Ministrul Transporturilor din India, Ashwini Vaishnaw, a declarat că o eroare a sistemului care gestionează șinele și secvențierea semnalelor ar fi determinat trenul să schimbe traseul.
„Cine a făcut-o și cum s-a întâmplat vom afla după o anchetă adecvată", a adăugat demnitarul, potrivit Sky News.
Operațiunile de salvare s-au încheiat duminică, iar autoritățile indiene au anunțat că cel puțin 275 de persoane au murit în accident și aproape 1.200 au fost rănite.
Mai mult de 1.000 de persoane au fost implicate în operațiunile de salvare. Jaya Verma Sinha, un oficial al căilor ferate, a declarat că investigația preliminară a stabilit că s-a dat un semnal pentru trenul de mare viteză pentru a circula pe calea ferată principală, dar semnalul a fost schimbat ulterior.
În schimb, trenul a intrat pe o linie secundară unde a lovit un tren de marfă încărcat cu minereu de fier. În urma coliziunii, vagoanele cu pasageri au căzut pe o altă linie pe care circula un alt tren de mare viteză. Și trenul care venea din direcție opusă a deraiat. Trenurile de pasageri, care transportau în total 2.296 de persoane, nu aveau viteză.
Întrebată dacă accidentul ar putea fi un caz de sabotaj, Jaya Verma Sinha a spus că „nimic nu este exclus".
Familiile celor decedați vor primi despăgubiri de un milion de rupii, în timp ce persoanele rănite grav vor primi 200.000 de rupii.
Accidentul de la Balasore este unul dintre cele mai mari dezastre feroviare din ultimele decenii. În 1995, două trenuri s-au ciocnit în apropiere de New Delhi, provocând moartea a 358 de persoane. În 2016, un tren de pasageri a alunecat de pe șine între orașele Indore și Patna, ucigând 146 de persoane.
(sursa: Mediafax)