Vânzările de Boxing Day din Marea Britanie au atins joi nivelul de 2,7 miliarde de lire sterline, estimându-se că vineri valoarea vânzărilor zilnice în magazine şi online va depăşi recordul de 2,8 miliarde de lire sterline stabilit în zilele de 21 decembrie şi 27 decembrie ale anului trecut, relevă datele publicate de Centrul britanic de studii privind vânzările retail, citate de The Telegraph.
Cifrele indică un posibil reviriment al economiei britanice şi o creştere a încrederii din partea consumatorilor din Marea Britanie. În magazinele britanice vânzările de joi au totalizat 2,22 miliarde de lire sterline (cu 5,7% mai mari decât anul trecut), în timp ce vânzările online au însumat 540 de milioane de lire sterline — un nou record de Boxing Day, cu 15% în creştere faţă de anul trecut.
Nu mai puţin de 10 milioane de persoane au stat la cozi joi în toată ţara pentru a beneficia de reducerile de Boxing Day, mulţi britanici nereuşind să ajungă să-şi facă cumpărăturile înainte de Crăciun din cauza violentei furtuni Dirk, care a lovit Marea Britanie şi Franţa.
Reţeaua comercială Selfridges, ce are magazine în Londra, Manchester şi Birmingham, a vândut joi de circa două milioane de lire sterline în prima oră de la deschidere, în creştere cu peste 15% în comparaţie cu anul trecut. În intervalul dintre seara ajunului de Crăciun şi Boxing Day, fiecare cumpărător online britanic a petrecut în medie 40 de minute pe Internet.
Faimosul magazin londonez Harrods a oferit joi, la primele ore, ciocolată caldă şi pături celor care aşteptau la coadă ora deschiderii şi numai în zona comercială West End din Londra peste 1,4 milioane de cumpărători au cheltuit joi în total aproximativ 50 de milioane de lire sterline.
Reţelele de socializare au publicat numeroase cazuri în care cumpărătorii s-au luat la ceartă din cauză că doreau să achiziţioneze acelaşi produs al cărui preţ fusese redus masiv de vânzători.
Cea mai mare creştere a numărului de cumpărători faţă de anul trecut (de circa 30%) s-a înregistrat în sud-vestul şi nordul Angliei şi în comitatul Yorkshire.
În Scoţia, cumpărătorii au cheltuit joi 232 milioane de lire sterline, dintre care 187 milioane lire sterline în magazine, iar restul online.
Potrivit CRR, se estimează că până la finalul anului numărul accesărilor site-urilor de cumpărături online va depăşi trei miliarde în Marea Britanie. James Murray, expert în cadrul Experian, o companie specializată în servicii de informaţii comerciale, a explicat că în prezent se înregistrează o schimbare a comportamentului consumatorilor britanici, tot mai mulţi dintre aceştia preferând cumpărăturile online între ajunul Crăciunului şi Boxing Day.