x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

UNICEF: Accesul inegal la învățământul de la distanță adâncește criza educației

0
06 Iun 2020 - 11:01
UNICEF: Accesul inegal la învățământul de la distanță adâncește criza educației

UNICEF avertizează că inegalitățile inerente în ceea ce privește accesul la instrumente și tehnologie riscă să adâncească criza globală a educației, în condițiile în care aproape 1,2 miliarde de elevi sunt în continuare afectați de închiderea școlilor.

„Există inegalități profunde în ceea ce privește accesul la tehnologie și la materialele necesare pentru a continua învățarea într-o perioadă în care școlile sunt închise. De asemenea, copiii al căror proces de învățare beneficiază de un sprijin limitat din partea familiei nu au aproape niciun mijloc de a-și susține educația. Oferirea unor instrumente educaționale și accelerarea obținerii accesului la internet pentru fiecare școală și fiecare copil sunt esențiale”, a declarat Robert Jenkins, director al departamentului pentru educație din cadrul UNICEF. „O criză a educației exista deja înainte de declanșarea pandemiei de COVID-19. În prezent ne confruntam cu o criză care se adâncește si generează si mai multe disparități”.

În 71 de țări, mai puțin de jumătate din populație are acces la internet. În ciuda acestei disparități, 73% dintre guvernele celor 127 de țări care raportează date folosesc platforme online pentru a oferi educație în perioada când școlile rămân închise . În țările raportoare din America Latină și regiunea Caraibelor, 90% dintre măsurile guvernamentale privind continuitatea învățării includ platforme online.

În majoritatea țărilor din Africa, mai puțin de un sfert din populație are acces la internet .

Datele UNICEF din 14 țări arată că elevii care au acces la internet la domiciliu au competențe de citire de bază mai dezvoltate decât copiii care nu au acces.

În ciuda disparităților privind averea, televiziunea este principalul canal folosit de guverne pentru a oferi educație la distanță; 3 din 4 guverne din 127 de țări participante la studiu folosesc televiziunea ca sursă de educație pentru copii . Peste 90% din țările din Europa și Asia Centrală folosesc televiziunea ca mijloc de învățare la distanță; în Asia de Sud, procentul este de 100% . În America Latină și Caraibe, 77% dintre țări oferă programe de educație prin intermediul canalelor de televiziune naționale .

În 40 din 88 de țări în care există date, copiii care locuiesc în gospodării urbane au șanse de cel puțin două ori mai mari să aibă un televizor decât copiii din gospodăriile rurale. Cele mai mari disparități se găsesc în Africa sub-sahariană. În zonele rurale din Ciad, doar 1 din 100 de gospodării are televizor, comparativ cu 1 din 3 gospodării din mediul urban. În zonele rurale din Guineea și Mauritania, 8% și, respectiv, 7% dintre gospodării au televizor, comparativ cu 76% dintre gospodăriile din zonele urbane din ambele țări.

Radioul este pe locul trei în clasamentul platformelor cel mai frecvent utilizate de către guverne pentru a oferi educație în perioada când școlile sunt închise; 60% dintre cele 127 de țări analizate folosesc această metodă . Procentul gospodăriilor care dețin un aparat de radio variază foarte mult în cadrul regiunilor, precum și de la o regiune la alta. Doar 1 din 5 gospodăriile din Asia de Sud deține un aparat radio, comparativ cu 3 din 4 gospodării din America Latină și Caraibe .

Peste jumătate dintre țări folosesc SMS-ul, dispozitivele mobile sau rețelele de socializare ca sistem alternativ de furnizare a actului educațional; în Europa și Asia Centrală, 74% dintre țările participante la studiu folosesc aceste metode . Aproximativ jumătate dintre cele 127 de țări oferă resurse tipărite, ce pot fi luate acasă; doar 11% asigură vizite la domiciliu.

Există disparități majore între cele mai bogate și cele mai sărace gospodării și în materie de acces la electricitate. Aproape toate metodele utilizate pentru a oferi educație la distanță necesită electricitate. Cu toate acestea, în cele 28 de țări unde există date disponibile, doar 65% dintre gospodăriile aflate în categoria celor mai sărace au energie electrică, comparativ cu 98% dintre gospodăriile din categoria celor mai bogate. În șapte țări, inclusiv Coasta de Fildeș, Lesotho, Kiribati, Sudan, Gambia, Guineea-Bissau și Mauritania, mai puțin de 10% dintre cele mai sărace gospodării au energie electrică .

De la începutul pandemiei de COVID-19, sistemele de învățământ din multe țări s-au transformat rapid pentru a sprijini copiii în vederea învățării la distanță.

