Urmează, așadar, cinci luni cu restricții majore de circulație în zona de nord-vest a Capitalei.
Construit în anul 1982, Podul Grant a reprezentat unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din București.
Ultimele expertize au arătat că podul vechi de mai bine de 40 de ani nu mai poate susține traficul.
Din acest motiv, primăria va închide circulația pe pod în aproximativ două săptămâni.
Peste două săptămâni, se reiau reparațiile la viaductul pasajului care traversează liniile de tren din Gara de Nord, iar circulația rutieră va fi permisă doar pe sensul deja reparat Turda-Crângași.
Va fi afectat și transportul în comun. Linia de tramvai 41, una dintre cele mai aglomerate din București, va circula cu macaz pe o singură linie, în ambele direcții. Șoferii vor fi deviați pe Calea Giulești și pe Pasajul Basarab, două artere oricum foarte aglomerate.
Primăria Capitalei a început reparațiile Podului Grant în 2019, dar lucrările au fost suspendate în 2020, la doar 33% execuție, pentru că municipalitatea a rămas fără fonduri.
Locuitorii din acea zonă au mai trecut printr-un astfel de episod în 2019, când Primăria a reabilitat 33% din pod.
Dar lucrările s-au oprit la începutul anului 2020 din cauza pandemiei.
La nivelul capitalei există 28 de poduri și pasaje. Dintre acestea, doar trei sunt considerate sigure.
Rute ocolitoare pentru șoferi
Potrivit Antena 3 CNN, șoferii care vor veni din zona Lujerului vor avea trei rute ocolitoare: pe podul Ciurel, pe străzile adiacente din Crângași sau pe breteaua pe lângă urcarea pe pod.
În tot acest timp, nici transportul public nu va reprezenta o soluție.
Tramvaiul de pe linia 41 va funcționa într-un sistem de tip pendulă, ceea ce va însemna că va circula doar pe un singur sens.