x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Studiul limbii engleze - Elevii o fac din proprie inițiativă sau se simt constrânși de planurile părinților?

Studiul limbii engleze - Elevii o fac din proprie inițiativă sau se simt constrânși de planurile părinților?

29 Noi 2023   •   15:31
Studiul limbii engleze - Elevii o fac din proprie inițiativă sau se simt constrânși de planurile părinților?
Sursa foto: freepik

Orice persoană care știe o limbă de circulație internațională (ca engleza, franceza sau germana) are mai multe oportunități în carieră. Pe acest lucru se bazează și părinții, care își îndeamnă, în număr tot mai mare, copiii să participe la cursuri și meditații pentru a căpăta noi abilități lingvistice.

Limba engleză, spre exemplu, este o materie pe care cei mai mulți dintre părinți mizează - atât din punct de vedere educațional (accesul la universități de top), dar mai ales în ceea ce privește perspectivele viitoare ale copiilor (să nu uităm că părinții noștri nu au avut resursele de care noi ne bucurăm în momentul actual).

 

Aceeași limbă engleză este și subiect de dezbatere printre profesori și meditatori. Creșterea numărului de elevi dornici să o învețe le ridică dascălilor un mare semn de întrebare: Elevii o fac din proprie inițiativă sau se simt constrânși de părinții lor?

De ce preferă copiii să studieze limba engleză?

Elevii din ziua de azi resimt o presiune tot mai mare în a-și dezvolta abilitățile în limba engleză. Dar există și un număr semnificativ de copii care aleg să o studieze din proprie inițiativă pentru că sunt atrași de cultură (în special cea Hollywoodiană), de literatură, muzică, filme și alte forme de artă.

 

În egală măsură, studiul limbii engleze deschide uși către oportunități de călătorie și schimburi culturale. Și ce elev nu visează să exploreze lumea sau să trăiască visul american prin Work and Travel?

Presiunile părinților

Cu toate că există elevi motivați să studieze limba engleză din proprie inițiativă, un număr semnificativ de copii frecventează aceste cursuri pentru că se simt constrânși de părinți. Multe familii fac presiuni asupra copiilor să obțină doar note de 10 la limba engleză, deși nu le este pe plac.

 

Pentru a le spori competențele dobândite la școală, părinții își înscriu frecvent copiii (fără voia lor) la activități extracurriculare cu predare în limba engleză sau la meditații. Societatea modernă pune tot mai mult accentul pe competiție, iar părinții vor să-și pregătească copiii pentru viitor; iar asta înseamnă să știe o limbă străină, engleza în cazul de față.

Motivație personală versus constrângere - care dintre modalități aduce cele mai multe rezultate în studiul limbii engleze?

Elevii care învață limba engleză din proprie inițiativă tind să obțină performanțe școlare mai bune. Aceștia sunt dispuși să se implice activ în proces, să-și dezvolte abilitățile de comunicare și să dobândească o înțelegere profundă a limbii. Motivația personală îi împinge să caute resurse suplimentare, precum cărți, filme și conversații practice în limba engleză, care să le consolideze cunoștințele.

 

De cealaltă parte, presiunile venite din partea părinților îi fac pe copii să treacă printr-o stare de stres sau anxietate că nu sunt îndeajuns de buni. De asemenea, copiii pot dezvolta o percepție distorsionată a valorii personale, legată de performanța de studiu.

 

Elevii care sunt constrânși să învețe limba engleză ajung demotivați pe termen lung. După ce termină școala sau se desprind de influența părinților, mulți dintre ei renunță. Pe de altă parte, cei automotivați își păstrează pasiunea pentru limbă și continuă să învețe și să se dezvolte.

 

Pentru elevii care vin la cursuri din proprie inițiativă, limba engleză devine o competență utilă, pe care o vor folosi atât la nivel personal, cât și profesional. În schimb, cei constrânși vor percepe scrierea sau vorbirea ca pe-o obligație sau chiar ca pe un obstacol.

