x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Numărul școlilor care fac ore online continuă să crească: de la 789 de unități de învățământ la 930, în doar 24 de ore

Numărul școlilor care fac ore online continuă să crească: de la 789 de unități de învățământ la 930, în doar 24 de ore

15 Oct 2020   •   16:05
Numărul școlilor care fac ore online continuă să crească: de la 789 de unități de învățământ la 930, în doar 24 de ore

Numărul unităților de învățământ care desfășoară cursuri în scenariul roșu, cu predare online, continuă să crească. Astfel, 930 de unități de învățământ desfășoară cursuri online, informează, joi, Ministerul Educației și Cercetării.

Miercuri, 14 octombrie, un număr de 789 de unități de învățământ erau trecute în scenariul roșu.

De asemenea, la începutul anului școlar, pe data de 14 septembrie, un număr de 263 de unități de învățământ făceau cursuri online.

Potrivit MEC, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene și al municipiului București, joi, la ora 12:00, se înregistra următoarea situație:

  • 11.460 de unități de învățământ desfășoară cursuri în scenariul verde, cu participare zilnică față-n față.
  • 5.266 de unități de învățământ desfășoară cursuri în scenariul galben, mixt, care presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu
  • 930 de unități de învățământ în scenariul roșu, cu participare online.

„Menţionăm că dintre cele 930 de unităţi aflate în această situaţie, 256 de unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 674 unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare", precizează MEC.

Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

Potrivit MEC, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

×