x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Inexplicabila prăbuşire a avionului german bulversează Europa. Experţi: Echipajul Germanwings era ori inconştient, ori ameninţat

0
Autor: Marina Constantinoiu 25 Mar 2015 - 09:07
Descoperirea cutiei negre a zborului Barcelona-Dusseldorf operate de compania Germanwings, care a sfârşit în mii de bucăţele împrăştiate pe o rază de doi kilometri, ar trebui să permită aflarea mai multor detalii despre accidentul produs în munţii francezi, în regiunea Alpes-de-Haute-Provence.

150 de oameni se aflau la bord. „Nu există nicio urmă detectată a vreunei persoane care să fi supravieţuit”, a declarat, rece, generalul de Jandarmerie David Galtier, care supraveghează operaţiunile de salvare.

Rămăşiţe împrăştiate pe o rază de 2 km

Rămăşiţele sunt împrăştiate pe o rază de minimum doi kilometri, într-o zonă greu accesibilă, între comunele franceze Digne şi Barcelonnette. Pentru echipele de salvatori sosite la faţa locului n-a fost decât o constatare a ororii şi a neputinţei.

Alţi experţi, ai BEA (Biroul de anchete pentru accidente) vor aduna indicii pentru a încerca să înţeleagă de ce avionul Airbus A320 al companiei low-cost Germanwings a pierdut din altitudine vertiginos, de la 10.000 de metri, în doar opt minute, înainte de a exploda ca o sticlă aruncată pe o podea din marmură.

În timp ce aparatul zbura deasupra Franţei, Direcţia Generală a Aviaţiei Civile (DGAC) l-a declarat „în derivă” la ora 10:30, nemaiexistând semnal radar nici de contact cu echipajul.

Urgenţa acum este recuperarea cadavrelor şi a rămăşiţelor avionului, identificarea cadavrelor, a obiectelor care aparţineau pasagerilor. Un fel de recompunere a unui puzzle morbid.

„Senziaţie de sfârşitul lumii”

„Acolo, sus, totul e bucăţele: avionul, cadavrele. Este oribil. Nu am putut repera decât vreo 15 rămăşiţe pe care le putem califica drept cadavre. Ai impresia că toţi ceilalţi pasageri s-au volatilizat. Ce m-a impresionat cel mai rău este un penar de copil, deschis, din care se vede un creion roz, rupt în două. M-am gândit la familia mea”, a declarat Bernard Develey, specialist în intervenţii în locuri periculoase. Venit de la Cannes, el mărturiseşte că nu va uita această zi de 24 martie. „Am intervenit deja la multe accidente mortale, dar acesta este prea înfricoşător. Ai o senzaţie de sfârşitul lumii”, adaugă medicul francez.

Amploarea catastrofei, mobilizarea de mijloace, toate au adus cu sine un alt „balet” în zonă: cel al personalităţilor. Ministrul francez de Interne, Bernard Cazeneuve, a ajuns primul, apoi colega sa de la Transporturi, Segolene Royal. Franţa este în stare de şoc.

„Avionul nu făcea zgomot”

Dar marea întrebare rămâne: ce s-a întâmplat marţi dimineaţă la bordul zborului Germanwings? În timp ce experţii evocă diferite piste, martorii oculari încearcă şi ei să înţeleagă. În satul La Javie, mai mulţi localnici au remarcat şi ei aparatul zburând la prea joasă altitudine. Toţi spun că avionul zbura la joasă altitudine şi nu făcea zgomot.

Erau reactoarele oprite?  Un martor explică:”Era alb, pe partea din faţă, portocaliu în spate. Zbura, după părerea mea, la circa 1.500 de metri altitudine. Nu am auzit zgomotul reactoarelor”.

Familiile venite din Spania şi Germania sunt aşteptate să sosească miercuri. O celulă de susţinere psihologică a fost instalată la faţa locului. Este cea mai gravă catastrofă aeriană petrecută în Franţa în ultimii 30 de ani.

Depresurizarea cabinei piloţilor, cea mai plauzibilă

Doi experţi în accidente aeriene sunt de părere că ipoteza unei depresurizări a cabinei piloţilor este cea mai plauzibilă.

„Potrivit primelor elemente aflate în posesia noastră, totul indică faptul că echipajul nu avea control psihic sau tehnic asupra aparatului”. Pierre Condom, directrul prestigioasei reviste de aviaţie Interavia, create la Geneva, spune că sunt „de neînţeles” circumstanţele prăbuşirii Airbus-ului A320 al Germanwings. N-a fost schimbare de traseu, nici un mesaj SOS, ci o coborâre rapidă, dar nu vertiginoasă.

