x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Scandalul „supernavetistului”: 1.600 km, de acasă până la birou

Scandalul „supernavetistului”: 1.600 km, de acasă până la birou

de Redacția Jurnalul    |    23 Aug 2024   •   08:40
Scandalul „supernavetistului”: 1.600 km, de acasă până la birou

Brian Niccol urmează să preia luna viitoare conducerea celui mai mare lanț de cafenele din lume, Starbucks. Compania și l-a dorit atât de mult, încât a rezolvat și problema distanței de 1.600 de kilometri dintre cartierul său general său și domiciliul viitorului șef.

În oferta de angajare, citată de BBC, se arată că Niccol nu trebuie să se mute în orașul în care se află sediul companiei, dar că trebuie să facă naveta, atunci când atribuțiile de serviciu o cer.

Documentul invocat de jurnaliștii britanici precizează că deplasările se vor face cu avionul companiei, atât pentru „călătoriile legate de afaceri”, cât și pentru „călătoriile între orașul de reședință și sediul companiei”.

Starbucks nu a răspuns solicitărilor de comentarii, precizează BBC.

Niccol locuiește în Newport, California, iar cartierul general al Starbucks este în Seattle. Practic, naveta înseamnă o călătorie de-a lungul întregii coaste de Vest a SUA. Distanța casă-serviciu este acoperită în circa 3 ore de zbor. Cu mașina ar dura 18 ore. 

Criticii au remarcat discrepanța dintre poziția publică a companiei cu privire la problemele ecologice și stilul de viață al directorilor săi de top. De asemenea, aceștia se întreabă dacă regula de trei zile de lucru a biroului Starbuck se va aplica și viitorului șef.

De ce vine muntele la Mahomed

Pentru a-l scuti pe cât posibil de deranjul unei asemenea navete, Starbucks îi va amenaja lui Niccol un „birou la distanță”, în California.

Viitorul director general Starbucks a condus lanțul mexican de fast-food Chipotle din 2018, ajutându-l să-și revină dintr-o criză provocată de focare de toxiinfecții alimentare.

În perioada petrecută la conducere, vânzările firmei s-au dublat, iar acțiunile acesteia au crescut de la mai puțin de 7 dolari la peste 50 de dolari.

De asemenea, Chipotle a deschis aproape 1.000 de magazine noi și au fost introduse noi tehnologii pentru automatizarea pregătirii alimentelor.

În ultimele luni, a fost văzut ca un punct luminos în industria restaurantelor, unde multe companii au raportat că clienții reduc cheltuielile - comentează BBC.

×