Consorţiul Antena 1 – RCS&RDS, deţinătorul drepturilor tv pentru următoarele trei sezoane ale Ligii 1, e obligat să facă reclamă staţiei concurente Realitatea TV în timpul meciurilor!
Consorţiul Antena 1 – RCS&RDS, deţinătorul drepturilor tv pentru următoarele trei sezoane ale Ligii 1, e obligat să facă reclamă staţiei concurente Realitatea TV în timpul meciurilor!
Antena 1 şi RCS&RDS au fost puse în această situaţie ingrată de preşedintele LPF, Dumitru Dragomir, care a considerat de cuviinţă să încheie un contract de parteneriat cu Realitatea TV. Parafat pe o perioadă de cinci ani, actul respectiv prevede că Realitatea TV, în calitate de partener oficial al LPF, va sponsoriza forul condus de Dumitru Dragomir cu 1,2 milioane de euro anual, cu o creştere de 10 la sută pe an. În total, LPF se va alege de pe urma acestei înţelegeri cu 7,3 milioane de euro.
CONFLICT DE INTERESE. “Absolut toţi banii vor ajunge la cluburi, LPF nu-şi va opri nici măcar un comision”, a anunţat triumfător Dumitru Dragomir. Pe şeful LPF nu l-a mai interesat însă – ori l-a interesat foarte tare? – faptul că acordul încheiat cu Realitatea TV loveşte practic în deţinătorii drepturilor tv pentru următoarele trei sezoane ale Ligii 1, Antena 1 şi RCS&RDS. Astfel, deşi va plăti o sumă-record pentru respectivele drepturi, nu mai puţin de 85 de milioane de euro, 102 milioane de euro cu tot cu TVA, consorţiul Antena 1 – RCS&RDS este acum obligat să facă reclamă trustului Realitatea TV. Cum? În baza caietului de sarcini al licitaţiei, care stipulează că partenerul oficial al LPF, adică Realitatea TV, va fi menţionat obligatoriu la începutul fiecărei transmisii, la sfîrşitul reprizei întîi, la începutul reprizei a doua şi la sfîrşitul fiecărui meci de fotbal.
PARTENER. Caietul de sarcini mai prevede că “în orice comentariu al meciului şi în orice imagini, denumirea organizatorului sezonului competiţional şi a celei a Ligii 1 «Partener» le vor fi asociate în permanenţă numele partenerului LPF şi, după caz, sigla şi logoul acesteia”. În cazul în care nu se respectă aceste prevederi, scrie negru pe alb în caietul de sarcini, contractul dintre consorţiul Antena 1 – RCS&RDS şi LPF devine nul.
florin.gongu@jurnalul.ro
Burger, cu chiloţii jos
În prezent, partener oficial al LPF este Burger, marcă de bere produsă de European Food, parte a companiei European Drinks, deţinută de fraţii Micula, proprietari şi ai trustului media Naţional TV. Contractul expiră în vara lui 2009. “E vorba de un contract de 300.000 de euro pe an, care nu prevede faptul ca numele Burger să fie asimilat obligatoriu denumirii Ligii 1 de toate staţiile de televiziune care transmit meciuri”, a spus Dragomir la Fanatik Show, încercînd să sugereze că înţelegerea cu Burger diferă faţă de cea încheiată cu Realitatea TV. Cu toate acestea, pe site-ul oficial al LPF denumirea oficială a primei ligi este “Liga 1 Burger”. Societate fără personalitate, care a urmărit doar să facă reclamă postului Naţional TV atunci cînd s-a lansat, European Food n-a fost capabilă de reacţie, poziţia firmei în această situaţie fiind una aproape imbecilă: “Nu comentăm!”, ne-a declarat Cristian Badea, unul de pe la ei. Cum din sezonul următor Naţional TV nu va mai transmite meciuri din Liga 1, puterea financiară a postului fiind una deplorabilă, este evident că acest post poate fi anulat din grila de programe a microbiştilor, care au de a face astfel cu o staţie TV inutilă. Asta în condiţiile în care “avantajele” de reclamă oferite postului Realitatea TV puteau fi deţinute, în baza contractului cu LPF, chiar de berea Burger. Nu e exclus ca Burger să renunţe la contract şi, implicit, la plata ultimilor 300.000 de euro. Recent, fraţii Micula au făcut un credit de 61 de milioane de lei, punînd garanţie tocmai fabrica de bere de la Drăgăneşti, Bihor. De precizat că Burger are şi un site care este nefuncţional.