Imaginile cu ieslea, pruncul Iisus si chiar cele cu Mos Craciun, renii si bradul au inceput sa dispara din vitrinele europene. Comerciantii apeleaza la decoratiuni tot mai "neutre", sacrificand spiritul Craciunului in favoarea "corectitudinii politice".
Comerciantii europeni se tem ca ornamentele de Craciun i-ar putea insulta pe musulmani
Imaginile cu ieslea, pruncul Iisus si chiar cele cu Mos Craciun, renii si bradul au inceput sa dispara din vitrinele europene. Comerciantii apeleaza la decoratiuni tot mai "neutre", sacrificand spiritul Craciunului in favoarea "corectitudinii politice".
Marile magazine din Europa sunt pe cale sa schimbe macazul cand e vorba despre spiritul Craciunului. Scenele cu nasterea pruncului Iisus nu mai sunt favoritele designerilor de vitrine, si nici macar Mos Craciun si renii sai nu mai au aceeasi cautare. In schimb, magazinele incearca sa isi atraga clientii cu fel de fel de neoane roz, manechine futuriste si imagini care aduc mai degraba a Haloween decat a Craciun. Iar tara unde tendinta este mai pronuntata ca oriunde este Marea Britanie.
|
PRUDENTA
"Comerciantii se straduiesc sa fie «politicosi» si inofensivi la adresa altor religii. Cea mai «de Craciun» decoratiune a ajuns sa fie zapada artificiala. Sau, in cel mai bun caz, cate un ren" Karl McKeever consultant in design de vitrine |
VARIANTE
| ||
|
IN PROCENTE
|
Incercarile de a stabili numarul exact al musulmanilor din Europa nu au mari sanse de succes. Rezultatele recensamintelor sunt puse sub semnul intrebarii, iar multe state nici nu sunt interesate de numaratoare. Date aproximative citate de BBC arata ca musulmanii reprezinta 4% din populatia Austriei, 9% din cea a Frantei, 3,6% din cetatenii din Germania. In Marea Britanie, populatia musulmana detine trei procente din totalul locuitorilor, iar 6% dintre persoanele care traiesc in Olanda declara ca sunt adeptii Islamului.
|