În țări din Africa de Vest și Centrală, inclusiv Coasta de Fildeș, Republica Democratică Congo și Nigeria, guvernele colaborează cu furnizorii locali de servicii pentru a oferi educație prin internet pentru elevii de școală primară și gimnaziu; de asemenea, se folosesc și abordări bazate pe radio, TV și resurse imprimate pe hârtie.

În Timorul de Est, programul de învățare la distanță „Eskola ba Uma” (Școala se mută acasă) permite copiilor să continue învățarea prin intermediul televiziunii, radioului și platformelor online. Pentru cei fără acces la oricare dintre aceste opțiuni, UNICEF, în parteneriat cu Telenor oferă, în zonele rurale, acces gratuit la materiale de învățare pentru 600.000 de utilizatori de telefoane mobile.

În Somalia, lecțiile înregistrate offline sunt încărcate pe tablete alimentate cu energie solară și puse la dispoziția copiilor. Lecțiile video sunt, de asemenea, distribuite prin intermediul rețelelor de socializare, cum ar fi WhatsApp și Facebook, și, de asemenea, transmise prin radio și televiziune.

În Mongolia, televiziunea a fost principalul mediu pentru învățarea la distanță. UNICEF a colaborat cu guvernul pentru a produce lecții TV pentru învățământul preșcolar și primar în limbile tâvană și kazahă pentru copiii aparținând minorităților etnice. De asemenea, UNICEF a colaborat cu administrațiile locale pentru a produce materiale de învățare offline în sprijinul elevilor de școală primară din zone îndepărtate, unde accesul la televizor și/sau internet este limitat.

În Kârgâzstan, copiii au acces gratuit la învățarea la distanță prin intermediul platformelor online, a trei canale de televiziune naționale și a două aplicații gratuite pentru dispozitivele mobile. UNICEF a susținut, de asemenea, dezvoltarea și diseminarea conținutului pentru copiii cu nevoi educaționale speciale, asigurându-se că toate lecțiile la distanță sunt, de asemenea, oferite prin limbajul semnelor. De asemenea, se oferă subtitrări pentru toate lecțiile în limbile minoritare uzbecă și tadjică, pentru ca niciun copil să nu fie lăsat in urmă.

În Uruguay, prin parteneriatul dintre Planul CEIBAL și compania de telecomunicații ANTEL, s-a oferit acces la toate conținuturile de învățare puse la dispoziție de guvern, fără consum de date.

În Jamaica, Ministerul Educației oferă lecții la toate nivelurile prin televiziunea publică națională, radio, platforme online și WhatsApp. De asemenea, se fac eforturi pentru a oferi acces la tablete conectate la internet și conținut pentru 210 dintre cei mai vulnerabili elevi, pentru a le înlesni continuitatea educației.

În Mexic, strategia guvernamentală de învățare la domiciliu oferă servicii de educație la distanță prin intermediul televiziunilor naționale, radioului și canalelor digitale. Conținutul difuzat se bazează pe programele de educație naționale.

În Bangladesh, datorită UNICEF, guvernului și Access to Information (a2i), copiii de școală primară și secundară accesează lecții înregistrate și televizate.

În Vietnam, anumite teste și module au fost scoase din programa școlară, iar altele au fost amânate pentru anul școlar următor, pentru a le permite elevilor să recupereze lecțiile pierdute, pe parcursul întregului an viitor, precum și pentru a reduce presiunea academică și stresul psiho-social.

(sursa: Mediafax)

Citeşte mai multe despre:   unicef,   invatamant la distanta,   școala online

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 




Rata de infectare cu COVID-19 se situează la 16,53% în Capitală

Rata de infectare cu COVID-19 se situează la 16,53% în Capitală
Rata de infectare cu COVID-19, calculată la 14 zile, se situează sâmbătă la 16,53 de cazuri la mia de locuitori în Capitală, transmite DSP. Incidența era, ieri, de 16,54. Totodată, rata de infectare...

Klaus Iohannis îndeamnă românii să se vaccineze anti COVID-19

Klaus Iohannis îndeamnă românii să se vaccineze anti COVID-19
Președintele României, Klaus Iohannis, a făcut un apel pro vaccinare. Este o catastrofă în spitale, dragi români, mergeți și vă vaccinați, scrie șefului statului, pe Facebook. El a scris despre...

Maratonul vaccinării la București: Mii de persoane, vaccinate într-o zi

Maratonul vaccinării la București: Mii de persoane, vaccinate într-o zi
Mii de persoane au fost vaccinate vineri, până la ora 22.00, în prima parte a maratonului de vaccinare din București. În total, în Capitală, vineri au fost imunizate peste 20.000 de persoane. Aproape jumătate...