„Dacă ar fi fost o pană generală, piloţii n-ar fi continuat pe aceeaşi traiectorie. Chiar şi fără motor, avionul putea să mai zboare câteva minute, pentru a putea ajunge în Valea Rhonului, la 50 de kilometri mai încolo”, analizează Pierre Condom. El consideră improbabilă o pană electrică, pentru că sistemele sunt triplate.

„Ceea ce este posibil, pe de altă parte, ţinând cont de aceste elemente, este o decompresie explozivă, o depresurizare a cabinei. Iar piloţii să-şi fi pierdut cunoştinţa”, adaugă expertul în aviaţie. Dacă se produce un şoc la 10.000 de metri, care să provoace o depresurizare, pilotul are 25 de secunde de conştienţă utilă, apoi leşină, explică Le Figaro.

Şi Ronan Hubert, expert în  aviaţie şi accidente aviatice, consideră că ipoteza depresurizării cabinei este credibilă. „Dacă ar fi fost o problemă la structura aparatului, ar fi existat o modificare a traiectoriei.  Ceea ce nu e cazul”. În opinia sa, dacă ar fi fost o problemă tehnică, echipajul ar fi putut schimba traiectoria. Că doar sunt destule aeroporturi în regiune. Şi ar fi comunicat. Dar nu a existat mesaj de SOS, contrar celor anunţate iniţial.

Doar transponderul a comunicat

„Singurele elemente transmise au fost cele prin transponderul care comunică informaţiile despre altitudine şi traiectorie către controlorii aerieni”, spune Ronan Hubert. În acest caz, se ştie că avionul a urmat o traiectorie rectilinie până la prăbuşire. Nu a existat deci o dezintegrare în zbor. „Echipajul era inconştient sau ameninţat, sub o presiune externă”, este concluzia lui.

Referitor la starea aparatului de zbor, care avea o vechime de 25 de ani, expertul reaminteşte că, pentru a zbura în spaţiul aerian european, trebuie să respecţi norme drastice de revizie, şi chiar dacă aparatul este vechi, instrumentele de la bord sunt de ultimă generaţie. Vechi nu înseamnă că era şi într-o stare tehnică proastă. Dar acest lucru nu exclude o pană.

   Cele mai interesante articole:

■ CUTREMURELE pot fi prevazute! SEMNELE unui cutremur iminent (VIDEO)
 METODA ŞMEN, surprinsă de camerele de supraveghere. Cum se fac 500 de lei în câteva secunde! (VIDEO)
 ULUITOR! Aparitie MALEFICA filmata de muncitorii unui santier de constructii (VIDEO)
 Arheologii indieni cer ajutorul cercetătorilor NASA! Descoperire MISTERIOASĂ într-o peşteră din India (VIDEO) 
■ MISTERUL din junglă. A fost descoperit cel mai bine păzit SECRET al celui de-Al Doilea Război Mondial! (VIDEO)
■ CUM SĂ EVADEZI DIN ÎNCHISOARE! Un deţinut iese din celulă în mai puţin de 30 de secunde. TOTUL A FOST FILMAT! (VIDEO ȘOCANT) 

Citeşte mai multe despre:   avion prabusit franta,   Germanwings

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Noua strategie de vaccinare în Statele Unite. Joe Biden vine cu o altă viziune în lupta contra COVID-19

Noua strategie de vaccinare în Statele Unite. Joe Biden vine cu o altă viziune în lupta contra COVID-19
Președintele ales al SUA, Joe Biden, a dezvăluit programul pe care intenţionează să îl implementeze odată ajuns la Casa Albă pentru a accelera imunizarea americanilor în faţa pandemiei de COVID-19. Este vorba...

Poliția Română: 184 de dosare penale pentru infracțiuni la regimul silvic în doar șapte zile

Poliția Română: 184 de dosare penale pentru infracțiuni la regimul silvic în doar șapte zile
Polițiștii au întocmit 184 de dosare penale pentru infracțiuni la regimul silvic în timpul unei acțiuni care a ținut șapte zile. 89 de persoane sunt cercetate și au fost date amenzi în valoare totală de peste...

Împuşcat accidental la o partidă de vânătoare din Bistrița-Năsăud

Împuşcat accidental la o partidă de vânătoare din Bistrița-Năsăud
Un bărbat a fost împuşcat din greșeală, sâmbătă, la o partidă de vânătoare din Bistrița-Năsăud. Echipajul medical a mers pe jos doi kilometri pentru a ajunge la el, zona fiind greu...

