Un dolar a fost preţul de achiziţie pentru una dintre cele mai faimoase şi respectate reviste din lume - Newsweek. Publicaţia, scoasă la vânzare Washington Post Company, a fost preluată de Sidney Harman, un miliardar american din California, relatează Media Guardian, potrivit Mediafax.
Harman, care a descris Newsweek ca fiind "o comoară naţională", a fost susţinut în demersul său de reprezentanţii Washington Post, deoarece miliardarul a promis că va păstra majoritatea angajaţilor. Totuşi, editorul revistei, Jon Meacham, va părăsi compania.
"Harman a promis nu numai că va produce o revistă dinamică, de calitate, dar va menţine interactiv şi site-ul Newsweek.com. El intenţionează să păstreze majoritatea angajaţilor talentaţi", a declarat Donald Graham, CEO al Washington Post Company, care deţine revista din 1961.
Sidney Harman este fondatorul Harman International, o companie de sisteme audio. Compania are circa 10.000 de angajaţi şi a generat vânzări de 2,9 miliarde de dolari anul trecut.
Într-un comunicat, Harman a declarat că este nerăbdător să se ocupe de această provocare jurnalistică şi tehnologică.
Potrivit New York Times, Harman nu a plătit decât un dolar pentru celebra revistă americană, iar Washington Post Company a refuzat să dezvăluie termenii tranzacţiei.
Washington Post a anunţat la începutul lunii mai că scoate la vânzare Newsweek, care este pe pierdere din 2007 şi nu reuşeşte să se redreseze.
Fondat în 1933 şi preluat de Washington Post în 1961, săptămânalul este un nume de marcă al presei americane. Ca şi marele său concurent Time, al grupului Time Warner, publicaţia este foarte afectată de scăderea publicităţii şi de dezvoltarea internetului, care au contribuit la scăderea vânzărilor.
Între 2008 şi 2009, revista a pierdut aproape 15% dintre cititori, având un tiraj de 2,316 milioane de exemplare. Este situată pe poziţia a 26-a în topul celor mai mari publicaţii realizat de asociaţia Magazine Publishers of America.