La propunerea Primarului General, Gabriela Firea, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, in sedinta de miercuri, proiectul de hotarare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investitii ”Extinderea delimitarii amprizei caii de rulare a tramvaielor fata de carosabilul destinat traficului rutier prin garduri de protectie pe tronsonul modernizat al liniilor 19, 23, 27, cuprins intre Soseaua. Mihai Bravu – Str. Dristorului de pe B-dul Camil Ressu”.
Circulatia tramvaielor liniilor 19, 23, 27, pe tronsonul de pe B-dul Camil Ressu, cuprins intre Soseaua Mihai Bravu si Str. Dristorului, este ingreunata de circulatia autovehiculelor care patrund pe ampriza liniei de tramvai si impiedica o frecventa de circulatie constanta a tramvaielor, conform graficelor STB SA.
Prin delimitarea caii de rulare a tramvaielor, va creste viteza de exploatare si frecventa acestor mijloace de transport in comun, spre beneficiul cetatenilor.
Lungimea totala a traseului delimitat este de 250 metri liniari, iar valoarea totala a investitiei este de 132.302, 29 lei.
Conform Studiului de fezabilitate, prin delimitarea liniei de tramvai, se va obtine o viteza medie de exploatare de 13,67 km/h pentru linia 19, 13,80 km/h pentru linia 23, 13,72 km/h pentru linia 27, respectiv o capacitate de transport de 1551 calatori/ora si sens pentru linia 19, 1231 calatori/ora si sens pentru linia 23, 1926 calatori/ora si sens pentru linia 27.
Culoare unice au mai fost realizate prin separarea caii de rulare pentru 5 dintre liniile de tramvai cu utilizare intensa: 1, 10, 21, 41, şi 32.