Gigantul comerţului electronic Amazon a anunţat pe 5 ianuarie că va reduce cu "puţin peste 18.000" de locuri de muncă în întreaga lume, inclusiv în Europa. Planul de concedieri urmează să vizeze în principal magazinele administrate de grup şi resursele umane.
Grupul de distribuţie a recrutat masiv în timpul pandemiei de COVID-19 pentru a face faţă exploziei cererii, dublându-şi personalul la nivel global între începutul anului 2020 şi începutul lui 2022. Grupul avea 1,54 milioane de angajaţi la sfârşitul lunii septembrie.
Meta, compania-mamă a Facebook, Instagram şi WhatsApp, a anunţat în noiembrie anul trecut pierderea a 11.000 de locuri de muncă, adică aproximativ 13% din forţa de muncă. Acesta este primul plan social din istoria grupului.
Meta, care avea aproximativ 87.000 de angajaţi în întreaga lume la sfârşitul lunii septembrie, a raportat performanţe financiare dezamăgitoare în al treilea trimestru din 2022, cu o scădere bruscă a cifrelor de afaceri şi a profiturilor şi o stagnare a numărului de utilizatori.
Gigantul informatic american Microsoft, invocând incertitudinea economică şi schimbările de priorităţi ale clienţilor săi, a anunţat pe 18 ianuarie că va concedia aproximativ 10.000 de angajaţi până la sfârşitul lunii martie, puţin sub 5% din cei 221.000 de angajaţi.
Firma Redwood (statul Washington) a efectuat deja două serii de concedieri: una în iulie 2022, care a afectat mai puţin de 1% din forţa de muncă, şi a doua în octombrie, care viza mai puţin de 1.000 de persoane.
Cumpărată recent de Elon Musk, Twitter a început disponibilizări în masă la începutul lunii noiembrie 2022, afectând aproximativ jumătate din cei 7.500 de angajaţi ai reţelei de socializare.
Pentru a-şi finanţa preluarea cu 44 de miliarde de dolari, miliardarul a îndatorat puternic compania a cărei sănătate financiară era deja fragilă, deoarece a suferit un deficit semnificativ în primele două trimestre ale anului.
Evan Spiegel, şeful Snap, compania-mamă a cunoscutei aplicaţii de mesagerie Snapchat, a anunţat în august 2022 o restructurare care va duce la suprimarea a aproximativ 20% din efective, adică a peste 1.200 de angajaţi.
Snapchat, care are din ce în ce mai mulţi utilizatori, este încă în dificultate pentru că generează venituri din ce în ce mai mici. Grupul nu a generat niciodată un profit net anual.