Ministerul Sănătății: Vaccinurile anti-COVID-19 disponibile în România permit donarea de sânge imediat după vaccinare

Ministerul Sănătății: Vaccinurile anti-COVID-19 disponibile în România permit donarea de sânge imediat după vaccinare
Vaccinurile împotriva COVID-19 disponibile în România în acest moment, Pfizer BioNTech Moderna, permit donarea de sânge imediat după vaccinare, fără o perioadă de așteptare, transmite Ministerul...

12.421 de persoane s-au vaccinat sâmbătă. 51 de reacții adverse

12.421 de persoane s-au vaccinat sâmbătă. 51 de reacții adverse
Potrivit Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV), numărul de persoane vaccinate împotriva COVID-19 cu vaccinul Pfizer BioNTech în ultimele 24 de ore este...

Șoferul filmat în timp ce lovește un cărucior în care se afla un bebeluș a fost arestat

Șoferul filmat în timp ce lovește un cărucior în care se afla un bebeluș a fost arestat
Șoferul filmat în timp ce lovește un cărucior în care se afla un bebeluș, în Bucureşti, a fost arestat preventiv. Poliția Capitalei anunță că șoferul a fost arestat preventiv sâmbătă, după ce vineri...

O echipă de alpiniști nepalezi face istorie și cucerește iarna vârful K2!

O echipă de alpiniști nepalezi face istorie și cucerește iarna vârful K2!
O echipă de alpiniști nepalezi face istorie cu o escaladare de iarnă fără precedent a celui de-al doilea vârf din lume, K2. „O echipă de 10 șerpați nepalezi au escaladat K2 în această după-amiază", a...

10.000 de lei amendă pentru administratorul unei cafenele

10.000 de lei amendă pentru administratorul unei cafenele
Administratorul unei cafenele din Constanța a primit o amendă de 10.000 de lei, după ce în interior au fost găsite două persoane. Polițiștii aflați pe strada Mircea cel Bătrân din municipiul Constanța au...

Și Traian Băsescu s-a vaccinat împotriva Covid-19

Și Traian Băsescu s-a vaccinat împotriva Covid-19
Și fostul președinte Traian Băsescu s-a vaccinat astăzi împotriva Covid-19. El s-a vaccinat la centrul de la Spitalul Universitar de Urgență Militar Central „Dr. Carol Davila”. „În conformitate cu...

Primarul Fritz explică de ce sunt doar două centre de vaccinare împotriva Covid în Timișoara

Primarul Fritz explică de ce sunt doar două centre de vaccinare împotriva Covid în Timișoara
Dominic Fritz explică de ce sunt doar două centre de vaccinare împotriva în Timișoara: „Principalul obstacol nu sunt centrele de vaccinare sau platforma de programare, ci numărul redus de doze de...

Serbia, prima țară europeană care primește vaccinul chinezesc „Sinopharm”

Serbia, prima țară europeană care primește vaccinul chinezesc „Sinopharm”
Prima țară europeană care primește vaccinul chinezesc „Sinopharm” împotriva Covid-19 este Serbia. Un avion care a transportat un milion de doze de vaccin „Sinopharm” a ajuns sâmbătă în...

Primăria Sectorului 5 îi somează pe constructori să înceapă lucrările după trecerea valului de frig

Primăria Sectorului 5 îi somează pe constructori să înceapă lucrările după trecerea valului de frig
Primăria Sectorului 5 al Capitalei îi somează pe constructori să înceapă lucrările imediat după trecerea valului de frig. Este vorba despre constructorii care nu au început încă reabilitarea blocurilor și...

Materiale sanitare din Qatar, aduse în România cu o aeronavă militară

Materiale sanitare din Qatar, aduse în România cu o aeronavă militară
O aeronavă C-27J Spartan a Forțelor Aeriene Române a executat, sâmbătă, un zbor pentru aducerea, în România, a unor materiale sanitare necesare campaniei de vaccinare, constând în aproximativ 250 de mii de...

Pacienți cu greutatea de peste 150 de kilograme, fiecare, au ajuns la un spital din Iași

Pacienți cu greutatea de peste 150 de kilograme, fiecare, au ajuns la un spital din Iași
Șapte pacienți cu obezitate morbidă au ajuns în ultimele zile la un spital din Iași. Este vroba despre persoane cu peste 150 de kilograme dintre care trei au peste 200 de kilograme. Acești pacienți au nevoie de î...

305.562 programări la vaccinare în Etapa a II-a

305.562 programări la vaccinare în Etapa a II-a
Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 anunță că pentru etapa a II-a de vaccinare s-au programat 305.562 de persoane. În București au fost programate 62.182...
Serviciul de email marketing furnizat de