Infotrafic: Circulația pe mai multe drumuri din România este îngreunată de lucrări

Infotrafic: Circulația pe mai multe drumuri din România este îngreunată de lucrări
Se circulă fără probleme pe principalele șosele din România, inclusiv la intrările în București și pe Valea Prahovei. Sâmbătă dimineața, nu sunt accidente și fenomene meteorologice periculoase. Totuși,...

Cutremur de mare adâncime în zona Vrancea. Seismul nu a produs pagube

Cutremur de mare adâncime în zona Vrancea. Seismul nu a produs pagube
Un cutremur cu magnitudinea de 3,3 s-a produs sâmbătă în zona seismică Vrancea-Buzău. A fost un cutremur de adâncime care a fost simțit în special în orașele aflate în apropierea epicentrului. Potrivit...

Trei persoane au murit pe DN7. Mașina în care se aflau a lovit un camion

Trei persoane au murit pe DN7. Mașina în care se aflau a lovit un camion
Trei persoane au murit pe DN7, în județul Dâmbovița, după ce mașina în care se aflau a lovit un camion. La fața locului se află numeroase echipaje de la SMURD și ambulanță, pompieri și...

Când scăpăm de valul 4? Răspunsul dr. Raed Arafat

Când scăpăm de valul 4? Răspunsul dr. Raed Arafat
Săptămâna viitoare aflăm dacă suntem pe platou în privința infectărilor cu SARS-CoV-2, dar nu avem garanția că acesta este ultimul val al pandemiei de coronavirus, a spus șeful Departamentului pentru...

Cazurile COVID la nivel mondial depășesc pragul de 240 de milioane

Cazurile COVID la nivel mondial depășesc pragul de 240 de milioane
Cazurile COVID la nivel mondial depășesc pragul de 240 de milioane. Au fost administrate până în prezent aproape 6,6 miliarde de doze de vaccin. Numărul global de cazuri de coronavirus a depășit pragul de 240...

Ursula von der Leyen: Bruxellesul nu va finanţa construirea de garduri la frontiere

Ursula von der Leyen: Bruxellesul nu va finanţa construirea de garduri la frontiere
Uniunea Europeană nu va oferi finanţare pentru construirea de garduri antiimigraţie la frontiere, a afirmat vineri seară, după summitul Consiliului European, Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene, î...

Arafat: Activităţile religioase nu se închid, dar trebuie purtată mască de protecţie şi păstrată distanţa

Arafat: Activităţile religioase nu se închid, dar trebuie purtată mască de protecţie şi păstrată distanţa
Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a declarat, vineri, că, la nivelul CNSU, s-a decis să nu se interzică activităţile religioase, dar participanţii vor trebui să poarte mască de...

Joe Biden afirmă că Statele Unite ale Americii vor apăra Taiwan în cazul unei invazii chineze

Joe Biden afirmă că Statele Unite ale Americii vor apăra Taiwan în cazul unei invazii chineze
Preşedintele american Joe Biden s-a abătut de la politica de lungă durată pe care SUA a întreţinut-o în relaţia China-Taiwan şi a declarat că va asigura protecţia celor din urmă în cazul unei invazii...

Ministrul Educaţiei a semnat ordinul prin care se acordă vacanţă în perioada 25 octombrie - 5 noiembrie

Ministrul Educaţiei a semnat ordinul prin care se acordă vacanţă în perioada 25 octombrie - 5 noiembrie
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a semnat, vineri, ordinul prin care preşcolarii şi elevii din învăţământul primar, gimnazial, liceal, profesional şi postliceal de stat vor fi în vacanţă în perioada 25...

Maraton de vaccinare organizat de MApN, de Ziua Armatei

Maraton de vaccinare organizat de MApN, de Ziua Armatei
Un maraton de vaccinare sub deviza „Împreună pentru viață, Împreună pentru viitor!” este organizat luni și marți, în 25 și 26 octombrie, de Ministerul Apărării Naționale, de Ziua Armatei...

Cioloș: PNL și PSD sunt datoare să lămurească ce își doresc de la actuala situație

Cioloș: PNL și PSD sunt datoare să lămurească ce își doresc de la actuala situație
PNL și PSD sunt datoare să lămurească ce își doresc de la actuala situație și cum vor să iasă din această criză politică, spune, vineri, președintele USR, Dacian Cioloș Președintele USR, Dacian...

Obiectiv AMBIȚIOS al Noii Zeelande privind rata de vaccinare anti COVID-19

Autoritățile din Noua Zeelandă vor să ajungă la o rată de vaccinare anti COVID-19 de circa 90% pentru a redeschide țara, scrie EFE.  "Înainte spuneam că trebuie să rămânem acasă pentru a salva...
Serviciul de email marketing furnizat de