Podul Calafat - Vidin este un proiect menit sa demonstreze cum Romania si Bulgaria pot lucra eficient impreuna, unind Europa Centrala de cea de Sud-Est. In prezent insa, proiectul inseamna doar intarzieri si licitatii cu cantesc. Cel putin la Sofia.
Patru firme se afla in "finala" pentru construirea podului Calafat - Vidin, care va lega nu doar Romania de Bulgaria, ci si Europa de Sud-Est de cea Centrala, prin coridorul IV. Proiectul podului a fost semnat si parafat in 2000, iar premierii de atunci ai celor doua tari, Adrian Nastase si Simeon de Saxa-Coburg, s-au intalnit chiar in zona unde va fi construit podul si au dat mana in fata camerelor de luat vederi. Numai ca au inceput sa apara si problemele. La Sofia se duc lupte grele pentru atribuirea contractului, in vreme ce Bucurestiul se plange ca bulgarii taraganeaza procedurile si intarzie, astfel, si partea sa din lucrare. Proiectarea si construirea podului mixt (rutier si feroviar) de la Calafat - Vidin revine in sarcina partii bulgare. Partea romana se va ocupa de proiectarea si construirea infrastructurii de acces la pod de pe malul romanesc, conform acordului intre guvernele celor doua tari. "Lucrarea va fi gata in aproximativ trei ani, pana in 2010, iar cheltuielile pentru constructie sunt sustinute integral de partea bulgara, din fonduri comunitare", declara Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT). Potrivit acordului, bulgarii trebuie sa stabileasca pana la sfarsitul anului ce firma se va ocupa de constructie. Problema este ca la Sofia lucrurile se misca greu si nu fara scandal. In presa s-au "scurs" deja informatii cu privire la firma care ar fi devenit "preferata" acestui contract. Este vorba despre compania spaniola FCC, care, potrivit Sofia News Agency, a oferit cel mai scazut pret pentru a realiza proiectul. In cursa mai sunt trei ofertanti: consortiul franco-bulgar Bouygues-Transstroi Varna - Rizzani de Eccher, cel format de germanii de la Zublin AC si francezii de la Eiffel si consortiul format din francezii de la Vinci SA si firmele bulgare Moststroi PLC si Glavbolgarstroi. Spaniolii cer 105,2 milioane de euro pentru a duce la indeplinire obligatiile ce cad in sarcina partii bulgare, facand o reducere de 5%.Citește pe Antena3.ro