Jurnalul.ro Ştiri Externe Calea Lactee găzduieşte 17 miliarde de planete asemănătoare Pământului, spun astronomii

08 Ian 2013   •   15:41
Sursa foto: NASA

Una din şase stele din galaxia noastră are o planetă de dimensiuni similare şi plasată pe o orbită asemănătoare cu cea a Pământului în jurul Soarelui nostru, reiese din analiza astronomilor care lucrează la observatorul Kepler, ce are misiunea de a detecta planete care ar putea găzdui viaţa în condiţii similare ca cele de pe Terra.

De la lansarea satelitului Kepler pe orbită, în 2009, telescopul cu care este dotat a cercetat o porţiune fixă a galaxiei, studiind cele 150.000 de stele din raza lui de acţiune. Planetele sunt detectate prin observarea diminuării intensităţii luminii generate de stele, ca urmare a trecerii planetelor prin dreptul lor. Astfel de măsurători sunt, însă, complicate, pentru că scăderea intensitatea luminii scade doar cu o foarte mică fracţiune. În plus, diminuarea luminii poate avea şi alte cauze.

Francois Fressin, de la Centrul de Astrofizică Harvard-Smithsonian spune că trebuie luate în calcul două lucruri majore, atunci când ne referim la planetele descoperite.

"Noi vedem doar planetele care tranzitează stelele lor şi sunt aliniate în aşa fel încât să le putem detecta noi. Însă pentru fiecare planetă pe care o vedem sunt alte zeci pe care nu le vedem. Pe de altă parte, ceea ce detectăm noi ar putea să nu fie planete, ci să fie vorba de o altă configuraţie astrofizică, de exemplu două stele care se orbitează una pe alta. Am simulat toate configuraţiile pe care le-am putut concepe şi am ajuns la concluzia că doar în 9,5% dintre cazuri, planetele detectate ar putea fi o obsevaţie falsă. Restul sunt planete reale".

Rezultatele cercetărilor arată că 17% dintre dintre stelele observate au cel puţin o planetă cu un volum similar Pământului, plasată pe o orbită apropiată de cea a planetei noastre de Soare. Extinzând rezultatele la întreaga galaxie, cercetătorii spun că ar exista aproximativ 17 miliarde de planete asemănătoare Pământului.

William Borucki, cercetătorul principal al misiunii Kepler, spune că este încântat de noile rezultate.

"Cel mai important lucru privind aceste statistici este că ne ajută să descoperim nu un nou Pământ, ci 100 de noi Pământuri. Aceasta este misiunea pe care ne-am asumat-o".