Circa 74,5% dintre elevi consideră că școala online a fost inferioară cursurilor cu prezență fizică în clase, arată un studiu al Consiliului Naţional al Elevilor (CNE).
"Conform rezultatelor consultării, se poate constata faptul că aproape trei sferturi (74,5%) dintre elevi consideră că şcoala online nu a fost la fel de calitativă ca cea faţă în faţă, iar 82,9% dintre elevi consideră că nu au putut asimila materia în aceeaşi măsură precum dacă ar fi fost la şcoală fizic. De asemenea, peste două treimi (70,9%) dintre respondenţi au declarat că orele suplimentare de recuperare a materiei ar fi utile în parcursul lor educaţional, deşi această posibilitate este rar promovată în spaţiul şcolar, sub forma cursurilor remediale", arată raportul.
În urma cercetării, CNE are mai multe propuneri:
- organizarea de testări iniţiale standardizate, la nivel naţional, pentru toate clasele în primele săptămâni ale anului şcolar 2021-2022, pentru evaluarea lipsurilor acumulate în timpul şcolii online la materiile de examen/profil. Respectivele evaluări ar trebui corectate de profesorii de la clasă, care, în baza rezultatelor, să sprijine elevii în participarea la orele remediale şi să aplice strategii individuale de recuperare a materiei;
- extinderea programului de ore remediale, astfel încât să aibă acces orice elev care doreşte, nu doar cei aflaţi în diverse situaţii de risc;
- reglementarea scenariilor de funcţionare a unităţilor de învăţământ, prin ordin comun al Ministerului Educaţiei şi Ministerului Sănătăţii, până la sfârşitul lunii august, astfel încât şcolile să aibă răstimpul necesar pregătirii începutului noului an şcolar.
"Este necesară respectarea scenariilor de la nivel local, în aşa fel încât fiecare şcoală să poată decidă scenariul după care funcţionează (fizic/online), în baza principiului descentralizării, fără să depindă de aprobarea altor entităţi (ISJ, CJSU, DSP etc.)", transmite CNE.
- dotarea şcolilor cu materiale sanitare, cu teste rapide antigen de detectare a COVID-19 şi înfiinţarea centrelor de vaccinare în unităţile de învăţământ;
- dotarea şcolilor cu dispozitive digitale necesare şcolii online, în contextul posibilităţii reluării scenariului hibrid, în care o parte dintre elevi sunt în clasă, iar o parte în mediul online.
Studiul a fost realzat pe circa 11.000 de elevi.