x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

11 tronsoane de autostradă şi drum expres, care cumulează 206 km, sunt în lucru

0
09 Iun 2021 - 10:00
11 tronsoane de autostradă şi drum expres, care cumulează 206 km, sunt în lucru

Unsprezece şantiere care fac parte din patru proiecte de autostrăzi şi un drum expres sunt active astăzi în România şi sunt gestionate de zece firme de construcţii. Niciunul dintre tronsoanele aflate acum în lucru nu se află în Moldova însă, scrie Ziarul Financiar.

„Forţa de muncă medie este de aproxi­ma­tiv 450 de persoane, în timp ce fluctuaţia de­pinde de mai mulţi factori, cum ar fi fron­tul de lucru, perioada din an, condiţiile de meteo­rologice. Numărul poate varia până la plus/mi­nus 250 de persoane“, spun repre­zentanţii Strabag, constructorul austriac care se ocupă de Lotul 1 al autostrăzii Braşov-Târgu-Mureş-Cluj-Oradea. Strabag are în România 1.072 de oameni.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) spune însă că nu poate estima numărul de muncitori alocaţi pe fiecare tronson, acesta variind în timp, în funcţie de etapa construcţiei, dar şi de alţi factori.

„Numărul muncitorilor mobilizaţi pe fiecare şantier variază în funcţie de etapa în care se află lucrările şi de tipul acesteia, de strategia antreprenorilor şi de condiţiile meteo. Astfel, numărul nu este acelaşi în permanenţă, ci fluctuează raportat la necesităţile din teren“, spun reprezentanţii CNAIR într-un răspuns la o solicitare ZF.

Angajaţii distribuiţi pe şantiere sunt un aspect important în condiţiile în care, de multe ori, firmele mari, în sarcina cărora revin proiecte majore de infrastructură, raportează la Ministerul de Finanţe doar câteva zeci de salariaţi. În aceste situaţii, este evident că lucrările sunt duse la bun sfârşit apelându-se la subcontractori, care furnizează forţa de muncă necesară.

Spedition UMB, de pildă, firmă controlată de Dorinel Umbrărescu, ce a depăşit un miliard de lei afaceri în 2020 şi în portofoliul căreia se află unele dintre cele mai mari proiecte, precum drumul expres Craiova-Piteşti, a raportat doar 48 de angajaţi pentru anul trecut. Sa & Pe Construct, tot o firmă a familiei Umbrărescu, a raportat 12 angajaţi pentru 2020, la afaceri de 556 de milioane de lei, compania fiind şi ea parte din asocierea care realizează drumul expres Craiova-Piteşti.

Pe de altă parte, Tehnostrade, o firmă din acelaşi consorţiu şi deţinută tot de Umbrărescu, are 1.600 de angajaţi, astfel că muncitorii raportaţi pe această companie ar putea duce la final proiectele în care Spedition UMB, Sa & Pe Construct şi Tehnostrade sunt implicate.

Compania Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret, cu acţionariat din Turcia, care lucrează la Centura Capitalei, are, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, doar 46 de angajaţi, iar italienii de la Tirrena Scavi au 53 de oameni, arată aceeaşi sursă. Ei se ocupă de tronsonul 1 al drumului expres Craiova-Piteşti.

Infrastructura este un subiect fierbinte al momentului, în contextul în care Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, care a fost depus săptămâna trecută la Comisia Europeană, promite că se va concretiza cu 434 de kilometri de autostradă în următorii cinci ani.

Totuşi, până acum, în perioada 2015-2019, au fost daţi în folosinţă mai puţin de 210 kilometri de drum rapid în România, aşa că scepticismul cu privire la cei aproape 450 de kilometri promişi până în 2026 este justificat. Între 2010 şi 2020, ritmul mediu de construcţie de autostrăzi a fost de 31 de kilometri pe an.

(sursa: Mediafax)

Citeşte mai multe despre:   autostradă

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Romsilva donează 500 de metri cubi de lemn pentru reconstrucția locuințelor afectate de inundații

Romsilva donează 500 de metri cubi de lemn pentru reconstrucția locuințelor afectate de inundații
Romsilva va dona 500 metri cubi lemn de rășinoase pentru construcții locuitorilor afectați de inundațiile recente din mai multe localități din județul Alba, anunță Regi Națională a...

Un nou terminal al Aeroportului din Timișoara a fost dat în funcțiune

Un nou terminal al Aeroportului din Timișoara a fost dat în funcțiune
Noul terminal Sosiri Externe al Aeroportului Internațional Traian Vuia din Timișoara a fost dat în funcțiune. Potrivit prefectului județului Timiș, Zoltan Nemeth, noul terminal are o capacitate de 540 de...

Volkswagen estimează o creștere a vânzărilor cu 7,5% în acest an

Volkswagen estimează o creștere a vânzărilor cu 7,5% în acest an
Producătorul auto german Volkswagen AG estimează creșterea vânzărilor cu circa 7,5% în acest an, după ce a înregstrat profiituri record în primul semestru al anului, scrie Reuters. Profitul...

