi. Clipul a fost lansat oficial astăzi la Paris în faţa Primăriei de aici şi a fost primit cu aplauze, atât de către francezi cât şi de către turiştii care se aflau aici. Tot aici în faţa Primăriei din Paris au fost amenajate două terenuri de tenis pe care Ilie Năstase a jucat atât cu telespectatorii şi cu spectatorii de aici, dar şi cu ministrul turismului Elena Udrea. Au fost împărţite hărţi, pliante, vederi, dar desigur şi un ansamblu folcloric a întreţinut atmosfera.

Elena Udrea: Mă bucur să am ocazia de a fi astăzi, împreună cu dumneavoastră, aici la Paris, pentru a lansa campania internaţională de promovare a României "România, land of choice", Roumanie, la pays de choix.

După prezentările oficiale, Elena Udrea şi Ilie Năstase au îmbrăcat echipamentul de sport şi jucat tenis pe terenul din faţa Primăriei Parisului. Au urmat apoi dansuri populare, dar şi autografe şi fotografii cu publicul.

Intervievat: E frumos să vezi caluşeii. Mi-a plăcut foarte mult.
Imnul turistic va exista şi într-o variantă de club, ce va purta semnătura Marius Moga şi care va fi lansată săptămâna viitoare în Capitală. Ministerul Turismului speră că numărul turiştilor străini să crească cu 10 procente.

7 IUNIE 2009, REALITATEA TV, ORA: 18:00
Realizator: Şi în Franţa, europarlamentarele sunt în plină desfăşurare. Românii de acolo au la dispoziţie 9 secţii de vot, dintre care una la Paris. În capitala franceză se află şi corespondentul Realitatea TV, Sergiu Voicu. Bună ziua, Sergiu. S-au grăbit românii din capitala franceză să se prezinte la urne? Şi plouă acolo.

Reporter: Ploua torenţial, asa este, dar românii s-au grăbit să meargă la urne, prezenţa la vot a românilor care se află în Franţa, care locuiesc aici sau care au venit în vizită este una bună, spun reprezentanţii celor 9 secţii de votare din Franţa, primul alegător s-a dus la urne chiar la 7:50, până la această ora sunt peste 450 de votanţi numai aici la Paris, la care se adaugă peste 300 de voturi din întreaga Franţa. Prezenţa la vot a fost una bună se pare, rata de votare este de peste 15% în Franţa, comparativ cu anul 2004 cand s-au înregistrat doar 13,65%. Liderii politici atât din Franţa, cât şi din România care sunt în Franţa au mers la alegeri încă de dimineaţa. Elena Udrea, ministrul turismului, Ion Ţiriac sau Nicolae Manolescu s-au prezentat la ora 11 la urne, cât despre cei din partea Franţei care s-au dus pentru europarlamentarii lor, vorbim de Sarkozy şi de soţia sa Carla Bruni, care s-au dus şi ei la alegeri tot pe la orele prânzului. Voturile se vor încheia la ora 21, ora Franţei, asta înseamnă cu o oră mai devreme decât în România.

Citeşte mai multe despre:   special,   s-au,   franta,   fata,   udrea,   antena,   ministerul,   paris ,   ilie năstase,   elena,   realitatea,   turismului,   promovare

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

Mandatul de primar general al lui Nicușor Dan debutează cu un denunț pentru fals, trafic de influență, mită și spălare de bani

Mandatul de primar general al lui Nicușor Dan debutează cu un denunț pentru fals, trafic de influență, mită și spălare de bani
Galerie Foto Direcția Națională Anticorupție anunță că, pe rolul Secției de Combatere a Infracțiunilor Asimilate Infracțiunilor de Corupție, a fost înregistrat, ieri, un denunț penal formulat pe numele proaspătului...

Zonele de șoc ale alegerilor locale, dar și voturi care se bat cap în cap

Zonele de șoc ale alegerilor locale, dar și voturi care se bat cap în cap
Galerie Foto Alegerile de duminică au însemnat o răsturnare a paradigmei politice în anumite zone ale țării, altele decât Capitala, cu victime importante. Însă, același vot arată discrepanțe majore între preferințele...

România, “pitorească” inclusiv la vreme de alegeri. Un primar decedat a fost ales, alt primar a murit după ce a fost ales

România, “pitorească” inclusiv la vreme de alegeri. Un primar decedat a fost ales, alt primar a murit după ce a fost ales
Galerie Foto Oltenii din două localități s-au confruntat cu situații tragice și inedite la scrutinul de duminică. La Deveselu, a fost reales un primar care decedase, de COVID, cu zece zile înainte de alegeri. În schimb,...

Tusea seacă are origini pulmonare doar în 60% din cazuri

Tusea seacă are origini pulmonare doar în 60% din cazuri
Tusea este mult comentată în populaţie, există şi teoria nespecialiştilor cum că atunci când tusea nu mai este seacă, e semn că ea s-a „copt, cu expectoraţie, şi anunţă sfârşitul acestei suferinţe...

