„Modul în care vom consuma aceste jocuri va fi foarte diferit de modul în care le-am consumat în trecut. Vom urmări competițiile prin streaming și prin intermediul rețelelor. Îi vom vedea pe sportivi spunându-și poveștile în social media mai mult ca niciodată, iar acest lucru este fantastic pentru branduri", spune Ana Moyano, social strategist la Kosquare și la portalul Puromarketing.
Dacă înainte sportul era un eveniment în familie sau în grup, cu prietenii, o competiție (meciul echipei naționale de fotbal, cursa de 100 de metri...), acum toată lumea are dispozitiul său și consumă ce vrea, când vrea, prin streaming sau platformă.
Datele confirmă că consumul de televiziune este în scădere exponențială. 3,5 milioane de persoane au urmărit Rio 2016, 3,02 milioane au urmărit Londra 2012. Tokyo 2020 rămâne special din cauza pandemiei, care a forțat schimbări prognozate peste 10 sau 20 de ani să se întâmple brusc.
De aceea, potrivit Puromarketing, 64% din Jocurile de la Tokyo au fost consumate prin intermediul platformelor și online. Datele privind interacțiunile digitale ale Jocurilor au fost pur și simplu spectaculoase și au demonstrat teoria conform căreia scenariul s-a schimbat: 6,1 miliarde de interacțiuni.
Cel mai recent raport al Kolsquare, publicat sub denumirea „Paris 2024: Jocurile Olimpice de influență”, oferă date, așa cum au fost raportate de Puromarketing, care explică ceea ce va urma. Potrivit acestor date, la Jocurile Olimpice de iarnă de la Beijing s-au înregistrat 3,2 milioane de interacțiuni prin intermediul rețelelor.
Platforme precum TiKTok au înregistrat 2,2 miliarde de vizualizări video, potrivit Puromarketing. Canalele oficiale ale Jocurilor au indicat 530 de milioane de vizualizări pe Instagram, 459 de milioane pe YouTube și 329 de milioane pe Facebook, ceea ce duce, de asemenea, la o concluzie clară în ceea ce privește rețelele sociale.
(sursa: Mediafax)