Un alt grup de copii, blocat într-un tren pe ruta Mangalia –Timișoara. Călătoria lor durează de peste 24 de ore

Un alt grup de copii, blocat într-un tren pe ruta Mangalia –Timișoara. Călătoria lor durează de peste 24 de ore
Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române a anunțat că traficul feroviar este blocat pe Magistrala 900 Craiova –Timișoara, din cauza trenului IR 1991, care se deplasa pe relația...

Inflația a crescut alarmant în Germania. Prețurile de consum s-au majorat cu 3,8% în iulie 2021

Inflația a crescut alarmant în Germania. Prețurile de consum s-au majorat cu 3,8% în iulie 2021
Rata inflaţiei a atins nivelul de 3,8% în luna iulie, în Germania, conform datelor anunţate miercuri de Oficiul pentru Statistici de la Berlin, informează publicaţiile Süddeutsche Zeitung şi Handelsblatt. În...

Decizie CNSU: Grecia, Irlanda, Monaco și Maldive intră în zona roșie

Decizie CNSU: Grecia, Irlanda, Monaco și Maldive intră în zona roșie
Toți turiștii români care nu sunt vaccinați și revin din Grecia sunt nevoiți să stea în carantină, excepție fac copiii până în 16 ani. Această situație a apărut după ce CNSU a aprobat hotărârea pr...

Aproape 15.000 de români au fost vaccinați în ultima zi, cei mai mulți cu prima doză

Aproape 15.000 de români au fost vaccinați în ultima zi, cei mai mulți cu prima doză
Aproape 15.000 de români au fost vaccinați în ultimele 24 de ore, a anunțat joi CNCAV. Două treimi dintre aceștia au primit prima doză de vaccin. Potrivit CNCAV, din cei 14.812 români vaccinați în ultimele...

A fost lansată o aplicație pentru localizarea parcărilor de pe drumuri naționale și autostrăzi

A fost lansată o aplicație pentru localizarea parcărilor de pe drumuri naționale și autostrăzi
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat, joi, o aplicație care permite localizarea locurilor de parcare disponibile pe drumurile naționale și pe autostrăzi. Aplicația permi...

Peste 90.000 de doze de vaccin Johnson&Johnson ajung în România

Peste 90.000 de doze de vaccin Johnson&Johnson ajung în România
93.600 doze de vaccin de la compania farmaceutică Johnson&Johnson sosesc vineri la Institutul Cantacuzino. Potrivit CNCAV, transportul pe cale terestră al dozelor este asigurat de firma...

Protest la Cluj pentru deschiderea curților școlilor în vacanțe

Protest la Cluj pentru deschiderea curților școlilor în vacanțe
Mai multe persoane, printre care și copii, au jucat șotronul, au sărit coarda și au jucat volei, în timpul unui protest la Cluj-Napoca, pentru a-i cere primarului Emil Boc, președinte al Asociației Municipiilor...

Aglomerație pe Valea Prahovei. Coloane de mașini pe mai multe tronsoane

Aglomerație pe Valea Prahovei. Coloane de mașini pe mai multe tronsoane
Traficul este aglomerat joi după-amiază pe anumite tronsoane din DN1, în județul Prahova, pe sensul de mers către stațiunile montane. Potrivit Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei...

Florin Cîțu vrea demiterea directorului CFR Călători

Florin Cîțu vrea demiterea directorului CFR Călători
Premierul Florin Cîțu îi cere ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă să îl demită pe directorul CFR SA, Ovidiu Vizante, spunând că „dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era...

Directorul CFR revine cu explicații după incidentul de la Fundulea. 30 de copii au rămas blocați 8 ore în câmp

Directorul CFR revine cu explicații după incidentul de la Fundulea. 30 de copii au rămas blocați 8 ore în câmp
Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a dat explicații după ce a spus că nu el trebuie întrebat de soluții pentru călătorii blocați pe câmp, în două trenuri. Într-una dintre garnituri se aflau...

Mihai Tudose, despre directorul CFR Călători: Va ajunge în #echipacâștigătoare alături de Cîțu

Mihai Tudose, despre directorul CFR Călători: Va ajunge în #echipacâștigătoare alături de Cîțu
Europarlamentarul Mihai Tudose îl critică pe directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, pentru atitudinea avută, joi, când 1.000 de persoane au fost blocate tmp de zece ore într-un tren: „Indiferența și...

Nicușor Dan anunță lansarea unui nou regulament privind parcările din Capitală

Nicușor Dan anunță lansarea unui nou regulament privind parcările din Capitală
Un nou regulament privind parcările din Capitală va fi lansat în dezbatere publică, Nicușor Dan precizând că există parcări plătite cu număr mic de locuri şi un număr imens de spaţii de parcare...
Serviciul de email marketing furnizat de