x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Udrea, mai scumpă decât Ridzi

0
Autor: Dan Constantin 17 Iul 2009 - 00:00
Udrea, mai scumpă decât Ridzi Dragoş Stoica/Jurnalul Naţional


"Cazul Ridzi este doar vârful aisbergului", declara misterios şi ameninţător Traian Băsescu, marţi după-amiază, la învestirea în funcţie a noului ministru al Tineretului şi Sportului. Discursul şefului statului lasă să se înţeleagă că "trocul" imagine-bani publici este mult mai amplu, are şi alţi protagonişti. "Şi fiica mea, alături de alţi politicieni, ar fi trebuit să meargă să-şi dea darul la televiziuni." Ceea ce au şi făcut. Monitorizările arată că printre cele mai vizibile personaje politice în aprilie, mai şi iunie au fost Monica Ridzi, Elena Băsescu şi Elena Udrea.



Când Ridzi declara în vârtejul scandalului că la alte ministere e jaf de bani şi că după ea vor urma şi alte ţinte, mulţi au intuit că este vorba de Ministerul Turismului şi titulara portofoliului, Elena Udrea.

Investigaţiile Jurnalului Naţional pe care începem să le publicăm arată că această instituţie, nou apărută în structura Guvernului în ianuarie 2009, cheltuieşte într-o veselie fonduri uriaşe, având însă o maximă grijă pentru păstrarea aparenţelor legale. Sunt însă multe cazuri când aceste acţiuni plătite de la buget, deci din banii contribuabililor, ridică suspiciuni.

Ceea ce se întâmplă la acest minister aduce cu zicala - obrazul subţire cu cheltuială se ţine. Iar doamna ministru este în atenţia televiziunilor, îşi promovează imaginea având ca fundal acţiuni de promovare a turismului românesc.

TENIS CU 88.000 DE EURO
Ieri, dna ministru a dat amănunte despre campania de publicitate pe piaţa internaţională, care era estimată la 5.646.900 de lei (fără TVA), adică la peste 1,3 milioane de euro. Două televiziuni internaţionale (Eurosport şi CNN) sunt câştigătoarele contractului, partea leului - de circa 1 milion de euro fiind a canalului paneuropean de sport.

Am solicitat pe parcursul negocierii acestui contract mai multe informaţii din partea MT, dar am fost mereu amânaţi la răspunsuri, deşi ele ar fi fost, în mod normal, lesne de dat. Astfel se aprinde beculeţul suspiciunii, al îndoielilor. Răspunsurile au sosit abia ieri, la ora 15:54, poate pentru a nu le spune şi public la conferinţa de presă a Elenei Udrea programată la ora 16:00.

Primele neclarităţi legate de acest contract au apărut în zilele evenimentului de promovare "România, land of choice" de la Paris din 5 iunie 2009. Doamna ministru a fost atunci vedeta zilei pe micile ecrane; jucând tenis cu Ilie Năstase în faţa Primăriei Parisului a anunţat şi campania pe canalul paneuropean de sport. Eurosport difuza deja clipul "Land of choice" şi la întrebările privind costul lor, doamna ministru a spus foarte clar - nu-i din banii ministerului, nu ne costă nimic. Nu a costat atunci, dar acum, acelaşi post, ghici ciupercă-ntr-un picior, va încasa milionul de euro. Asupra acestui contract vom reveni însă după ce vom diseca "evenimentul de la Paris".

Caietul de sarcini şi solicitarea de ofertă pentru evenimentul de la Paris au fost făcute în mare grabă. Atât de mare, încât elementele de calendar arată că selecţia de oferte era deja rezolvată înainte de deschiderea plicurilor. Astfel, oferta în plic sigilat se deschidea după ora 10:00, la data de 2 iunie 2009. Adică, într-o marţi; 5 iunie cădea vineri.

Aşadar, fericitul câştigător urma să rezolve în două zile tot ceea ce ţinea de transportul la Paris al grupului folcloric (14 persoane plus patru delegaţi agenţie!!) cazarea grupului, organizarea unei cine festive vip la un restaurant select pentru 100 de invitaţi, găsirea a 10 promoteri şi 10 hostess pentru eveniment. Plus, evident, dotările necesare evenimentului: bannere, 12 roll-up cu dimensiuni 1x2 m; materiale promoţionale personalizate, tricouri, 500 mingi de tenis, invitaţii personalizate şi expedierea lor.

