x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Raport final în cazul prăbuşirii cursei Air France Rio - Paris: combinaţie de erori umane şi defecţiuni tehnice

Raport final în cazul prăbuşirii cursei Air France Rio - Paris: combinaţie de erori umane şi defecţiuni tehnice

05 Iul 2012   •   13:47
Raport final în cazul prăbuşirii cursei Air France Rio - Paris: combinaţie de erori umane şi defecţiuni tehnice

Autoritatea aviatica din Franta, BEA, a finalizat raportul referitor la cauzele accidentului zborului Rio de Janeiro - Paris al Air France, cea mai mare tragedia din istoria companiei.

Prabusirea unui Airbus A330 al companiei franceze, la 1 iunie 2009, in Oceanul Atlantic, in largul apelor teritoriale ale Braziliei, s-a soldat cu moartea tuturor celor 228 de oameni aflati la bord, pasageri si membri ai echipajului.

Raportul concluzioneaza ca o combinatie de erori umane si defectiuni tehnice au stat la originea acestei tragedii.

Astfel, in raport se mentioneaza o pierdere de date din cauza inghetarii sondelor Pitot, o procedura de urgenta neadaptata la acest caz, insa si absenta unei raspuns adecvat al echipajului sau lipsa de monitorizare a unor incidente inca din 2004.

"Picajul a fost initiat de o traiectorie necontrolata care a survenit dupa pierderea datelor de presiune din cauza inghetarii sondelor Pitot, insotita de alarme si de degradarea sistemelor conexe", conform concluziilor raportului, citat de BBC News.

"Deficitul de informatie al echipajului in legatura cu inghetarea sondelor sau a altitudinii a contribuit la efectul de surprindere", se mai arata in raport.

Concluziile mentioneaza de asemenea procedurile de urgenta neadaptate la care s-au adaugat "conditiile de zbor nefavorabile: noapte, turbulente si fara referinte vizuale".

Expertii evidentiaza si contributia capitanului de zbor care "nu si-a asumat responsabilitatile manageriale" si "a inhibat dorinta de a actiona corespunzator a copilotului", conform sursei.

Formarea pilotilor este de asemenea reclamata: "Nu exista cerinte speciale complementare la competentele copilotului definite de operator pentru ca acesta sa isi asume functia de comandant de zbor alternativ".

Modificarile tehnice sunt de asemenea mentionate deoarece nu au fost urmate de o analiza de securitate a avionului, notandu-se ca "specificari ale certificarii (CS25) nu s-au modificat in urma incidentelor de pierdere a indicatiilor de viteza incepand cu anul 2004".

In ancheta judiciara declansata de procurorii din Hexagon, Air France si Airbus au fost inculpati, in solidar, in februarie 2011, pentru omor prin imprudenta.

×
Subiecte în articol: raport accident aviatic air france