Planul liberal anti-40%: ne votează de Moș Nicolae, îi facem să plângă de Moș Crăciun

Planul liberal anti-40%: ne votează de Moș Nicolae, îi facem să plângă de Moș Crăciun
Guvernul Orban plănuiește să tragă de timp până în luna decembrie, pentru a nu aplica legea în cazul majorării pensiilor cu 40 la sută, începând de la 1 septembrie, așa cum prevede legislația adoptată de...

Un candidat, ministru în Guvernul Orban, prins cu „ocaua mică”. Sarabanda contractelor de lucrări, pe ultima sută de metri înaintea alegerilor de duminică

Un candidat, ministru în Guvernul Orban, prins cu „ocaua mică”. Sarabanda contractelor de lucrări, pe ultima sută de metri înaintea alegerilor de duminică
Galerie Foto Ștefan, deținător al portofoliul celui mai bănos minister al Guvernului României – Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, și candidat PNL la alegerile locale, pentru Campania Electorală...

Gustul, esenţial pentru comportamentul nostru alimentar şi metabolic

Gustul, esenţial pentru comportamentul nostru alimentar şi metabolic
În mănunchiul de simptome care însoţesc boala adusă de coronavirus se află şi acea pierdere a gustului şi mirosului. Ne explică mai multe despre aceste simțuri profesor doctor Dorin Sarafoleanu, membru al...

Post de ministru cumpărat de la partid cu 1,4 milioane de lei

Post de ministru cumpărat de la partid cu 1,4 milioane de lei
Galerie Foto Parchetul General, prin Secția de Urmărire Penală și Criminalistică, a fost sesizat, săptămâna trecută, cu o plângere penală, vizând posibile infracțiuni de spălare a banior și fals în declarații,...

Cheltuieli exorbitante la STS pentru monitorizarea prezenței la vot. Alegerile din România o dau în fițe: stilouri inteligente de 33 milioane €

Cheltuieli exorbitante la STS pentru monitorizarea prezenței la vot. Alegerile din România o dau în fițe: stilouri inteligente de 33 milioane €
Galerie Foto În anul pandemiei generate de coronavirus, când Guvernul a decis să aplice doar o majorare de 14% a pensiilor, în loc de 40%, cât prevede legea, alagerile scot din vistieria statului peste 37 de milioane de euro. Se...

Cum era Elena Udrea să fie „jefuită” de fosta sa parteneră de afaceri. Operațiunea „împrumutul”, pentru preluarea activelor Băi Boghiș, blocată definitiv de Curtea de Apel Cluj

Cum era Elena Udrea să fie „jefuită” de fosta sa parteneră de afaceri. Operațiunea „împrumutul”, pentru preluarea activelor Băi Boghiș, blocată definitiv de Curtea de Apel Cluj
Galerie Foto Operațiunea de preluare forțată a patrimoniului imobiliar al Stațiunii Băi Boghiș de către familia Veronica Stanca, fosta parteneră de afaceri a Elenei Udrea, prin intermendiul unor împrumuturi rostogolite și...

GIP: Camelia Bogdan a primit viză în SUA, deși a colaborat cu un site de propagandă anti-americană

GIP: Camelia Bogdan a primit viză în SUA, deși a colaborat cu un site de propagandă anti-americană
Galerie Foto Grupul de Investigații Politice (GIP) atrage atenția că fosta judecătoare Camelia Bogdan a primit vizită în Statele Unite ale Americii, în ciuda faptului că, în urmă cu doi ani, a colaborat cu un portal din...

Cei cu fibrilaţie permanentă se tratează zilnic cu anticoagulante

Cei cu fibrilaţie permanentă se tratează zilnic cu anticoagulante
Oamenii sunt tot mai preocupaţi de ritmul inimii lor, îşi iau pulsul singuri şi comentează amatoristic numărul de bătăi, se tot alarmează de extrasistole și se miră când unii cardiaci sunt lăsaţi în...

Coincidență: Nicușor Dan și Camelia Bogdan au același sponsor-finanțator

Coincidență: Nicușor Dan și Camelia Bogdan au același sponsor-finanțator
Galerie Foto Candidatul susținut de PNL și de USR-PLUS la Primăria Capitalei, Nicușor Dan, a primit, pe persoană fizică, donații totale de peste o jumătate de milion de lei și 1.000 de euro, în perioada 2016-2019. În...

Cei cu ficat gras trebuie să se trateze şi de diabet, și de hipertensiune

Cei cu ficat gras trebuie să se trateze şi de diabet, și de hipertensiune
Galerie Foto Când unui om, la un control medical de rutină, i se descoperă ficatul gras, nu prea ia în serios acest diagnostic. Spune: „Cei mai mulţi au ficat gras, e cea mai uşoară boală de ficat”. Dar nu prea este...

Răfuială la SIIJ între capii fostului Binom! Florian Coldea, audiat în dosarul lui “Portocală”. Ca martor

Răfuială la SIIJ între capii fostului Binom! Florian Coldea, audiat în dosarul lui “Portocală”. Ca martor
Galerie Foto Fostul prim-adjunct al Serviciului Român de Informații, generalul Florian Coldea, a dat explicații, timp de o oră, în fața procurorilor Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), în...
Serviciul de email marketing furnizat de