Totul în două zile, până la 5 iunie, vineri. Crede cineva că era posibil de realizat evenimentul fără ca cel care se angaja să nu fi ştiut dinainte că îl câştigă?

Pentru a arăta mascarada licitaţiei, avem dovezi că la organizarea evenimentului a lucrat efectiv doamna Mihaela Mihet, angajată la Reprezentanţa de Promovare Turistică de la Paris din subordinea M.T. Domnia sa racola hostess şi promoteri încă din 29 mai, stabilindu-le şi suma de 100 de euro pentru prestaţia din 5 iunie. Repetăm, oferta se deschidea după ora 10:00, la 2 iunie, comisia fiind reunită la ora 12:00, potrivit actelor publice difuzate de Minister.

Toată acţiunea a costat 88.000 de euro, potrivit declaraţiei doamnei ministru, care a fost filmată şi răsfilmată în acea zi de televiziuni. La acţiune erau anunţaţi Ilie Năstase, şi Nadia Comăneci şi Gheorghe Hagi. În caietul de sarcini a fost specificat în mod expres capitolul "onorarii pentru personalităţile invitate". Ilie Năstase a declarat că nu a luat nici un ban pentru participarea la eveniment. Nadia şi Hagi nu au confirmat nici ei încasarea de onorarii.

După ce am pus întrebările legate de evenimentul de la Paris, costurile acestuia au început să scadă. În răspunsul primit ieri la redacţie, oferta financiară a câştigătorului a avut un nivel de 73.992 de euro. Să reţinem că Elena Udrea declarase că evenimentul costase 88.000 de euro. O "bagatelă" de vreo 14.000 de euro în plus. Mărunţiş. Acum, precizează că factura emisă de societatea prestatoare ar fi de 55.000 fără TVA. (Cu TVA se ajunge la 65.450 de euro).





Personalităţile încasau 28.650 de euro, dar, precizează ministerul, "suma facturată a fost diminuată, printre altele, şi cu onorariul cuvenit lui Gheorghe Hagi". Cum rămâne cu onorariul lui Ilie Năstase, care, repetăm, a spus că nu a pretins nici un ban pentru eveniment? Pentru hostess şi promoteri erau "rezervaţi" 6.000 de euro, deşi cea care a acceptat oferta financiară, fiind implicată direct în evenimentul de la Paris, "racola", 10 hostess şi 10 promoteri cu 100 de euro (!!).

Ca şi în cazul Ridzi cu faimosul 2 Mai, dna ministru a cumpărat un eveniment care evident a fost supramediatizat. De la faţa locului, din Piaţa Primăriei pariziene au fost făcute transmisii în direct pe televiziuni. Întâmplător, Elena Udrea ne-a amintit că suntem în campania electorală pentru europarlamentare şi apărea ca lider harnic al PDL, votant la Paris. Era o parte a aisbergului condamnat de tutorele ei politic, Traian Băsescu, în faimoasa zi de 14 iulie.

PLĂŢI LA ZIARIŞTI
Trocul imagine-bani publici este la el acasă în ministerul doamnei Udrea. Domnul Băsescu ştia încă de la 29 mai de sifonarea banilor către televiziuni. Evenimentul de la Paris a fost "încărcat" la factură cu 8.850 de euro cu TVA, "sumă ce include cheltuielile de cazare, transport, asigurări de călătorie şi diurna" pentru ziarişti, după cum precizează ministerul în răspunsul către Jurnalul Naţional.

Aşadar, dna Udrea i-a avut pe ziarişti practic "salariaţii" ei pe perioada deplasării la Paris. Ea a fost, cum spuneam, supramediatizată. Ce reacţie vor avea CNA, Agenţia de monitorizare a presei, asociaţiile profesionale ale jurnaliştilor? Domnul Traian Băsescu a vrut să o remanieze imediat pe Ridzi când a aflat că duce banii publici la media. Dar dansul cu bani publici făcut de Elena Udrea cum va fi sancţionat?

LA FRANCE, MON AMOUR
Întâmplător, de Ziua Franţei a fost ghilotinată şi doamna Ridzi Monica Iacob; la Paris, la 5 iunie s-a făcut lansarea pe Eurosport a clipului România - The Land of choice. Totul este legat de filiera franceză pe care apar coincidenţe multe, prea multe pentru a fi întâmplătoare. Spotul publicitar a fost realizat de BRD-Société Générale. Gratuit, după cum precizează Elena Udrea. Parteneriatul cu banca franţuzească şi Ministerul Turismului a avut ca rezultat producţia spotului de agenţia oficială a BRD, ADDV Euro RSCG, avându-i ca protagonişti pe Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi.

