Adunarea generala a statului american Tennessee (forul legislativ al statului respectiv) a aprobat o propunere legislativa prin care, profesorii care resping teoriile evolutiei si a incalzirii globale sa fie protejati si lasati sa predea, in schimb, teorii alternative sau "punctele slabe si punctele tari ale teoriilor stiintifice existente".
Proiectul, care a fost aprobat cu 24 de voturi pentru si 8 impotriva, vine intr-un moment in care curicula americana este adaptata pentru a cuprinde informatii despre efectele incalzirii globale.
Masura a fost aspru criticata de Asociatia Americana pentru Inalte Studii si Centrul National pentru Educatie Stiintifica, care au numit-o "un pas inapoi in educatie".
Anuntul trecerii proiectului legislativ a provocat o ampla dezbatere in SUA. Pe blogurile de profil, masura este numita "reversul medaliei procesului Scopes", facandu-se referire la judecarea si amendarea unui profesor din Tennessee, in 1925, pentru ca predase teoria evolutiei elevilor sai.
Cei care sustin legea spun ca masura nu face altceva decat sa incurajeze gandirea critica in randul elevilor.
"Scopul nostru a fost ca elevii sa fie incurajati sa supuna actualele teorii stiintifice unui act crtic de gandire", a declarat Bo Watson, un senator republican care sustine proiectul.
Potrivit Asociatiei Nationale a Profesorilor de Biologie, insa, masura nu incurajeaza gandirea critica, ci gandirea non-stiintifica.
"Conceptele precum evolutia si incalzirea golbala nu ar trebui sa fie prezentate drept controversate sau incomplete. Ele ar trebui sa fie prezentate drept explicatii stiintifice ale unor evenimente si procese sustinute de experimente, analiza logica, si dovezi obtinute prin date observatii si masuratori", spune organizatia.
Pentru ca legea sa intre in vigoare, aceasta trebuie sa fie promulgata de guvernatorul statului Tennessee, Bill Haslam. Acesta a declarat ca se va consulta cu specialistii in educatie, inainte sa promulge sau sa respinga legea.