Cursurile oferite de Global Learning, exact ceea ce copilul tău are nevoie!

Indiferent dacă elevul participă la cursurile de Limba Engleză oferite de profesorul Denissa Gabriela Bularda din proprie inițiativă sau motivați de părinți, fiecare dintre categorii va ajunge să o iubească!

 

Cursurile centrului au fost concepute pentru toate categoriile de vârstă și se concentrează pe interactivitate și comunicare - materiale scrise, audio și video (Pinguinii). Doar așa copiii își pot dezvolta abilitățile de comunicare.

 

Copiii au o abilitate naturală de a învăța limbi străine și, prin intermediul cursurilor Global learning, aceștia își pot dezvolta accentul nativ, fluența în exprimare și extinde vocabularul. Sesiunile sunt plăcute și interactive, mai ales că se realizează cu ajutorul cântecelor, al desenelor, al filmelor și al jocurilor.

 

Cursurile pentru elevi (clasele II - IV și V - VIII) sunt concepute pentru a-i pregăti în mod interactiv și dinamic. Elevii vor dezvolta un vocabular bogat și vor fi pregătiți pentru examene, cu materiale adaptate cerințelor și programei actuale.

 

La Global Learning sunt disponibile inclusiv cursuri de limba engleză pentru adulți, create pentru a le oferi un mediu plăcut de studiu. Indiferent de nivel, adulții de orice vârstă pot învăța o limbă străină fără a se simți stânjeniți.

Denissa Gabriela Bularda, profesorul care pune în valoare metoda de predare sub formă de scheme

Studiul limbilor străine este o aventură captivantă, dar poate fi și provocatoare. Pentru a face această călătorie mai ușoară profesorul Denissa Gabriela Bularda propune două metode de predare: teoria schematizată și dezvoltarea vocabularului prin audiobook-uri.

 

Înainte de a putea vorbi fluent o limbă străină trebuie să-i înțelegem structura și regulile gramaticale. Teoria sub formă de schemă permite organizarea informațiilor astfel încât să poată fi asimilate rapid. Profesorul creează scheme pentru a reprezenta structura unei propoziții sau a unui timp, iar astfel fiecare participant la curs observă și înțelege relațiile dintre cuvinte și regulile gramaticale.

 

Vocabularul este o parte esențială a învățării unei limbi străine. Pentru a ne îmbunătăți abilitățile de comunicare trebuie să ne extindem constant vocabularul, iar audiobook-urile sunt un instrument excelent în acest scop.

 

Audiția audiobook-urilor în limba engleză le permite cursanților să se familiarizeze cu pronunția corectă a cuvintelor și să înțeleagă mai bine contextul. Este o modalitate eficientă, naturală, de a învăța cuvinte și expresii noi. De asemenea, audiobook-urile pot fi ascultate în timpul călătoriilor, în timpul exercițiilor fizice sau chiar înainte de culcare, oricând în rutina zilnică.

 

O metodă suplimentară pentru a-ți dezvolta vocabularul este să creezi propriile audiobook-uri. Înregistrează texte scurte sau povești în limba străină și ascultă-ți propria pronunție. Acest lucru te va ajuta să îți îmbunătățești accentul și să-ți consolidezi învățarea.

Cursurile de limba engleză îți aduc certificatul Cambridge

În calitate de parteneri ai Cambridge, la Global Learning pot fi obținute certificatele A2 Key (KET), B1 Preliminary (PET) și B2 First (FCE), în format standard sau 'for Schools' (variantă adaptată pentru elevi).

 

Susținerea examenelor se face în format computer-based, la unul dintre centrele de examinare desemnate de British Council. Probele scrise ale examenelor vor fi susținute pe computer, iar proba de vorbire (Speaking) va avea loc în persoană, în prezența unui alt candidat și a doi examinatori.

 

×