Având acest spot şi nici o obligaţie financiară faţă de BRD, care a suportat toate costurile respective, ministerul a trecut la etapa a 2-a, găsirea canalului media. Evident, a fost tot un canal francez, Eurosport fiind proprietatea postului TF1, în care principal acţionar este grupul Bouygue, cu interese şi în România.

CÂŞTIGĂTORII LA VREME DE CRIZĂ
Ne întrebăm ce câştigă BRD din livrarea gratuită a spoturilor către Ministerul Turismului? Este o întrebare pe care şi-o pun probabil cu acuitate acţionarii băncii. Noi putem să semnalăm încă o coincidenţă. Elena Udrea este un client al BRD, de unde a luat un credit de 3,2 milioane de euro, scadent în 2009. Venind criza, clientul a reuşit, ca mulţi alţii, amânarea cu un an al rambursării. Şi banca, şi clientul şi-au făcut evident socotelile, astfel încât să nu iasă nimeni în pagubă. Mai ales că acum, între instituţia condusă de Elena Udrea şi bancă sunt relaţii de parteneriat.

Ne întoarcem la procedura de atribuire a campaniei pentru promovarea internaţională ale cărei caracteristici au fost publicate la 23 iunie 2009, după ce ministrul făcuse dese referiri până atunci. Nu înţelegem cum au reuşit cei de la MT să aloce un cost estimat, fără TVA, de fix 5.646.900 RON? Am înţeles că erau presaţi de timp să înceapă promovarea turistică în miezul verii, dar reţinem că spoturile se vor difuza abia de la 1 august, nu 15 iulie, cum se stabilise iniţial.

La fel, nu este clar de ce în anunţul de atribuire se specifică faptul că "nu au existat datele tehnice ale spoturilor înainte de realizarea acestora", deşi spotul era gata încă de la sfârşitul lunii mai, iar anunţul a fost publicat la 23 iunie, şi spotul fusese deja difuzat pe Eurosport!

200.000 DE EURO PENTRU REALITATEA
Pentru "stimularea turismului", ministerul s-a acoperit cu un contract şi pentru virarea unei importante sume de bani de postul Realitatea, patronat de "mogulul cel rău ", duşmanul lui Traian Băsescu. Pentru inserarea unei imagini de două secunde cu sigla MT la emisiunea "All inclusive", doamna ministru plăteşte postului Realitatea nu mai puţin de 832.162 de lei.

Adică 200.000 de euro. Elena Udrea se bucură, întâmplător, de un tratament corespunzător, orice pas al ei fiind tratat ca un mare eveniment.

Acestea sunt câteva fapte din povestea financiară scrisă cu bani publici de harnicul ministru Elena Udrea.
Citeşte mai multe despre:   special,   iunie,   ministru,   udrea,   ministerul,   paris ,   ilie năstase,   elena,   evenimentul

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

CNAIR nu poate ţine ritmul cu gogoşile electorale ale PNL. 1 metru/oră, viteza autostrăzilor promise de PNL

CNAIR nu poate ţine ritmul cu gogoşile electorale ale PNL. 1 metru/oră, viteza autostrăzilor promise de PNL
Galerie Foto Pariul electoral al PNL că în România se vor inaugura 3.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri extreme până în 2030 este contrazis puternic de realitate. Deşi ar trebui să termine în fiecare an 300 de...

Campaniile pentru prezidențiale, covor roșu spre pușcărie

Campaniile pentru prezidențiale, covor roșu spre pușcărie
Corupția mustește în campaniile pentru alegerile prezidențiale la Paris și în Micul Paris. Nicolas Sarkozy și Traian Băsescu au ajuns în cele mai înalte funcții publice ale statului francez și român...

Din ciclul “Și eu, acum, ce mă fac, dacă am rămas fără coledzi?”. Simplu, te angajezi la Parlament. Consilier sau director

Din ciclul “Și eu, acum, ce mă fac, dacă am rămas fără coledzi?”. Simplu, te angajezi la Parlament. Consilier sau director
Galerie Foto Nimic nu se pierde, totul se transformă, spune un vechi proverb românesc. Asta pare să fie și regula nescrisă care funcționează la nivelul Parlamentului și al Guvernului României. Un deputat și un senator,...

