x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Cocteilul fatidic în cazul accidentului de la San Francisco. Viteză necorespunzătoare, altitudine nepotrivită, pilot neexperimentat pentru un Boeing 777

Cocteilul fatidic în cazul accidentului de la San Francisco. Viteză necorespunzătoare, altitudine nepotrivită, pilot neexperimentat pentru un Boeing 777

de Marina Constantinoiu    |    08 Iul 2013   •   19:24
Cocteilul fatidic în cazul accidentului de la San Francisco. Viteză necorespunzătoare, altitudine nepotrivită, pilot neexperimentat pentru un Boeing 777

Compania aeriană sud-coreeană Asiana a dezvăluit, luni, că pilotul aparatului Boeing 777 care a ratat aterizarea, sâmbătă, la San Francisco, era în curs de formare pentru acest tip de aparate de zbor, acreditând, astfel, ipoteza unei erori umane.

Zdrobită de pompieri?

Prăbuşirea avionului s-a soldat cu moartea a două adolescente chineze şi rănirea altor 182 de persoane, dintre cele 307 aflate la bord, dintre care şase se află încă în stare critică. Îngrozitoare pare a fi informaţia potrivit căreia una dintre cele două fete ar fi putut fi zdrobită, de fapt, nu în accident, ci de un camion al pompierilor, pe aeroport, imediat după prăbuşirea avionului. Informaţia vine chiar de la un reprezentant al pompierilor din San Francisco, citat de AFP. “Dacă ne luăm după rănile suferite, este posibil ca unul dintre vehiculele noastre să fi adăugat rănilor suferite anterior altele, dar poate fi vorba şi despre un alt vehicul”, a recunoscut şeful pompierilor din San Francisco. “Este un lucru care este posibil să se fi întâmplat, în haosul creat acolo”, a adăugat acesta.

Tânăra nu prezintă urme de arsură gravă. Prietena sa prezintă răni provocate fără îndoială de momentul în care coada avionului s-a detaşat de restul fuselajului, proiectând mai mulţi pasageri în gol, potrivit legistului care a efectuat autopsiile.

Un zbor normal până în clipa în care...

Experţii agenţiei americane de securitate a transporturilor (NTSB) au prezentat primele rezultate ale anchetei. Cele două cutii negre, găsite la faţa locului şi expediate imediat la Washington, au fost analizate şi au furniat informaţii importante, a declarat preşedintele NTSB. Potrivit conversaţiilor din cabină, zborul s-a desfăşurat normal, iar problemele nu au apărut decât în ultimele minute, când echipajul a încercat să accelereze înaintea aterizării şi a cerut turnului de control autorizaţia de a mai lua altitudine.

“Solicitarea unuia dintre membrii echipajului, de a accelera, a fost lansată cu circa 7 secunde înaintea impactului. Iar apelul către turnul de control pentru câştigarea de altitudine a sosit cu o secundă şi jumătate înainte de a lovi solul coada aparatului, provocând accidentul”, potrivit sursei citate.

Potrivit mai multor analişti citaţi de media americane, solicitarea piloţilor a venit mult prea târziu.

Ce “spune” cutia neagră

Datele din cutia neagră înregistrează parametrii tehnici. Potrivit acestora, la apropierea de pistă, “aparatul a încetinit, iar viteza sa era inferioară vitezei optime”. Cu câteva secunde înaintea impactului s-a accelerat, iar motoarele au răspuns normal.

Potrivit Asiana, pilotul Boeingului, Lee Kang-Kuk, 46 de ani, are peste 9.000 de ore de zbor, dar nu a navigat decât 43 pe acest model de avion, unul dintre cele mai mari din lume. Pilotul se afla sub supervizarea unui formator experimentat, care făcea oficiul de copilot.

Deşi circumstanţele accidentului par a avea la origine o eroare de judecată din partea persoanei aflate la comanda aparatului, directorul general al Asiana spune că imputarea prăbuşirii avionului lipsei de experienţă a pilotului este “intolerabilă şi contrară faptelor”.

Au fost nişte reparaţii

Asiana a recunoscut că avionul, achiziţionat în martie 2006, a suportat mai multe reparaţii în iunie, în urma unor pierderi de ulei la unul dintre motoare. Dar directorul a respins ipoteza unei avarii tehnice, afirmând că nu a existat nicio problemă mecanică în momentul accidentului.

În orice caz, va fi nevoie de câteva luni pentru a afla cauzele acestei catastrofe aeriene, a declarat Ministerul sud-coreean al Transporturilor, refuzând să pună în cauză, pentru moment, eroarea umană. Ipoteza va putea fi confirmată sau infirmată după ce vor fi adunate şi analizate toate datele, a declarat directorul departamentului Aviaţiei din minister. El a apărat Asiana, dând asigurări ca aceasta a respectat reglementările internaţionale în ceea ce priveşte prezenţa la bordul avionului accidentat a unui pilot în curs de formare.

Eroina de la San Francisco

O însoţitoare de bord a fost remarcată de către un pasager de la bordul cursei 214 a Asiana Airlines, pentru eforturile pe care le-a depus pentru evacuare, după ce aeronava a ratat aterizarea pe Aeroportul Internaţional din San Francisco, relatează un blog Wall Street Journal.

 Un producător de concerte hip hop, Eugene Anthony Rah, în vârstă de 46 de ani,  naturalizat cetăţean american, a făcut o fotografie cu telefonul mobil după câteva minute de la evacuarea avionului.

 El a remarcat o femeie micuţă, despre care a spus că este însoţitoarea de bord Ji-yeon Kim, care ajuta răniţi, "cărând în spate oamenii" care nu puteau să meargă. Plângea, spune Rah, şi ajuta la evacuarea avionului, cu doar câteva minute înainte ca focul să cuprindă cabina pentru pasageri.

 I-a luat numele de pe ecusonul uniformei, pentru că "este o eroină", a spus producătorul.

 Asiana Airlines a anunţat că Ji-yeon Kim este angajata companiei din 2007, după un stagiu intern de un an, şi că i-a acordat un premiu pentru servicii în 2010. Compania a mai anunţat că şapte dintre cei 12 membri ai echipajului de cabină au leşinat după aterizare, ceilalţi cinci ajutând la evacuarea pasagerilor, inclusiv Kim. Potrivit Asiana Airlines, cei cinci au fost ultimii care au părăsit avionul, după ce au ajutat la evacuarea celor 300 de pasageri şi celorlalţi şapte membri ai echipajului de cabină.

×
Subiecte în articol: san francisco accident avion prăbuşit