SPP bagă 3,2 milioane de euro în avioane fără pilot. Bodyguarzii demnitarilor se pregătesc pentru dezastre

SPP bagă 3,2 milioane de euro în avioane fără pilot. Bodyguarzii demnitarilor se pregătesc pentru dezastre
Galerie Foto Serviciul de Protecție și Pază a contractat, luna trecută, aeronave fără pilot, un punct mobil autonom de comandă și un complet de balize luminoase portabile, pentru care va plăti suma de 3,2 milioane de euro....

Inima, o „baterie” care lansează stimuli electrici 

Inima, o „baterie” care lansează stimuli electrici 
Galerie Foto Mulţi au tulburări de ritm ale inimii, stare destul de greu de ţinut în frâu de cardiologie. Cunoscutul cardiolog Gabriel Tatu-Chiţoiu, șef departament la Spitalul de Urgenţă Floreasca, ne spune care este...

Polivalenta de la Tulcea, pariul lui Cîţu pentru relansarea economiei

Polivalenta de la Tulcea, pariul lui Cîţu pentru relansarea economiei
Galerie Foto Guvernul se laudă cu un program de investiţii ambiţios, alocând pentru susţinerea lui 61,4 miliarde de lei. O listă cu nu mai puţin de 160 de proiecte publice este promisiunea Guvernului condus de Florin Vasile C

Ca pe vremea PDL. Guvernul Orban a „spart” peste un miliard pe săli de sport și bazine de înot, în anul pandemiei

Ca pe vremea PDL. Guvernul Orban a „spart” peste un miliard pe săli de sport și bazine de înot, în anul pandemiei
Galerie Foto Anul 2020, cunoscut drept anul pandemiei de SARS-CoV-2, în care toate resursele financiare au fost, teoretic, alocate pentru adoptarea măsurilor de combatere a răspândirii COVID-19, precum și pentru diminuarea...

Rețeta de succes a familiei unui liberal celebru. Ghinion în alegeri, noroc la numiri

Rețeta de succes a familiei unui liberal celebru. Ghinion în alegeri, noroc la numiri
Galerie Foto S-a terminat cu pilele, relațiile și cumetriile în funcțiile publice. Cel puțin asta se înțelege din retorica pe care USR-PLUS, dar mai ales PNL o au, încă din campania electorală, dar și după, când...

Activitatea DNA în 2020, mai dezastruoasă decât se invocă pentru desființarea SIIJ. Rată de achitare de 50%

Activitatea DNA în 2020, mai dezastruoasă decât se invocă pentru desființarea SIIJ. Rată de achitare de 50%
Galerie Foto Guvernul Cîțu și o parte a majorității parlamentare vor să desființeze Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), acuzând, printre altele, și lipsa de „productivitate” a celor șapte...

Croitoria surorii lui Dan Barna, vizată de ancheta DLAF, și-a cerut falimentul. Finanțele au executat silit toate utilajele

Croitoria surorii lui Dan Barna, vizată de ancheta DLAF, și-a cerut falimentul. Finanțele au executat silit toate utilajele
Galerie Foto Tribunalul Sibiu a admis, în plină campanie electorală pentru alegerile parlamentare, cererea formulată de asociația fondată de sora lui Dan Barna, președinte USR și actual vicepremier, Gabriela Raluca Popa, de...

Mentenanță postgaranție de 6 milioane de euro de la ROMATSA către firma fiicei generalului SRI Dumitru Zamfir

Mentenanță postgaranție de 6 milioane de euro de la ROMATSA către firma fiicei generalului SRI Dumitru Zamfir
Galerie Foto Seria contractelor încheiate de instituțiile statului cu companii private controlate direct sau indirect de foști ofițeri de rang înalt din serviciile secrete continuă și sub oblăduirea noii guvernări. ROMATSA,...

Regina videochatului din România câștigă în două săptămâni cât Iohannis în trei ani

Regina videochatului din România câștigă în două săptămâni cât Iohannis în trei ani
Îşi desfăşoară activitatea în cele mai frumoase decoruri, nu se expun nici unui pericol şi fac câteva mii de dolari pe lună. Cei mai profesionişti îşi pot adăuga în conturi din prestaţia lor sume cu ceva...
Serviciul de email marketing furnizat de